Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 4:43

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Politie gaat binnenkort nieuwe lasergun gebruiken... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Financial
London
Bericht Politie gaat binnenkort nieuwe lasergun gebruiken...
Afbeelding

Gaat niet lang duren voordat we staande gehouden worden voor het "gebruik" van de mobiele telefoon in de auto.

Als ik de ontwikkeling van deze technologie moet geloven.. Alsof we niet vaak genoeg aangehouden worden met onze Porsche. :o
http://www.automotiveimport.nl/import-n ... e-whatsapp

20 sep 2014 22:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Politie gaat binnenkort nieuwe lasergun gebruiken...
Gebruik ik voortaan wel Telegram :mrgreen:

20 sep 2014 22:16
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Ik snap niet waarom ze altijd zulke moeilijke oplossingen bedenken. Gewoon voordat je kan starten als bestuurder je digitale dna fingerprint registreren en van iedere auto met gps continue de snelheid bepalen 24 uur per dag en als iemand harder rijdt dan de op die locatie toegestane snelheid gelijk bekeuren? Dus gewoon 24 uurs traject controle voor iedere auto in het hele land. En als we dat dan gelijk matchen met de locatie van je mobiele telefoon en er blijkt tijdens het rijden mee gewatsappt te zijn ook die bekeuring erbij. Gelijk combineren met kilometerheffing want al die gratis goedkope electrische kilometers kunnen we ook niet hebben. Makkelijk, simpel en eerlijk. Praat ik onzin? Volgend jaar wordt al verplicht dat nieuwe auto's automatisch 112 bellen als ze betrokken zijn bij een ongeval. http://www.europarl.europa.eu/news/en/news-room/content/20140224IPR36860/html/Parliament-supports-life-saving-eCall-system-in-cars. Big Data? I love it!

20 sep 2014 22:49
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Die telefoons hebben tegenwoordig allemaal GPS, Gyroscoop en weet ik niet wat allemaal aan boord. Waarom niet een of andere app standaard leveren (al dan niet verplicht) die op de achtergrond draait en bij snelheden boven de 10km je toetsenbord blokkeert. Lijkt me niet zo heel moeilijk te maken. Kun je niet meer appen etc achter het stuur. Misschien zelfs een feature die de notificaties uitschakelt totdat je stilstaat zodat je ook niet in de verleiding komt. :idea:

Nu weet ik ook wel dat de paranoïden onder ons meteen denken, privacy, betutteling etc en de ondernemers onder ons meteen zoiets hebben, wauw, wat een geweldig idee want wat kunnen we allemaal voor data verzamelen als de app in werking treedt (wie, wat, waar, hoe snel etc en wie zou allemaal geïnteresseerd zijn in dergelijke informatie, zoals verzekeringsmaatschappijen bijvoorbeeld, of pomphouders die automatisch een push notificatie sturen als je bij hun bij de pomp parkeert, broodje kaas en een sapje, nu voor 3,50 etc) :wink:

Tis maar een idee. :geek:

De oplettende lezer heeft uiteraard meer praktische bezwaren, als ik zelf niet rij, blokkeert die app dan ook mijn telefoon???? Nou...... Daar moet ik nog even over nadenken :mrgreen:

20 sep 2014 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
@Delnoy. Goed idee alleen nog wel even bijhouden dat je als bestuurder in een auto zit. Anders kan ik dalijk in de tram niet meer appen als die sneller dan 10km per uur gaat. En het is beter om het wel toe te laten zodat we een bekeuring kunnen sturen anders levert het zo weinig op. Onze slaven herstel burgers moeten wel uitgeknepen worden want dat willen ze namelijk zo graag anders hadden ze ons namelijk wel weggestemd.

20 sep 2014 23:11
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Je was me net voor want ik was nog aan het wijzigen maar tijdens het posten dacht ik daar ook net aan. Wellicht een vrij schakel optie middels een pincode. Dit is dan tevens een soort van disclaimer waarmee je verklaart dat je op dat moment niet de bestuurder bent, je bewust bent van de gevaren van gebruik in het verkeer etc.

Misschien als gratis app voor particulieren en onder licentie aanbieden aan bedrijven die hun medewerkers telefoons en leasewagens ter beschikking stellen? Wellicht interessant voor bepaalde management lagen om tevens even te kijken of hun medewerkers zich ook wel netjes gedragen in het verkeer en of ze ook wel daar zijn waar ze zouden moeten zijn. :idea:

Man man man, en dat na pas drie biertjes vanavond, de ideeën sijpelen gewoon uit mijn poriën. :mrgreen:
Nu maar hopen dat niemand met dit wederom briljante idee aan de haal gaat :wink:

20 sep 2014 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrecht
Whatsapp detecteren zie ik vooralsnog niet gebeuren.

Werkt op een internetfrequentie, maar om onderscheidt te maken tussen evt. verkeersinformatie of uitgebreide gesprekken moet er deep package inspection worden toegepast. Dat gaat via de provider, die daar van diezelfde overheid juist geen inzicht in mocht hebben.

Al met al, immer op zoek naar een efficiëntere manier om te bekeuren. Ik ben geen voorstander van mobiel gebruik in de auto maar vraag me wel af waar dit soort praktijken naar toe leidt op de lange termijn.

20 sep 2014 23:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Castricum
Allemaal leuke ideeën maar volgens de wet mag je gewoon bellen en whatsappen tijdens het rijden. Je mag alleen je telefoon niet vasthouden.

Ik bel regelmatig met hoge snelheid in de auto. Wel met een bluetooth carkit waarbij mijn telefoon gewoon in mijn zak of tas zit.
Als je telefoon in een carkit vast zit en je raakt alleen het scherm aan zonder dat je de telefoon vast hebt mag je ook best whatsappen. (niet verstandig misschien maar volgens de wet mag het)

Lijkt mij juridisch dus een moeilijk verhaal...

21 sep 2014 8:49
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Sms en Whappen terwijl je een voertuig bestuurd is gewoon stom. Handsfree bellen is nog tot daar aan toe. Daarom ook een app die het toetsenbord blokkeert en niet het keypad om een nummer in te toetsen. Overigens gaat het om handelingen die gevaar veroorzaken of kunnen veroorzaken. Als je het ruim interpreteert zou dat ook kunnen betekenen dat je geen boterham mag eten achter het stuur of een sigaretje kunt roken want dat zou kunnen afleiden en dus gevaar veroorzaken. (wat overigens in sommige landen al echt verboden is, zoals roken in de wagen in Noorwegen)

http://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/HoofdstukII/1/Artikel5/geldigheidsdatum_04-09-2014

21 sep 2014 9:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Ik persoonlijk bel nooit in de auto en als ik gebeld wordt neem ik ook niet op ook al heb ik hands free. Het leidt gewoon ontzettend af merk ik bij mezelf, diverse onderzoeken hebben dat ook aangetoond. Dus tijdens het rijden met een toetsenbordje bezig en teksten lezen (ook al worden ze in je voorruit geprojecteerd) zou ik zelf nooit doen.

21 sep 2014 9:24
Profiel
Moderator
PF #57
Driver4S schreef:
Ik persoonlijk bel nooit in de auto en als ik gebeld wordt neem ik ook niet op ook al heb ik hands free.

Is bij Shell vanuit het bedrijf verboden. Ik zit de hele dag te bellen als ik in de auto zit. Betrap me er ook op dat ik af en toe app en mail (lees en schrijf). Weet dat het niet verstandig is, maar de nieuwsgierigheid wint het vaak. :oops:

21 sep 2014 11:39
Profiel
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Diedwillemsen schreef:
Afbeelding

Vervelend voor de kleurenblinden onder ons, want dan valt voor hun de "camouflage kleding" niet zo op. :mrgreen: :mrgreen:

21 sep 2014 12:47
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Gewoon zorgen dat je de auto altijd vol hebt met mensen...
Kun je whatsappen wat je wilt... ze weten toch niet wie het is geweest...

21 sep 2014 12:55
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Ik begrijp serieus niet dat mensen dat apparaat vasthouden en er mee bezig zijn tijdens het rijden. Wat kan er zo belangrijk zijn om de kans op een ongeval zo enorm te verhogen??

In de file zie je het vaak genoeg, rijdt er iemand achter je die continue op het scherm is te kijken.... Eigenlijk zou iedereen die dat in de spiegel ziet even op. De rem moeten trappen....

21 sep 2014 17:00
Profiel WWW
+1

Vanmiddag weer zo' n zakenmeneertje die continue links bleef rijden met dat ding aan zijn oor. Aanpakken dat soort.

21 sep 2014 20:15
Profiel
PorscheForum Junkie
de Fiscalist schreef:
Ik begrijp serieus niet dat mensen dat apparaat vasthouden en er mee bezig zijn tijdens het rijden.

Omdat autorijden zo saai is geworden.
Automaten, snelheidsbeperkingen, slakken voor je, rijen stoplichten...
Of je staat stil, of je sluit aan in de rij... tijd zat om andere dingen te doen.

21 sep 2014 21:18
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Mja. :roll:

Dat slaat dus helemaal nergens op. Comfort en veiligheid verhogende accessoires mag dus geen excuus zijn om dan maar onveilige handelingen te doen. Dat is zoiets als "ik drink nog een paar biertje extra want ik heb toch cruise control, lane assist en zolang ik binnen de bebouwde kom rij dan remt mijn Volvo vanzelf wel".

21 sep 2014 22:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Raar, ken in ieder geval één persoon waar het zo werkt.
En aangezien die persoon zich alles behalve zo speciaal en uniek voelt, denkt hij dat er wel meer mensen zo handelen...

Het ligt namelijk in dezelfde lijn als het feit dat een overkill aan verkeersborden, helemaal niet meer oplettend maakt.
Mensen geloven het allemaal wel...

21 sep 2014 23:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Los van het feit of je nu wel of niet moet bellen/WhatsApp-en of sms-sen, ik geloof er helemaal niets van!

22 sep 2014 0:05
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Niet op de manier zoals het topic vermeld nee.

Maar feit is wel dat mobiele data, GSM locaties etc nu al gebruikt wordt in justitionele onderzoeken. Mogelijkheden zijn legio dus ben wel benieuwd waar we over een paar jaar staan.

22 sep 2014 0:40
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Delnoy schreef:
Die telefoons hebben tegenwoordig allemaal GPS, Gyroscoop en weet ik niet wat allemaal aan boord. Waarom niet een of andere app standaard leveren (al dan niet verplicht) die op de achtergrond draait en bij snelheden boven de 10km je toetsenbord blokkeert. Lijkt me niet zo heel moeilijk te maken. Kun je niet meer appen etc achter het stuur. Misschien zelfs een feature die de notificaties uitschakelt totdat je stilstaat zodat je ook niet in de verleiding komt. :idea:

En onze batterijen kan het verbruik nu al bijna niet aan, met zo'n app zou het nog erger worden :D

Er zijn hier precies sommigen die het laten uitschijnen dat handsfree bellen al op het randje is, waarom dan? Wat is het verschil met een passagier? In beide gevallen praat je met een ander.

22 sep 2014 9:50
Profiel
Moderator
PF #57
Beetje hetzelfde als mensen die al rijdend een Mc Happymeal naar binnen werken. Ook levensgevaarlijk...

22 sep 2014 10:21
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Happy meal is tot 10 jaar nog leuk en ik ken maar weinig 10 jarige met een rijbewijs dus inderdaad levensgevaarlijk om die te laten rijden....

23 sep 2014 0:00
Profiel Facebook 
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
Er zijn hier precies sommigen die het laten uitschijnen dat handsfree bellen al op het randje is, waarom dan? Wat is het verschil met een passagier? In beide gevallen praat je met een ander.

En de cirkel is weer rond. Roken is ook niet slecht voor je want tabak is een natuur product en alles wat uit de natuur komt is goed voor je. :wink:

Citaat:
Happy meal is tot 10 jaar nog leuk en ik ken maar weinig 10 jarige met een rijbewijs dus inderdaad levensgevaarlijk om die te laten rijden....

:mrgreen:

23 sep 2014 0:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Een echte Nee-T3
Michiel911 schreef:
..... ik ken maar weinig 10 jarige met een rijbewijs....

Af en toe heb ik de indruk dat er alleen nog maar 10 jarige op de weg zitten.

23 sep 2014 7:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende