Beste forumleden,
mijn naam is Dejan en pik hierbij een stukje van het forum in met een voorstelronde
Vorig weekend was is nog bestuurder van een BMW....eentje uit een historie van 3:
- E46 318i (2004)
- E92 330xd (2007)
- E90 M3 (2010)
Hoewel ik nog een 1-serie heb om mijzelf mee te vervoeren, ben ik momenteel eigenlijk autoloos (1-serie is bedoeld
voor vrouw).
Met de verkoop van de M3, is het moment aangebroken waarop ik (EINDELIJK!) de zoektocht naar mijn eerste Porsche
kan starten. Ik ben al heel lang liefhebber van Porsche, maar heb er nooit eentje gekocht....onpraktich, te duur, te opvallend,
zo was er altijd wel een (slechte) reden om het niet te doen
"Vroeger" was ik actief op flat-6.net, een forum dat volgens mij niet meer bestaat....dat was in de tijd dat de 996 net een
paar jaartjes bestond. Daarna nog wel even op dit forum gesnuffeld toen het er net was (nooit aangemeld), maar met de
komst van de BMW's, verwaterde het actief zijn in de Porsche community. Ik ben zelf moderator op het bmw3seriesforum
(ben nog niet verbannen).
Afijn....Porsches.....op zoek dus. Mijn zoekopdracht is best breed. De 993 is naar mijn mening het mooiste model dat
ze tot nu toe van de band hebben laten rollen. Helaas voor mij zijn de prijzen hiervan zo erg gestegen, dat ik wel zou
willen betalen voor een 993, maar niet ga betalen voor de marktwerking die is ontstaan. Maar goed, je weet maar nooit
dus ik noteer ze toch:
- 993 2S
- 993 4S
Dan de 996. Ik noem deze altijd "het minst mooi"....echt lelijk kan ik hem niet noemen. Daarnaast heeft deze lijn
modellen zoals de GT2, GT3 en Turbo in het assortiment, modellen die je nou niet bepaald kunt negeren. Vanwege
kleine kinderen valt de GT3 in eerste instantie af. Daarmee blijft voor mij de Turbo over....de GT3 als "maybe":
- 996 Turbo (S)
- 996 GT3 MK1 (misschien)
De 997 Turbo vind ik ook een plaatje, maar vind ik nog een tikkeltje te duur. Die laat ik even voor wat het is. De
Carrera S, 4S etc. zijn op hun beurt hele mooie auto's....maar dat vind ik van de 964, Cayman en Boxster ook.
Handig voor de zoektocht (want veel keus), maar je moet ergens een grens trekken.
Ik sluit af met een paar plaatjes van mijn laatste twee bolides, daarna ga ik mij inlezen, laten adviseren door jullie
(hoop ik), en zoeken naar die ene eerste
330xd
M3