Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:01

Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Drama 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Drama
Johannvb schreef:
Franz schreef:
Ik heb het ook niet over het praktische. Want 35 km actieradius is namelijk ook niet praktisch.

Even voor de duidelijkheid 130 km actieradius (+ extra 130 km met range extender...dus eigenlijk hoef je niet op te laden :idea: ). Het is zeker geen 500 km op een tank als de 964, maar praktisch is het wel :salut:

Mijn volt doet 50km electrisch. + 450km op peut. Kom overal ;-)

19 sep 2014 11:05
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Peter schreef:
Wat een topic dit zeg. Porsche bezitters worden ingehaald door een jippie middenklasser en zeggen dan ineens dat het hun niet om de snelheid gaat, WHAAAAH :roll: :wink:

Beetje schijnheilig dat geleuter over de snelle moderne auto.

Ach, je hebt al eerder jouw dringende behoefte :roll: aangegeven, dus deze opmerking verbaast me niet.

19 sep 2014 11:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
proest :mrgreen:

19 sep 2014 11:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Je moet het niet allemaal zo serieus nemen joh. Ik word nu eenmaal altijd 'getriggerd' als mensen het uitroepen dat ze het niets kunnen schelen wat anderen er van vinden. Soort van onverschilligheid als verdediging.

19 sep 2014 11:37
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Als ik me daar wél iets van aan zou trekken, zou ik dan een Smart Roadster hebben gekocht na de 911? :wink: :lol:
Nee dus. Ik koop/rijd gewoon wat ík leuk vind en wat de rest ervan vindt :ass: :mrgreen:

19 sep 2014 12:00
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Johannvb schreef:
Franz schreef:
Ik heb het ook niet over het praktische. Want 35 km actieradius is namelijk ook niet praktisch.

Even voor de duidelijkheid 130 km actieradius (+ extra 130 km met range extender...dus eigenlijk hoef je niet op te laden :idea: ). Het is zeker geen 500 km op een tank als de 964, maar praktisch is het wel :salut:

Dit ging ook over de i8 :wink:

19 sep 2014 12:23
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
En het zal mij verder aan mijn :ass: roesten in wat soort auto ze mij voorbij komen zetten. Heb ook geen problemen met elektrische auto's verder. Wel met alle fiscale voordelen die er onterecht aan vastkleven. Zolang die stekker niet in de groencontainer of zo geplugd kan worden moeten ze maar netjes meebetalen zoals iedere andere weggebruiker dat doet. Zorgt er indirect ook voor dat die dingen langzaam weer uit het straatbeeld zullen verdwijnen. :mrgreen:

19 sep 2014 12:36
Profiel
911 3.2 Carrera
Onverschilligheid......eerder een stukje zelfbescherming om je niet overal wat van aan te trekken wat een ander van vind. Kan je hooguit helpen om je eigen mening te vormen. Zeker in een prestatie maatschappij met zoveel 'triggers'...

En met een beetje nuchtere kijk ook wel weer voorspelbaar de reacties..... :mrgreen:

Alleen jammer van fora dat je non-verbaal slechts met een smiley kan overbrengen....blijf lachen.

19 sep 2014 12:49
Profiel
Moderator
PF #57
Ach, vind een leuke auto wel belangrijk. Rij er toch 40K per jaar in (zakelijk dan). Maar of iemand sneller is dan ik, ach daar kan ik wel mee leven.

19 sep 2014 13:58
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Johannvb schreef:
Franz schreef:

Ik heb m zonder range extender dus leeg = leeg ....
Wel met een goed add-on mobility service, waaronder op afroep 30 dagen per jaar een "gewone auto"

19 sep 2014 16:49
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Die 30 dagen per jaar een gewone auto op afroep zou voor mij niet voldoende zijn om het aantal dagen dat ik op vakantie ben af te dekken maar dat ligt voor iedereen weer anders uiteraard.

19 sep 2014 17:21
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Ja, wrijf t er maar in, Ewout ;)

19 sep 2014 17:55
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
lindemans schreef:
Ik was er al bang voor:
Dinsdag veel met de P gereden en 's avonds nog even weg geweest met de nieuwe i3. Jemig wat trekt dat elektrieke ding hard, opvallend ook als je de hele dag de 3.2 gewend bent geweest.
Vandaag met een collega mijn 3.2 eens naast zijn i3 gezet voor t stoplicht. De 911 legt het aanvankelijk duidelijk af, pas vanaf 80 km/h trektie weer een beetje bij.

De snelste cabrio van destijds wordt weggezet door een auto op batterijen ....

HAHA! Ik heb een paar maanden geleden ook een weekje een i3 te leen gehad. Vet snel! Ik denk nog met een grote glimlach terug aan het gevoel dat die electrische accelleratie van de i3 je geeft. En het is zo toegankelijk. Pedal to the floor en gaan. Geen brullende toerentallen, gewoon alleen die achtbaan ride. Het is dat er maar 4 "zitplaatsen" in zijn opgenomen en ik er dus niet met mijn hele gezin van 5 in kan, anders had ik er eentje gekocht.

19 sep 2014 21:15
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Je kan zo'n ding niet eens overal veilig parkeren.
Stel dat jij je gezin een dagje meeneemt naar Diergaarde Blijdorp.
Als Nellie het nijlpaard net op dat moment buikpijn heeft kan het zo maar zijn dat haar oppasser dat ding abusievelijk in haar poepertje schuift om de pijn te verzachten. Kun je mooi met de bus terug naar huis....

20 sep 2014 8:19
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Dat zal je met een Ssang Yong Rhodius idd niet snel gebeuren.

20 sep 2014 8:24
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Enguess schreef:
Sowieso is het hebben van "een snelle auto" tegenwoordig helemaal niet zo spannend meer. En dan te bedenken dat de mogelijkheden om dat soort snelheden te halen met de jaren alleen maar kleiner zijn geworden: zelfs in Duitsland.

Vroeger.... (zei de oude man) - betekende het nog wat als je de 200 kon doorbreken.

Hoho, niet zo snel. Ik pendel iedere dag van DDorf naar Münster en zowel `s ochtends als ´s avonds haal ik meermaals gemakkelijk meer dan 200. Dus voor Duitsland is er echt nog wel relevantie voor snellere Autos. Maar in een Golf GTD zou ik dat ook kunnen doen, helemaal correct.

On Topic, zou ik als ik nu 15jr oud zou zijn ervan dromen over 20jr een Bmw i3 of zelfs I8 te kunnen bezitten zoals ik dat 25jr geleden over een Porsche 911 deed? onwaarschijnlijk. Ik vind nieuwe ontwikkelingen schitterend en een Auto op waterstof (zoals BMW ze heeft getest in de 750i als ik het me goed herinner en het Amsterdams busbedrijf ze in de bus had) zou ik graag willen rijden. De electrische Auto op mijn traject bij mijn belasting is voorlopig nog niet relevant en vind ik ook als Milieu initiatief matig geslaagd. Je ziet het in DE, je hebt echt wel milieufreaks hier Maar omdat er geen fiscale stimulans is moet je verrekte goed zoeken naar een Toyota Prius, Tesla, Nissan Leaf of dergelijke Autos...

26 sep 2014 13:31
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
NL is ook uitermate geschikt voor auto's met accu's. Niet alleen door de fiscale voordelen maar ook omdat we nauwelijks heuvels hebben en omdat je in de randstad nauwelijks boven 100k/ph komen.

In DL zou je het inderdaad over geitenwollensokken dragende mensen kunnen hebben, hier is NL zijn we gewoon ouderwets zuinige 'Ollanders :lol:

26 sep 2014 14:44
Profiel WWW
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Gisteren moest ik voor een retourtje Amsterdam - Leeuwarden toch vervangend vervoer regelen ...

26 sep 2014 15:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Pieter_996 schreef:

On Topic, zou ik als ik nu 15jr oud zou zijn ervan dromen over 20jr een Bmw i3 of zelfs I8 te kunnen bezitten zoals ik dat 25jr geleden over een Porsche 911 deed? onwaarschijnlijk.

Vermoed dat veel jongetjes (en meisjes) een i8 toch echt wel zien zitten.

Zijn er zat die auto's wel leuk vinden, maar dat lawaai hoeft niet van ze (wel op iPod natuurlijk). Zal wel generatiekloof of in mijn geval ..kloven zijn :D

27 sep 2014 9:33
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
lindemans schreef:
Gisteren moest ik voor een retourtje Amsterdam - Leeuwarden toch vervangend vervoer regelen ...

Als Fastned al hun oplaadpunten kunnen realiseren zou dat geen probleem meer moeten zijn :drive:

27 sep 2014 10:17
Profiel WWW
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ivo 3.6 schreef:
BMW i8 is ook snel maar kan het niet winnen van een 991 Carrera S. Ook niet in acceleratie.
Dus geen paniek.

http://youtu.be/85ZriQWyKuk

De i8 had een verbruik van 1 op 12,4 in de test, de 911 Carrera waar hij tegen streed, reed 1 op 9,4 (meen ik) dus inderdaad duurder, maar bij lange na niet zo'n verschil als dat de officiële cijfers zeggen. En dan zit er nog een gecomponeerd geluid in. Heel eerlijk, ik heb er niets mee!

27 sep 2014 10:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Gaaf E-Eend

27 sep 2014 12:17
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Dikke vette i3

Afbeelding

07 okt 2014 19:22
Profiel WWW
Moderator
PF #57
"Al draagt een aap een gouden ring..." :^:

07 okt 2014 22:42
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Peter schreef:
Gaaf E-Eend

Ik vindt die eend, en eigenlijk de keuze van de eigenaar echt helemaal top!!!
Als ie tóch electrisch moet, dan liever zo :mrgreen: zie je dat ding van die schuine stoeprand afrossen, dat moet met een gewone moderne auto stapvoets.......welke verkeersdrempels??? :mrgreen:

07 okt 2014 23:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende