Auteur |
Bericht |
Mennoo
Haarlem
|
Accu tips
Na het oplaten van de deur van mijn P carrera 3.2 1984, is de accu totaal leeg gelopen. De ctek lader herkende zelfs de accu niet. Diverse oplaad en reconditioneren pogingen hebben niet geholpen, en na een klein beschamend probleempje na het afslaan op een kruising tijdens een ritje op zondag moet er echt een nieuwe accu komen.
Iemand tips welke accu ik het best kan nemen en waar ik die kan halen?
_________________________________________ Porsche 3.2 1984 BMW 116 2011
|
07 okt 2014 11:26 |
|
|
Url
911 SCBelgie
|
Re: Accu tips
Bosch Silver S4
|
07 okt 2014 12:40 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: Accu tips
Zoek, en gij zult vinden.......
|
07 okt 2014 12:43 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Accu tips
Die had ik er ook inzitten en na 4 jaar had die de geest gegeven. Heb nu een gewone standaard accu aangeschaft voor de helft. Het probleem met de accu is als je weinig rijdt en de accu een half jaar aan de druppelaar hangt, dan heeft tie een korte levensduur.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
07 okt 2014 14:46 |
|
|
Mennoo
Haarlem
|
Re: Accu tips
dank,
iemand nog tips voor het aantal AH?
_________________________________________ Porsche 3.2 1984 BMW 116 2011
|
07 okt 2014 14:54 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Re: Accu tips
Ik kreeg accu + Ctek weer aan de praat door ook even een 12V gelijkspanningsadapter er aan te knopen (+ op + en - op -) De Ctek, om de tuin geleid, ging meteen laden en alles is goed gekomen. Als je toch een accu koopt, ik geloof 90Ah of 92Ah is standaard, tenminste bij mijn cabrio. Ieder merk voldoet. EDIT: ik heb hier een boekje van de 911 Carrera uit 1985. Batterie: 66Ah, M-Wunsch 88Ah. Dat doet me denken aan de ENIGE keer dat ik met mijn moeder onderweg was en we ergens in Duitsland stilstonden met kapotte spanningregelaar. Je kreeg de warme motor niet gestart? Hoe had je de koude motor dan gestart? Is je laadspanning wel goed?
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
Laatst bijgewerkt door NordRack2 op 07 okt 2014 15:31, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 okt 2014 15:03 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Re: Accu tips
|
07 okt 2014 15:16 |
|
|
Mennoo
Haarlem
|
Re: Accu tips
Thnx, gaat lukken zo.
koude motor met startkabels gedaan, maar na 45 min rijden had de accu niet genoeg kracht om hem nogmaals rond te krijgen.
_________________________________________ Porsche 3.2 1984 BMW 116 2011
|
07 okt 2014 16:03 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Accu tips
Als je voor kwaliteit gaat en niet de hoofdprijs wil betalen. Varta Ah 74 http://www.accudienst.nl/prod/71404/var ... oCLaTw_wcBBij de accustore istie nog goedkoper.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
07 okt 2014 16:10 |
|
|
bully
|
Re: Accu tips
Elke goeie accu-boer weet wat erin moet. Dus gewoon langsrijden.
|
07 okt 2014 16:48 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Accu tips
Een accu kan niet tegen helemaal ontladen, een "goede" ook niet. Voor een auto is een gewone loodaccu prima, als de auto lange tijd stil staat op de druppellader zetten of helemaal los koppelen. Als ik er een nodig heb komt die bij de gewone automaterialen zaak vandaan en daar is niks mis mee. Geen idee waarom sommigen denken dat een Porsche alleen kan rijden met een dure accu.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 okt 2014 20:30 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Accu tips
ik merkte dat een Bosch Silver het gewoon langer volhield. Bij mijn DD is er geen probleem. Maar met die 911 waar ik soms weken niet mee reed...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 okt 2014 21:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Accu tips
Massa-sleutel
|
07 okt 2014 21:43 |
|
|
ger964
|
Re: Accu tips
Ik heb sinds ongeveer een jaar een Odyssey PC 680 in de 964. Weegt minder dan de helft van een originele en heeft veel startkracht. Ff adapters erbij bestellen voor de bevestiging van de accupolen.
En handig is er een druppelader aanhangen na een dag of 7. Hij is wat eerder leeg dan een originele. Accusleutel ertussen kan natuurlijk ook.
|
12 okt 2014 18:45 |
|
|
Thefrits
993 2sBelgië
|
Re: Accu tips
Nog effe een vraagje over een druppellader. Kun je deze ook een dag of 7 aansluiten aan de accu, en als deze dan vol is gewoon afkoppelen ? En dan na een maand weer een week erop zetten ? Ik heb een CTEK en na paar dagen geeft deze een indicatie dat de accu vol is ( alle groene lampjes branden). Thx
|
29 aug 2015 21:05 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Accu tips
Een CTEK kun je er de hele winter aanhangen. Die schakelt zelf aan en uit als het nodig is.
|
30 aug 2015 10:00 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Accu tips
En de Ctek's ontladen de accu ook (een beetje) om hem vervolgens weer bij te laden. Het is net of de accu gebruikt wordt (ontladen --> bijladen --> ontladen --> enz).
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
30 aug 2015 19:27 |
|
|
Thefrits
993 2sBelgië
|
Re: Accu tips
ok, thanks voor de info. Maar ik wil m aan meerdere accu's hangen, dus vraag me af of weekje eraan hangen en dan eraf wel goed is. Anders moet ik gewoon meerdere druppelladers kopen
|
30 aug 2015 21:35 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Accu tips
Als ik jou was zou ik de laadperiode van 1 week wat langer maken (2-3 weken bijvoorbeeld). Een niet-gebruikt accu ontlaad niet zo snel (behalve bij lage temperaturen).
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
30 aug 2015 22:13 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Accu tips
Heb onlangs een Bosch S5 A08 gemonteerd. Dat is een AGM accu, maar nog enigszins betaalbaar (< 200 incl BTW). Kan, naar verluid, beter tegen stilstand en de lage laadtoestand die daardoor optreedt.
In de stalling zit geen elektriciteit, vandaar geen druppellader.
|
02 sep 2015 22:59 |
|
|