Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 4:27

Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Boete voor te hard rijden hoger dan 30km/u 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Boete voor te hard rijden hoger dan 30km/u
erwin964c4 schreef:
Altijd bezwaar maken en niet zoals de meeste schapen hier betalen
Kost justitie in ieder geval ook wat tijd en geld

Hier nog zo 1...(naar de gemeente, dat wel) :mrgreen:

'Beroepsklager moet stoppen met brievenstroom'
http://www.nu.nl/opmerkelijk/3887111/beroepsklager-moet-stoppen-met-brievenstroom-.html

3500 brieven :shock:

25 sep 2014 13:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Franz schreef:
Vergeet ook niet dat haast alle snelheidscontroles binnen de bebouwde kom voort komen uit eerdere ongevallen door te hard rijden ..........

Hier twijfel ik dus ernstig aan! Mijn ervaring is (maar ik geeft toe dat ik minder kilometers in Nederland maak dan de meeste van jullie) dat de snelheidscontroles binnen de bebouwde kom meestal op die plekken staan waar de situatie uitnodigt tot harder rijden dan de toegestane snelheid. En dan bedoel ik dat de grootte van de weg, de overzichtelijkheid, geen kruisingen of verkeerslichten etc je al gauw harder (dan bedoelt?) doet rijden. Met andere woorden; waar kunnen we de meeste boetes uitschrijven!
Ik heb echt nog nooit een snelheidscontrole gezien in de aanrij route naar een school of sportcomplex waar veel overstekende en spelende kinderen zijn. Juist de plekken waar het echt van belang is zie je helaas weinig snelheidscontroles. Ook heb ik nog nooit een snelheidscontrole gezien in 30 Km zones. Waarom niet? Houdt iedereen zich daar altijd aan de snelheid of leveren controles daar gewoon te weinig op?
Onlangs kreeg ik een boete voor 20 km te hard rijden waar je 50 mocht. Het was in de polder op een lange, rechte weg, zonder huizen, zonder zijstraten etc. Ik dacht dat ik de bebouwde kom allang had verlaten (ik reed al zeker 3 kilometer buiten het dorp) en dat 80 het maximum was. En ja hoor..... achter een boom stonden ze. Flits!
Bleek dit stuk weg tot aan het volgende dorp als bebouwde kom aangemerkt te zijn. Ik had dus duidelijk een bord gemist. Toevallig was mijn snelheid op dat moment 70 maar het had net zo goed 85 kunnen zijn. Ik ben bang dat als ik jullie dan gezegd had dat ik meer dan 30 kilometer per uur te hard had gereden binnen de bebouwde kom, jullie mij geroyeerd en gelynched hadden!
Begrijp me goed, ik denk echt dat snelheidscontroles noodzakelijk zijn en dat je (over het algemeen) niet moet zeuren als je te hard rijd. Maar ga me nu niet vertellen dat die controles er zijn omdat er ter plaatse zo veel ongelukken gebeuren of omdat de bewoners dat willen. Ik ben bang dat dit in maar een zeer beperkt aantal van de controles het geval is.

25 sep 2014 15:14
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
+911

:thumleft:

25 sep 2014 15:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
@Subdriver: Hier in de buurt is sinds kort de maximumsnelheid van een polderweg verlaagd van 80 naar 60 km p/u. Daar heeft de politie een aantal keren met een lasergun een heleboel automobilisten beboet. Commotie natuurlijk want zo zou mooi de staatspot gevuld worden. Maar dat daar afgelopen jaren veelvuldig schoolgaande kinderen zijn aangereden, eentje dodelijk verongelukt en ééntje met zwaar hersenletsel is afgevoerd, hoor je dan niemand over. Er fietsen daar dus blijkbaar een paar honderd kinderen per dag richting Den Bosch en terug. Ik wil maar zeggen. Het zou je kind maar zijn die daar dagelijks moet fietsen tussen automobilisten die graag zelf bepalen hoe hard ze rijden :wink:

25 sep 2014 16:49
Profiel
Moderator
PF #57
Franz schreef:
tussen automobilisten die graag zelf bepalen hoe hard ze rijden :wink:

En die als ze bewust te hard rijden in bezwaar gaan tegen hun boete. Gewoon, omdat het kan.... :twisted:

25 sep 2014 17:04
Profiel
Noord-Brabant
Je mag eerlijk weten...mijn dochtertje van zes gaat al met de fiets naar school maar ben er nu al huiverig voor als ze straks alleen gaat fietsen. Als je ziet hoe die moeders met die truttenautootjes door die 30km zone scheuren. Soms controleert de politie op foutparkeerders bij school. Er zitten erbij die d'r auto dubbel parkeren zodat die kinderen vaak levensgevaarlijk er tussendoor moeten manoeuvreren. En als je dan soms hoort hoe ze tekeer gaan tegen zo'n agent als die alleen nog maar een waarschuwing geeft. :shock:

25 sep 2014 18:04
Profiel
911 3.2 Carrera
Ferdi's Porsche schreef:
Boeiend plaatje van Dial_888 overigens......
Gemiddeld nul km/h rijden met een max van 246 km/h?
Rij je dan ook met 246 km/h achteruit?

Enneh, wat is een bewogen gemiddelde? :scratch:

Niks bijzonders, gewoon de tripgegevens resetten en max. laten staan. Ik meende dat de bewogen (=rijdend) gemiddelde op 45km/h uitkwam tijdens mijn toertocht in DL, ook niks bijzonders.

25 sep 2014 18:10
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
RichardP schreef:
Hier nog zo 1...(naar de gemeente, dat wel) :mrgreen:

'Beroepsklager moet stoppen met brievenstroom'
http://www.nu.nl/opmerkelijk/3887111/beroepsklager-moet-stoppen-met-brievenstroom-.html

3500 brieven :shock:

daar verwees ik ook al naar (WOB)

25 sep 2014 19:20
Profiel
Moderator
PF #57
Franz schreef:
Als je ziet hoe die moeders met die truttenautootjes door die 30km zone scheuren.

Da's het grootste nadeel van in een kakdorp wonen. Hier rijden al die taarten in SUV's... :puker:

25 sep 2014 20:34
Profiel
Neppert
Neppert
dobbelsteen schreef:
Neppert schreef:
Ongetwijfeld waar.....maarja, 30 km te hard binnen de bebouwde kom is gewoon te hard!!!
Daarmee brengt hij andere in gevaar.....en dat klopt niet.

Weet je dan waar hij geflitst is? Ik ga iig niet oordelen over het feit dat hij gevaarlijk gereden heeft zolang ik niet weet waar.
Want ik denk dat bijna iedereen wel al eens voorbeelden gezien heeft van banen die echt frustraties opwekken omdat de snelheidslimiet veel te laag ligt voor de situatie.

Nope, ik weet niet waar hij geflitst is en ik ben het met je eens dat er best wel wegen zijn waar de snelheidslimiet frustrerend laag is.
Maar snelheidslimieten zijn er natuurlijk niet voor niets, het gaat om veiligheid. Ook al is het allemaal nog zo overzichtelijk, feit blijft dat de risico's hoger worden naarmate
de snelheid toeneemt. Voor zowel de medeweggebruikers als voor de bestuurder zelf. Door alleen te zeggen dat hij andere in gevaar brengt is iets te kort door de bocht en
zijn auto zal ook absoluut niet gek gaan doen met deze snelheden......het blijft toch een sportauto 8)
Maarja.....ergens moet je een grens trekken!!

25 sep 2014 21:01
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Subdriver schreef:
Franz schreef:
Vergeet ook niet dat haast alle snelheidscontroles binnen de bebouwde kom voort komen uit eerdere ongevallen door te hard rijden ..........

Hier twijfel ik dus ernstig aan! .

Nou... Ik weet wel dat als mijn dochter oversteekt en jij met 50km/h nog net zou kunnen stoppen, dat je haar dan bij 85 km/h waarschijnlijk dood rijdt. Het is een groot misverstand te denken dat je haar dan met slechts 35 km/h zou aanrijden, met VWO-4 natuurkunde is dat makkelijk na te rekenen. En ook 35 km/h is genoeg voor zwaar letsel trouwens.

Moet mijn dochter dan maar beter uitkijken ? Ja vast wel.
Maar snelheids limieten zijn ook bedoeld om anderen marge te gunnen om per ongeluk een fout te kunnen maken. Niemand heeft het recht om anderen, en zeker kinderen, die marge te ontnemen.

Los daarvan heb je ook nog beleving van gevoel van veiligheid en respect. Ik heb 15 jaar in een 30 km/h straatje gewoond waar sluipverkeer soms ook 60-70 reed. Nog nooit een ernstig ongeluk gebeurt maar dat betekent niet dat ik het dan maar goed moet vinden.

Zoals eerder gezegd: kosten van derglijke bezwaarprocedures net zo hard doorberekenen bovenop de boete.
Opzouten.

25 sep 2014 22:58
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
lindemans schreef:
Nou... Ik weet wel dat als mijn dochter oversteekt en jij met 50km/h nog net zou kunnen stoppen,

Zeg maar 30. Dit is ook de reden dat ik effectief MAX 30 rij in zones waar er 30 staat.
Als er onverwacht zo'n kind voor je staat ben je enorm blij dat je 30 rijdt. 50km/u is dan echt veel te snel.

Neppert schreef:
Maar snelheidslimieten zijn er natuurlijk niet voor niets, het gaat om veiligheid....

Was dat maar waar, soms geloof ik er echt geen snars van dat het om veiligheid gaat. In België zou ik bijna durven zeggen dat 1 op de 5 flitspalen er puur staan om geld te innen.

25 sep 2014 23:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
@ Lindemans

Ik begrijp even niet waarom je een stukje van mijn eerdere reactie aanhaalt als je het hebt over je wel of niet houden aan de maximum toegestane snelheid.
Ik heb nergens gezegd dat je gewoon 85 mag rijden waar 50 het maximum is. Ook heb ik nergens aangegeven dat je dan bij een eventuele aanrijding dat maar met 35 Km/h doet. Ik heb ook niet aangegeven dat ik ergens recht op zou hebben of dat jij het maar goed moet vinden.

Wat ik geschreven heb is dat ik ernstige twijfels heb bij de opmerking dat haast alle snelheidscontroles binnen de bebouwde kom voort komen uit eerdere ongevallen. Naar mijn mening is helaas slechts een zeer klein deel van de snelheidscontroles hier het gevolg van, het overgrote gedeelte komt volgens mij voort uit andere, zoals financiele, motieven.
Ik hoop niet dat je denkt dat ik met mijn eerdere reactie het overschrijden van de maximum snelheid binnen de bebouwde kom of het coûte que coûte in bezwaar gaan propageer! Dat is zeker niet het geval.

26 sep 2014 0:18
Profiel
Noord-Brabant
Subdriver schreef:
Wat ik geschreven heb is dat ik ernstige twijfels heb bij de opmerking dat haast alle snelheidscontroles binnen de bebouwde kom voort komen uit eerdere ongevallen.

Dat begrijp ik want dat staat er ook helemaal niet.

26 sep 2014 1:04
Profiel
Neppert
Neppert
dobbelsteen schreef:
Neppert schreef:
Maar snelheidslimieten zijn er natuurlijk niet voor niets, het gaat om veiligheid....

Was dat maar waar, soms geloof ik er echt geen snars van dat het om veiligheid gaat. In België zou ik bijna durven zeggen dat 1 op de 5 flitspalen er puur staan om geld te innen.

Ik heb het over de snelheidslimieten.....niet over de controles.
De limieten zijn er voor de veiligheid.....de controles zijn er om ervoor
te zorgen dat mensen zich hier ook aan houden.
Dat deze ondertussen gebruikt worden om de staatskas te spekken zal ik niet ontkennen. Maarja.....daar ben je als bestuurder zelf bij. Hou je je aan de toegestane snelheid is er niks aan de hand.

26 sep 2014 8:57
Profiel
993 4S
horn schreef:
Franz schreef:
tussen automobilisten die graag zelf bepalen hoe hard ze rijden :wink:

En die als ze bewust te hard rijden in bezwaar gaan tegen hun boete. Gewoon, omdat het kan.... :twisted:

+1, verwerpelijk gedrag.

Ik rijd vaak te hard, maar nooit binnen de bebouwde kom.
Wel op een snelweg als er ruimte is, en als ik dan geflitst word; niet zeiken, betalen.

26 sep 2014 10:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Franz schreef:
Subdriver schreef:
Wat ik geschreven heb is dat ik ernstige twijfels heb bij de opmerking dat haast alle snelheidscontroles binnen de bebouwde kom voort komen uit eerdere ongevallen.

Dat begrijp ik want dat staat er ook helemaal niet.

Je hebt gelijk. Uit gemakzucht heb ik slechts de helft van de zin overgenomen.
Hierbij de correcte zin:
Vergeet ook niet dat haast alle snelheidscontroles binnen de bebouwde kom voort komen uit eerdere ongevallen door te hard rijden of simpelweg door buurtbewoners worden aangevraagd omdat ze de verkeersveiligheid in hun straat niet best vinden.
Daar heb ik dus ernstige twijfels over. :wink:

26 sep 2014 15:36
Profiel
Noord-Brabant
Die indruk kreeg ik al :mrgreen:

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar ik had ook altijd een duidelijke mening als het ging over snelheidscontroles. Maar sinds wij hier actief een wijkagent hebben rondlopen en dat soort zaken duidelijk ventileert naar de bewoners toe heb ik een heel ander beeld gekregen hierover. Snelheidscontroles in de buurt worden veelal van tevoren vermeld en er wordt ook uitgelegd waarom men de controles houdt. Hier bij mij in de buurt wordt ook gewoon veel te hard gereden en dus hebben de bewoners gevraagd of hier ook eens een keer gecontroleerd kan worden. Dat hebben ze gedaan.....onaangekondigd. Met als gevolg dat de meeste boetes uitgedeeld werden aan notabene de bewoners zelf. :lol:

26 sep 2014 16:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Franz je was me voor. De buurtbewoners zijn het meestal zelf. Ik had in 'onze' nieuwbouwwijk destijds ook snel een naam opgebouwd dat ik ALTIJD te hard reed. Een paar keer hard over een lege ringweg waar pas jaren later kantoren aan werden gebouwd heeft dat opgeleverd. Dat ik af en toe een Ducati uitliet en destijds BMW reed hielp ook niet. In de wijk stond het dieseltje echter altijd in z'n 1 en hobbelde het gebakkie op z'n stationair rustig naar m'n parkeerplek. Toen bewoners het over snel rijden hadden in de wijk werd ik dus meteen genoemd.,Gelukkig waren er een tweetal buurtbewoners die nadrukkelijk zeiden dat ik nooit te hard reed in de wijk en eigenlijk altijd het langzaamst. Die buurvrouwen daarentegen met die kleine autootjes reden altijd volgas weg en die waren het echte probleem. Iiiiiik, mijn kleine autootje kan niet eens hard. Domme d.zen). De politie reed overigens ook meestal te hard, dat heb ik ze wel eens duidelijke gemaakt, maar genoeg voor nu.

Straks bij een 964 kijken of het wat voor me is :D

27 sep 2014 8:16
Profiel
Noord-Brabant
Kijk maar uit dan. Als ik alleen al mijn 964 buiten heb staan ben ik al een snelheidsmaniak. :lol:

27 sep 2014 13:08
Profiel
Moderator
PF #57
ook ooit gehad. met cuprohr rochelend met 30 door de straat en dan voetgangers die met hun hand een beweging maken of ik wat rustiger kon rijden... :bang: :shock:

27 sep 2014 22:46
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Zal wel om het geluid gaan ipv de snelheid denk ik :lol:

28 sep 2014 4:52
Profiel
PorscheForum Rakker
horn schreef:
Franz schreef:
Als je ziet hoe die moeders met die truttenautootjes door die 30km zone scheuren.

Da's het grootste nadeel van in een kakdorp wonen. Hier rijden al die taarten in SUV's... :puker:

En in dit zelfde kakdorp afgelopen week 2x schoolkinderen geschept door auto op zelfde kruising. 1e keer door een randdebiel in een auto die voorrang nam (en ja, ook ik erger mij aan jeugd die regels aan hun laars lappen, maar omver rijden?? Het zal je kind maar zijn...)

28 sep 2014 12:50
Profiel
Moderator
PF #57
f*ck. op die t-splitsing bij jou in de buurt?

28 sep 2014 12:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Nee, kruising Soestdijkse en Dorpsstraat.

28 sep 2014 22:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3