Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 4:48

Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Boete voor te hard rijden hoger dan 30km/u 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: Boete voor te hard rijden hoger dan 30km/u
Das wel jammer want zo heb ik nog een prachtige zwart/wit foto van mezelf op de snelweg met vleugeltje omhoog en kapje naar beneden voor een boetebedrag van 20 euro
Ik heb nog teruggeschreven of ik er meer kon bestellen voor dat geld :mrgreen: helaas nooit antwoord op gehad

Hahahahahaha

24 sep 2014 14:21
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooi
Jammer dat er een hele discussie ontstaat en iedereen over elkaar heen rolt zonder dat het een echt bruikbaar antwoord oplevert.... Dat ik zelf te hard heb gereden weet ik. Dat ik daarvoor moet betalen ook. Dat ik dat ga doen zal ook wel het geval zijn, maar mijn vraag was (samengevat) of er nog creatieve mogelijkheden zijn en wat het betekent voor het strafblad.

Laten we wat meer tot 10 tellen voordat we reageren en ons afvragen of iemand ook daadwerkelijk is geholpen met de reacties. Dat zou dit forum zoveel leuker maken!

24 sep 2014 15:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Porsche diversen
Overijssel
Dit hoort er ook bij hoor...

24 sep 2014 15:28
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Denk dat je hier wel e.e.a. aan bruikbare info kunt vinden.

http://jvd.infoteur.nl/specials/bekeuringen-en-boetes.html

24 sep 2014 15:39
Profiel
Cloaca schreef:
bully schreef:
Jongens kom op. Erwin komt uit Overijssel :popcorn:

Wat wil jij daarmee zeggen vriend? :twisted:

Dat ik altijd wel moet lachen om die droge humor............ :wink:

24 sep 2014 16:29
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Johan2 schreef:
Jammer dat er een hele discussie ontstaat en iedereen over elkaar heen rolt zonder dat het een echt bruikbaar antwoord oplevert....

Ik heb je inderdaad een eerste reactie gegeven waar je geen F&(k mee kunt :popcorn:

24 sep 2014 16:58
Profiel
911 3.2 Carrera
1. Als jij vind dat de boete onterecht is, dan maak bezwaar; bijv. calibratie datum verlopen etc.
2. Als de boete geregistreerd wordt dan mag je 'extra' dokken bij een volgende snelheidsovertreding

En voor de rest, betalen en verder ademen...

Ben blij dat ik in het oosten woon...lekker DL dichtbij en legaal planken op de A31... :mrgreen:

62550

24 sep 2014 17:10
Profiel
Johan2 schreef:
Jammer dat er een hele discussie ontstaat en iedereen over elkaar heen rolt zonder dat het een echt bruikbaar antwoord oplevert.... Dat ik zelf te hard heb gereden weet ik. Dat ik daarvoor moet betalen ook. Dat ik dat ga doen zal ook wel het geval zijn, maar mijn vraag was (samengevat) of er nog creatieve mogelijkheden zijn en wat het betekent voor het strafblad.

Laten we wat meer tot 10 tellen voordat we reageren en ons afvragen of iemand ook daadwerkelijk is geholpen met de reacties. Dat zou dit forum zoveel leuker maken!

Wat een geklets zeg...

Je eerste vraag is of er tips zijn qua verzet.

Gewoon je verantwoording nemen en niet piepen. Je mag nog van geluk spreken dat je niemand hebt aangereden. Dan zijn tips voor verzet ook niet echt handig.

24 sep 2014 18:41
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Je rijdt met tegen de 100 op je teller door de bebouwde kom. Vind dat we nog aardig zijn... :idea:

24 sep 2014 18:46
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Het irriteert me echt MATELOOS dat er "paarse uiteinden van mannelijke geslachtsdelen" zijn die
A - het in hun niet sociale hoofd halen om zo veel te hard door de bebouwde kom te rijden, en dan
B - de overheid gaan bezighouden met bezwaar tegen het feit dat ze terecht worden aangesproken op dat gedrag
C - als ze op dit forum ook worden aangesproken gaan klagen dat ze geen antwoord op hun vraag krijgen

Aftikken en voortaan normaal doen flippo. Mn zoon of mn dochter zou zomaar oversteken als jij voorbij komt zeilen.
Hadden ZIJ dan maar beter uit moeten kijken ? Wie geeft jou het recht om er bij voorbaat voor te kiezen om een fout van een ander af te straffen met zwaar letsel.

Ik ben wel voorstander om bij verloren bezwaar procedures ook de kosten van die procedure door te berekenen.
Wat een flauwekul zeg. Kop indrukken da soort gedrag.

24 sep 2014 18:51
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Maar waarom reed je nu eigenlijk te hard?
Kan me voorstellen dat er een goede reden kan zijn.... dat zal bepalen of het realistisch is om je te verzetten....

24 sep 2014 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Petrolhead 997 Coupe Carrera S '05
Ik ken een gast die leeft van de bezwaren. Die zit in zo'n collectief.
Die nemen de procedure van je over en gaan er eens voor zitten
Justitie maakt veel fouten en hij haalt én de boete terug én weet er proceskosten vergoeding uit te slepen.
Voor mij heeft ie al 2 van die lelijke briefjes weggewerkt en nog wat aan verdient ook.
Ik sta €200,- positief t.o.v. justitie.

Ze worden overigens wel steeds scherper, dus je moet een goed collectief zoeken.

Succes :thumleft:

24 sep 2014 21:50
Profiel
Moderator
PF #57
Johan2 schreef:
maar mijn vraag was (samengevat) of er nog creatieve mogelijkheden zijn en wat het betekent voor het strafblad.

Ben ik niet met je eens. Ik begrijp je vraag wel, maar er zijn diverse plaatsen waar je die info kan krijgen. Hier hebben we al vaak deze discussie gehad, vandaar mijn reactie. De algemene mening is dat als je ergens te hard gereden hebt je dit in de regel bewust gedaan hebt. En word je dan gepakt, dan moet je betalen. Niet huilen, niet vreemde irrelevante uitvluchten gaan verzinnen maar de consequenties van je daden accepteren.

Als je dus hier gaat posten dat je te hard gereden hebt en of er een manier is om daar onderuit te komen, is het gros van de reacties dat je niet moet zeiken. Terecht denk ik. Maar als jij gewoon even googlet en je inleest op flitsservice wat je allemaal kan doen, is dat je eigen keuze. Moet je zelf weten. Maar als je hier gaat posten zoals je deed, krijg je deze reacties. Elke keer weer. En dat zal wel zo blijven. Een forum bestaat nl bij de gratie van haar bezoekers.... :idea: En dat maakt het ook leuk (en soms even niet)...

24 sep 2014 23:22
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Maandag teruggekomen van vakantie en France en vandaag de eerste Franse boete in de bus. keurig in het Nederlands met wat extra formulieren als ik bezwaar wil maken. Ga toch maar betalen, want ik reed daar en zowel ikzelf, mijn vrouw als de Tomtom hadden deze niet gezien. Want ik weet dat de Fransen een hekel hebben aan klagen om niets.

Je krijgt daar korting als je binnen 46 (!) dagen betaald. Ik hoop wel dat het gelijk de laatste is :mrgreen:

Een collega van mij die klaagde in Nederland en foto's opvroeg en dan weer ging schrijven dat hij het niet was, maar de auto op de rechterbaan, werd uitgenodigd voor het gerecht. Daar werd hem keurig uitgelegd dat als dat nog een keer gebeurde hij aangeklaagd zou worden voor oneigenlijk gebruik van het rechtssysteem.

24 sep 2014 23:46
Profiel
Moderator
PF #57
ver boven de 200 schreef:
Daar werd hem keurig uitgelegd dat als dat nog een keer gebeurde hij aangeklaagd zou worden voor oneigenlijk gebruik van het rechtssysteem.

Dat is een zaak waar ik benieuwd naar ben? Zolang ze geen meineed kunnen bewijzen heb je toch gewoon het recht om bezwaar aan te tekenen? :scratch:

24 sep 2014 23:52
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Beetje nuance : kende je de buurt waar je geflitst bent J/N ( zoals in, je passeert er dagelijks naar het werk)?

Als Ja, niet zeuren ...
Als Nee, kan gebeuren zonder dat je onverantwoord rijdt...

Mijn laatste bekeuring was een gecorrigeerde 72km/h in wat ik dacht dat een zone 70 was, maar was bebouwde kom. Onbekende weg, plakkaat gemist (nee, niet aan het whatsappen :D ),lintbebouwing is er overal in België en dan gebeuren zo een zaken.

24 sep 2014 23:54
Profiel
PorscheForum Rakker
horn schreef:
ver boven de 200 schreef:
Daar werd hem keurig uitgelegd dat als dat nog een keer gebeurde hij aangeklaagd zou worden voor oneigenlijk gebruik van het rechtssysteem.

Dat is een zaak waar ik benieuwd naar ben? Zolang ze geen meineed kunnen bewijzen heb je toch gewoon het recht om bezwaar aan te tekenen? :scratch:

Ze doen er alles om om je af te zeiken en af te schrikken.
Dat heeft maar één reden: ze hebben hun zaakje niet op orde.
Dan gooien ze het maar op de macht i.p.v. op het recht.

Als ze dat zeggen: direct advocaat nemen en aanklagen die handel !!!
Wat denken ze wel niet: het is hier geen dictatuur, het is een rechtstaat (en die maken ook fouten).
Daar ben je als burger voor beschermd.

25 sep 2014 8:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Het is de enige juiste reactie van zo'n rechter wanneer zo'n klojo weer eens bezwaar maakt om het bezwaar maken. Je weet dat je de overtreding gemaakt hebt maar gaat toch bezwaar maken in de hoop dat er ergens een procedurefout zit. Heeft echt niks met het rechtssysteem zoals het bedoelt is te maken.

25 sep 2014 9:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Peter schreef:
Het is de enige juiste reactie van zo'n rechter wanneer zo'n klojo weer eens bezwaar maakt om het bezwaar maken. Je weet dat je de overtreding gemaakt hebt maar gaat toch bezwaar maken in de hoop dat er ergens een procedurefout zit. Heeft echt niks met het rechtssysteem zoals het bedoelt is te maken.

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens.

Justitie is niet erg zelf kritisch. Er zijn helaas teveel voorbeelden van gerechtelijke dwalingen.
Het OM is soms behoorlijk vooringenomen en leidt aan tunnelvisie.

Het bezwaar maken is niet alleen om te "ontwijken" maar ook om hen scherp te houden.
Het betichten van misbruik van het systeem is dictatoriaal gedrag.

Ik ben er wat feller op omdat ik mensen ken die daadwerkelijk het slachtoffer zijn geworden van de arrogantie van het rechtssysteem.
Bij het hof zijn zij uiteindelijk in het gelijkgesteld.

Je bent onschuldig tot je schuld is bewezen....

25 sep 2014 9:28
Profiel
Moderator
PF #57
Peter schreef:
Het is de enige juiste reactie van zo'n rechter wanneer zo'n klojo weer eens bezwaar maakt om het bezwaar maken.

Qua onderbuikgevoelens ben ik het best met je eens. Vroeg me alleen af of een rechter enige juridische grond heeft voor zo'n verhaal.

25 sep 2014 9:41
Profiel
Neppert
Neppert
Appie G schreef:
Justitie is niet erg zelf kritisch. Er zijn helaas teveel voorbeelden van gerechtelijke dwalingen.
Het OM is soms behoorlijk vooringenomen en leidt aan tunnelvisie.

Ongetwijfeld waar.....maarja, 30 km te hard binnen de bebouwde kom is gewoon te hard!!!
En of het apparaat nou wel of niet geijkt is maakt niks uit. Dan gaat het hooguit om een paar km's verschil.
Kan ook zijn dat hij nog harder heeft gereden.
Daarmee brengt hij andere in gevaar.....en dat klopt niet.
Ik ben zelf niet roomser dan de paus, maar als ik te hard heb gereden dan weet ik dat en accepteer de consequenties!

25 sep 2014 9:52
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Neppert schreef:
Ongetwijfeld waar.....maarja, 30 km te hard binnen de bebouwde kom is gewoon te hard!!!
Daarmee brengt hij andere in gevaar.....en dat klopt niet.

Weet je dan waar hij geflitst is? Ik ga iig niet oordelen over het feit dat hij gevaarlijk gereden heeft zolang ik niet weet waar.
Want ik denk dat bijna iedereen wel al eens voorbeelden gezien heeft van banen die echt frustraties opwekken omdat de snelheidslimiet veel te laag ligt voor de situatie.

25 sep 2014 11:02
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
shaggy schreef:
36 te hard is niet echt hard rijden. is gewoon pech hebben.
ligt allemaal aan de situatie ter plaatse,die wij niet weten. dus moraalridders kunnen beter zwijgen

Zeg wijsneus, 36 te hard + 3km correctie + toegestane snelheid van 50 km p/u maakt 89. Dat is op de teller 95 à 100 km p/u. Vergeet ook niet dat haast alle snelheidscontroles binnen de bebouwde kom voort komen uit eerdere ongevallen door te hard rijden of simpelweg door buurtbewoners worden aangevraagd omdat ze de verkeersveiligheid in hun straat niet best vinden. Noem me een moraalridder maar ik ben van mening dat in dit geval de discussie niet moet gaan over het eventueel in beroep gaan maar over een stukje bewustwording.

25 sep 2014 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.
Regio Den Haag
Boeiend plaatje van Dial_888 overigens......
Gemiddeld nul km/h rijden met een max van 246 km/h?
Rij je dan ook met 246 km/h achteruit?

Enneh, wat is een bewogen gemiddelde? :scratch:

25 sep 2014 11:17
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bewogen gemiddelde zou misschien het gemiddelde zonder de stilstaande momenten kunnen zijn?

25 sep 2014 11:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende