Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:34

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
996 carrera cabrio bouwjaar 2000 service stand cabrio kap 
Auteur Bericht
Bericht 996 carrera cabrio bouwjaar 2000 service stand cabrio kap
misshien iemand hier ervaring mee, bezit met het vervangen van de raamrubbers van de kleine achterramen van de 996 cabrio. Na divers onderzoek en proberen lukt het mij niet op volgens de service manual de kap in service stand te krijgen en daarna zou het mogelijk moeten zijn om via de window switch (rear left) tegelijk in te drukken met de rocket button (knopje voor kap open en dicht. Door middels van deze combinatie zou het raampje omhoog moeten komen om het rubber te vervangen.

Vrees dat ik iets over het hoofd zie, het raampje wil maar niet omhoog. Diverse componenten aan uit, deuren dicht open enz... enz..

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan mij in de juiste richting sturen hoe dit te fixen.

Alvast bedankt. :scratch:

20 sep 2014 14:35
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: 996 carrera cabrio bouwjaar 2000 service stand cabrio ka
Heb het zelf nooit geprobeerd, maar ik meen dat je het systeem kunt foppen door een switch in de kapvergrendeling met je vinger in te drukken, en dan gewoon de raamschakelaar van het achterraampje te bedienen. Het systeem denkt dan dat de kap gesloten is. Nogmaals, nooit zelf gedaan, dus de plek van de switch kan ook best ergens anders aan de voorruitstijl zitten....

De servicestand van de kap is volgens mij gewoon een ' half open' stand, waarbij je de achterruit omhoog kunt klappen om bij de zekeringen e.d. te komen. Dat is tenminste hoe ik al een aantal keren bij de relais ben geweest.

20 sep 2014 14:42
Profiel
PorscheForum Rakker
997TT cabrio
Druk met je vinger de schakelaar in die in het metalen onderdeel midden boven je voorruit zit en waar de haak van de kap in grijpt, dan kun je met de schakelaars de achterraampjes bedienen net zoals wanneer de kap dicht is.

20 sep 2014 17:17
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Dat zeg ik :mrgreen:

20 sep 2014 17:29
Profiel
:cheers: :cheers: :cheers: briljant Josquin :cheers: :res: :res: :res: :res: :res:

het werkt perfect, echt super. nu ff de regen weg kan ik verder met het schoonmaken en nieuw rubber plaatsen.

nogmaals dank, TOP.

20 sep 2014 18:22
PorscheForum Rakker
997TT cabrio
Nu nog oefenen om dit rijdend te doen :wink: Valt niet mee weet ik uit ervaring. Met een smarttopkastje kan dit zonder de schakelaar in te drukken, soms best handig. Windgeruis is minder met achterraampjes omhoog, helpt echt als je met hoge snelheid open rijdt.

20 sep 2014 19:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Tip van de dag! :thumleft:

20 sep 2014 19:31
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]