Auteur |
Bericht |
NeefDave
MuzikantAmsterdam
|
Tips voor herstelbedrijven?
Ha mede P rijders Iemand gouden tips voor gespecialiseerde schadeherstelbedrijven / velgenherstel? Er is vanavond in Amsterdam iemand tegen m'n GT3 geknald , achterscherm en velg beschadigd. Gelukkig stond ik op semi-slicks en regende het, dus de klap is goed opgevangen.. auto stond dwars op de weg. Ik had voorrang en alle formulieren zijn netjes ingevuld, maar ik wil diegene niet op onnodige kosten jagen dus als iemand een goed adresje weet.. graag gr David
|
29 sep 2014 22:35 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
Raar verhaal dat je iemand niet op onnodige kosten wil jagen terwijl jou dat wel is gebeurt door hem. Je moet gewoon een goed adres hebben en wat het kost doet er niet toe. De verzekering betaald neem ik aan. Of is het een gevalletje dat de veroorzaker het uit eigen zak wil betalen... Kijk hier mee uit.
Ik weet rondom Adam geen adressen maar wellicht iemand anders. Succes met het herstel.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
29 sep 2014 22:42 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
Erg vervelend maar mijn eerste prio zou toch vooral zijn je GT3 zo perfect mogelijk te laten herstellen.
Waarom dan op zoek naar een "adresje" om de tegenpartij niet onnodig op kosten te jagen?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
29 sep 2014 22:45 |
|
|
NeefDave
MuzikantAmsterdam
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
Misschien ben ik te aardig Prioriteit nr 1 is herstel, hij is vrij nieuw dus moet door een echte specialist gecheckt worden. Kan sowieso bij de dealer natuurlijk
|
29 sep 2014 22:52 |
|
|
Blauwe Blazer
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
Ik zou de auto dan ook altijd bij de dealer brengen. Het is niet jouw fout en je hebt recht op correct herstel!
_________________________________________ wie iets doet waarnaar hij niet verlangt, bestrijdt dat verlangen met zijn wil
|
29 sep 2014 23:34 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
+1. Zou ik ook doen. Dit soort zaken is nou net waar hij voor verzekerd is. Zorgen dat je zo min mogelijk extra waardevermindering oploopt
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 sep 2014 0:07 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
Besef wel dat de dealer zelf geen schade's hersteld, maar dit zal uitbesteden naar ... Ze zullen ongetwijfeld samenwerken met een goed bedrijf, maar wellicht zinvol om te vragen waar je auto daadwerkelijk hersteld wordt.
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
30 sep 2014 0:28 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
+1 Ze herstellen idd niet zelf maar hanteren behoorlijk hoge kwaliteitseisen, dus ook tav de bedrijven met wie ze hierin samenwerken.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
30 sep 2014 12:49 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
Dealers besteden veelal schade uit aan de schade specialist dus zij leveren dan die kwaliteit Waarom dan de dealer en niet rechtstreeks naar de specialist. Tarieven van deze specialisten zijn veelal aantrekkelijker dan bij de dealer, ook als het verhaalbaar is bij een verzekeraar. Dus de doelstelling van TS is haalbaar bij een Porsche schadespecialist.
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
30 sep 2014 23:13 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
Schade's worden tegenwoordig vaak "gestuurd" door de maatschappijen en hebben weer contracten met deze schadebedrijven Aantal jaren terug een schade aan de BMW en hij ging naar een schadebedrijf van de Sterngroep die er naast zat, maar om nou te zeggen top nee
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
01 okt 2014 0:34 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
Verzekeringen sturen alleen maar voor financiële winst, niet voor kwaliteit. Kies je voor KWALITEIT , bepaal dan zelf waar je repareert.
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
01 okt 2014 5:42 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
Desondanks zou ik de auto toch zeeeeer goed laten nakijken. Waar heb je de auto in onderhoud, kunnen zij niets voor je betekenen om dit te begeleiden? Wat een onzin, was het een bekende van je?
|
01 okt 2014 10:09 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
De P eerst de wielstanden laten controleren .Laat dit doen door de schadehersteller zodat deze kosten met de eventuele noodzakelijke herstel werkzaamheden opgenomen worden.
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
02 okt 2014 13:02 |
|
|
bully
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
Zou Theo van Rijn eens bellen.
|
02 okt 2014 13:09 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
Omdat het makkelijker kan zijn om het via een officieel Porsche dealer te laten regelen incl garanties en waarborg van kwaliteit dan tussen alle schadebedrijven net die ene eruit te selecteren en het risico te lopen dat het achteraf toch niet zo'n goede keuze blijkt te zijn geweest.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
02 okt 2014 17:31 |
|
|
SjorsPorsche
1974 Carrera RS 3.0 tributeOud-Verlaat aan de Rotte!
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
John van Vianen uit Woerden, een echte porsche hersteller.
_________________________________________ Besmet met het Flat Six virus
|
02 okt 2014 20:20 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
Voor de buitenwereld en dit geldt alleen voor die dealers die de schade daadwerkelijk zelf uitvoeren. Dan alleeen kunnen ze de garantie en kwaliteit waarborgen. De dealers die het uitbesteden strijken hun marge en eer op en daar is niks mis mee , maar de garantie en waarborg komt toch echt van de schadehersteller. En gaat het eens fout wat kan gebeuren ook wij als schadeherstellers zijn niet volmaakt dan mag hij het over doen, ook daar is niks mis mee. Je staat achter je product . Doe het goed of doe het niet.
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
03 okt 2014 0:08 |
|
|
993 C2
997.1 Turbo
Ex 981S, Ex 997 C2, Ex 996 TT, Ex 993 C2 (2x) Ex 996 C2
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
+1 voor dealer. Als je achtervelg ook kapot is, kleine kans dat de ophanging / lager/ as en wat er nog meer zit ook wel een tik heeft gehad. Kijkt een adresje daar ook goed naar en volgens de juiste specs? Er is altijd kans op een verborgen schade dat pas later aan merkbaar wordt. Een GT3 is nu niet een standaard 996 of 997 oid. Bij evt latere verkoop is een factuur van schade herstel van de dealer toch wat betrouwbaarder onder de aspirant kopers (en voor de forum speurneuzen)
|
03 okt 2014 17:21 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
-1 Voor de dealer. Mijn ervaring is dat er bij de gemiddelde dealer (ongeacht het merk) weinig tot geen mensen kaas hebben gegeten van schade-herstel. En om het dan alleen via de dealer te laten doen omdat je dan een (kopie) faktuur met een Porsche-logo krijgt ...
Een GT3 is geen gemiddelde auto. Een auto die wat extra aandacht verdient. Bij een wat groter schade-bedrijf kan het zijn dat jou auto 1 van 50 auto's is die die week worden hersteld. Daar werken ongetwijfeld zeer ervaren en kundige mensen, maar om jouw auto die speciale aandacht te geven is een dergelijk bedrijf misschien wat minder geschikt. Ook de persoonlijke aandacht zal minder zijn, logisch, er zijn die week nog 50 klanten die wat aandacht vragen.
Dus ik zou op zoek gaan naar een goed aangeschreven hersteller, niet te groot, waar je kan rekenen op vakmanschap en een persoonlijke benadering.
In dit topic wordt ook gereageerd door Rijn. Die ken ik niet, maar zou zomaar een optie kunnen zijn. Hij is tenslotte aktief op dit forum en niet op het Opel of Ford forum.
Succes !
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
03 okt 2014 22:20 |
|
|
bully
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
Bobc4, ik ben het helemaal met je eens
|
03 okt 2014 22:38 |
|
|
porschefabian
Projectleider
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
Heb ( ondanks dat ik het zelf kan) recentelijk mijn dailly passat cc naar een schadegarant bedrijf moeten brengen. tijdgebrek, voor dagelijks werk een auto nodig enz, zal velen wel bekend zijn. Na 3 ophaalpogingen waarbij de auto elke keer bleef staan omdat er punten van kritiek open bleven staan, uiteindelijk de auto maar meegenomen met nog openstaande kritiekpunten. Nog 2 weken ingereden en van pure ellende maar ingeruild Het schijnt echt niet te lukken om geen foutjes te maken, of de kleine foutje weg te poetsen.. ( en het bedrijf staat in de regio zo goed aan geschreven) ( kreeg nog een enquete aanvraag van schadegarant en netjes negatief ingevuld, belde het bedrijf verontwaardigd op waar dat nu vandaan kwam.. ) Nee de grote "fabrieken" leveren geen vakwerk, aantallen aantallen en verzekeringen leeg zuigen daar draait het om. voor de gt3 zoek een echte ( kleine) specialist...
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
03 okt 2014 22:51 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
Mijn "dealer" werkt samen met een echte "schadespecialist".
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
03 okt 2014 23:39 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
De "fabrieken" kunnen vaak wel vakwerk leveren, maar krijgen niet de ruimte om dat ook te doen. Jij hebt het over "leegzuigen". Dat klopt, maar dan omgekeerd. De grote schade-herstellers werken voor grote opdracht-gevers. Voor een tarief dat royaal onder de kostprijs ligt. Om iets te verdienen zullen zij dus heel slim, efficient en snel moeten werken. Gaat dat ten koste van de kwaliteit : niet altijd, maar dit effect ligt wel op de loer.
Hoe is deze situatie ontstaan ? Werken onder de kostprijs slaat toch nergens op ? Het antwoord vult een telefoonboek, maar dat in deze branche de verhoudingen scheef liggen is wel duidelijk.
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
03 okt 2014 23:40 |
|
|
ArnoM
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
Autoschade Splinter in Amsterdam. Hebben onder andere afspraken met Tesla en doen ook veel exclusieve auto's, waaronder Ferrari.
_________________________________________ 992 4S Cabrio / Taycan 4S
|
04 okt 2014 11:08 |
|
|
Archiebald
987 Boxster S
|
Re: Tips voor herstelbedrijven?
Edit..........
_________________________________________ Fotografie portfolio -> http://www.Otof.nl
Laatst bijgewerkt door Archiebald op 09 okt 2014 11:10, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 okt 2014 13:47 |
|
|