Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 21:38

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
speakers en bedrading 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht speakers en bedrading 964
Ik heb de deurpanelen van mijn 964 targa compleet opnieuw gemaakt en ben nu bezig alles weer te installeren. Wordt mooi, al zeg ik het zelf.... :roll:
Ik loop alleen tegen 2 dingen aan:
1. De schuimrubber ring achter de grote speakers in de deur (woofers durf ik ze niet te noemen...): moet het vochtwerend plastic zo worden uitgesneden dat het plastic om de ringen valt, of laat je het gat in het plastci wat kleiner zodat de schuimrubber ringen op het plastci rusten?
2. De bedrading zelf: hoe loopt die vanaf de diverse speakers en radio (3*2 kabels in totaal) naar de versterker in de deurbak?

Alvast bedankt!
Martin

04 okt 2014 18:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: speakers en bedrading 964
Het is (gelukkig) al weer een tijd geleden dat ik de deurpanelen eraf heb gehad :wink: Ik weet dus
niet meer hoe het precies zit :oops:

Maar heb je wat aan deze 2 foto's :?:
Afbeelding Afbeelding

04 okt 2014 18:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Hi Willem, dank je! Ja, de foto's geven wel iets meer duidelijkheid. Lijkt erop dat de kabels van de tweeter en de woofer (ahum) dus via een manteldraad onder de deuropener naar buiten komen. Maar hoe zit het dan met de draad die van de radio komt (niet zichtbaar op de foto)?

Overigens lijkt het erop dat het gat in het plastci voor de woofer groot genoeg is voor het plastic omhulsel van de woofer en dat de schuimrubber rand dus op het plastic rust. Kan iemand dat bevestigen?

Bedankt
Martin

PS Willem, beetje vocht gehad in je deurpaneel....? :shock:

04 okt 2014 19:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Afbeelding

Op deze foto zie je de speakerdraden komende vanaf de radio nog net door het gat van de grote speaker hangen.
Deze draden sluit je aan op de losse draden die je op de rechter foto in mijn eerste post ziet.

Het gat in het folie is idd groot genoeg dat de grote speaker er net doorheen past. De grote schuimring sluit e.e.a. af, de draad voor de speaker zit hier dus gewoon tussen "geklemd"

De foto's zijn inmiddels al weer een paar jaar oud. Er was idd sprake van lekkage omdat de raamlikkers gekrompen waren.

04 okt 2014 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Heb gister ook paneel van deur eraf gehad, klopt met vorige schrijvers.

mijn vraagje is, op het cardboard van de deur staat iets geschreven, in dit geval 'rehm' ofzo. Bij mij staat er iets anders, weet niet meer wat. Heeft de monteur in de fabriek zijn handtekening hier achter gelaten ofzo?

05 okt 2014 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik denk het wel. Mijn deuren hadden ook een met de hand geschreven tekst en zoals je op de eerdere foto kunt zien, lijkt het erop dat Willem en jij dezelfde monteur delen. Tenzij deze tekst een bepaalde betekenis had, uiteraard.... :roll:

05 okt 2014 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
zie net dat ik jouw post niet goed heb gelezen; dacht dat jij dezelfde tekst had als Willem..... Kan ook maar beter gaan pitten :idea:

05 okt 2014 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik maak gelijk even van de gelegenheid gebruik: op de foto's van Willem kun je net onder het ruitje aan de voorzijde van de portieren (min of meer driehoekig van vorm) een grijs stukje isolatie met een kunststof strip aan de bovenzijde zien zitten. Ik heb deze nieuw gekocht en vraag me af hoe je deze bevestigt aan de deur? Klopt het ook dat deze een beetje bijgeknipt moeten worden? het lijkt erop dat de mijne net niet lekker passen.

Martin

06 okt 2014 22:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]