Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 mei 2025 20:16

Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Opleuken Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2 Amethyst
Bericht 
fred.soers schreef:
Tsjaa, ik blijf dik achter:

- originele GT3 kuipstoelen teruggezet ipv de Exclusive uitvoering electrische comfortstoelen.

Verder niets!

Maar ja, dan rij je ook wel GT3!

Mijn veranderingen na aankoop:
* 18" AP velgen met gepolijste rand en velghart in kleur auto.
* Giugiaro Ultrac rubber a265/35 zr 18, v225/40 zr 18
* spoorverbreders achter 4 mm
* orig. dakspoiler 3e remlicht
* orig. Cupspiegels
* orig. 993 deurklinken
* Techart achtervleugel(tje)
* RUF voorbumperspoiler
* witte knippers
* alu instaplijsten
* nwe voorruit met donkere baan
* katvervanger (leerrohr), Cup middenpipe en sporteinddemper met gepolijste eindpijp 102mm, alles van FVD.
* K&N sportfilter
* H&R onderstel, voor -4,5cm achter -3,5cm volledig afgesteld.
* alu veerpootbrug
* JVC Navi (alu) met 6 MB Quart speakers, actieve subwoofer Pioneer (weggewerkt)
* orig. lederen middenarmsteun
* alle verlichting en rubbers vernieuwd
* nwe aandrijfassen (oh)

nog op mijn verlanglijstje:
* 964 RS achterbumper (volgende week)
* Motronic aanpassing, incl. luchtmassameter etc. (+35pk)
* geperforeerde remschijven

(Originele onderdelen zijn behouden en dus is de auto weer in originele staat te brengen.)

23 jul 2005 0:33
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Sh*t Dennis, dat is een lijstje... :res:

Heb net even de foto's van je auto zitten bekijken, maar wat een plaatje.
Velgen: wow! 8)
993 handgrepen: goede smaak :wink:
armsteun - nog nooit gezien, origineel Porsche? Handig!
techart achterspoiler :puker:

Rest - wow! Met al die mods ben ik erg benieuwd hoe je auto rijdt en klinkt in vergelijking met de mijne. :roll:

Mijn lijstje:
- RS stuur
- 993 handgrepen (orig)
- Porsche CDR-22 radio/cd
- Cup 2 velgen
- witte knippers
- ovale zijknippers wit
- verlaagd
- alu zwart porsche embleem in schakelpook
- cuprohr
- K&N luchtfilter
- horn 911 c4 nummerbordplaat :wink:

23 jul 2005 7:59
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
Sh*t Dennis, dat is een lijstje... :res:

't blijft een tiptronic :roll: :cheesy:

:@: Dennis :arrow: hoe kom je aan die 290 PK :roll: :?:

23 jul 2005 9:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 Amethyst
Bericht 
bedankt voor je reactie Horn. Dat doet een porsche liefhebber altijd goed :wink:
Wat betreft die Techartvleugel: daar heb ik lang over nagedacht omdat ie enigszins de lijn van de 911 verstoort (ben niet zo spoilerachtig), maar ben wel tevreden met het eindresultaat.
De sound is perfect, hij klinkt wel behoorlijk hard. Vandaar dat ik niet heb gekozen voor die krul (werd wel bij Cupraces gebruikt begin jaren 90) ipv een sporteinddemper, anders zou ie te hard klinken.
En wat betreft die plaathouder van je: :lol: :lol: :lol:
Je auto is ook een plaatje, blijft mooi zwart.

Olaf: volgens de beschrijving moet het complete uilaatsysteem (open) voor 35 pk meer zorgen en de filter voor 5 pk. Maar of dit exact klopt is natuurlijk een tweede :roll:. Kan je wel zeggen dat na het monteren van het complete uitlaatsysteem de auto aanzienlijk beter aan het gas hangt en vooral bij hogere toerentallen er nog een schep bovenop doet.

23 jul 2005 10:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Citaat:
Olaf: volgens de beschrijving moet het complete uilaatsysteem (open) voor 35 pk meer zorgen en de filter voor 5 pk. Maar of dit exact klopt is natuurlijk een tweede Rolling Eyes. Kan je wel zeggen dat na het monteren van het complete uitlaatsysteem de auto aanzienlijk beter aan het gas hangt en vooral bij hogere toerentallen er nog een schep bovenop doet.

Dennis .. mooie bak hoor ... zeker wel ... maar het bovenstaande stukje tekst ... :roll: ... ik hou het op peekaatje of 7 a 8 voor de mod's die je beschrijft
Sound = idee van peekaas ... :wink: zit tussen de oren ... :D

Om 35 peekaas uit een 964 blok extra te halen is jammer genoeg "ietsie pietsie" meer nodig ... :wink:

Dirk
:wink:

23 jul 2005 14:27
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
ik heb er zo'n 33pk bij

grotere injectoren
aangepaste kleppen
ander motormanagement
uitlaat
luchtfilter

23 jul 2005 14:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
tsjah ... als we zo gaan "tellen" ... :?

Denk dat ik er dan ongeveer 350 heb ofsow ... :cheesy:

Dirk
:wink:

23 jul 2005 14:47
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
kleine 400 :oops:

CGT killer :wink:

23 jul 2005 15:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2
Bericht 
leuk draadje :)

Ik heb ook wat dingen vervangen.

Glazvezel voorschermen van een 70-73 type
Glazvezel voorbumper van een 73 RS
Kevlar kofferklep 70-73 type
Glazvezel achterbumper van een 73 RS
Glazvezel 911R achterlichten
Glazvezel Ducktail
Glazvezel Deuren (moeten er nog ingehangen worden)
Remmen van een C2 type voor
Gele verstelbare Koni,s rondom
Uitlaat van het Frankenstein type (alles eruit gehaald door open te snijden en daarna dichtlassen)
Uitlaat gaat er trouwens weer af en wordt weer een standaard uitlaat deze laat alarmen afgaan :(
Verwarming vereenvoudigd tot het oude type (geen blower en electronica meer achter in de motorruimte)
Green sportluchtfilter
Wevo motorsteunen
Safety devices rolkooi
Sparco pro 2000 stoel bestuurder
Sparco evo passagierstoel
Geen achterzitjes en middenconsole
Strutbrace

mmm kan beter schrijven wat nog orgineel is ben ik sneller klaar :lol:

19 aug 2005 15:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Exterieur:

DP-Motorsport voorbumper
DP-Motorsport diffuser
Aluminium motorkap met geïntegreerde luchthapper
Koplamp-tussenstuk met extra luchtroosters (924 Carrera GT en Turbo)
Targa-sticker op rechter spatbord
17" Cup 1-velgen in kleur gespoten (Alpin Weiss)

Nog hoog op het lijstje: 968-brugspoiler...

Interieur:

Diverse delen gealuminiseerd (geborsteld aluminium)
Momo Millenium Evo-stuur
Carbon schakelpook (natuurcarbon uit het Porsche Exclusive gamma)
Turbo-interieur (met die mooie brede wangen)
Sony X-plode geluidsinstallatie (weggewerkt op de originele plaatsen)
QSP Fia-goedgekeurde 4-puntsgordels

Nog hoog op het lijstje: 2 échte kuipstoelen (dus géén buizenframe), en een (witte) harnessbar

Technisch/motorisch:

DBM-Engineering performance chip
Throttle cam
Gele (verstelbare) koni's

Nog op het lijstje: RVS-uitlaat

19 aug 2005 15:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2
Bericht 
Speedy heb je de stoelen gezien die RSR aanbied ? heb er al twee anders had ik ze zelf genomen. Hij heeft me de prijs gemaild en het is echt een koopje voor twee opnieuw beklede fia kuipen.

Groeten,

Ed

19 aug 2005 16:19
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
RS clone schreef:
Speedy heb je de stoelen gezien die RSR aanbied ? heb er al twee anders had ik ze zelf genomen. Hij heeft me de prijs gemaild en het is echt een koopje voor twee opnieuw beklede fia kuipen.

Groeten,

Ed

Fia kuipen :?:
Ik dacht dat het Cobra's waren en als ik me niet vergis heeft Cobra geen Fia keuring :roll:

Correct me if i'm wrong.

Maar het zijn zeker prachtige stoeltjes die je wagen zeer mooi kunnen opsmukken :thumleft:

Laatste update 22/10/2013

19 aug 2005 21:42
Profiel WWW Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
911-lover schreef:
RS clone schreef:

Groeten,

Ed

Fia kuipen :?:
Ik dacht dat het Cobra's waren en als ik me niet vergis heeft Cobra geen Fia keuring :roll:

Correct me if i'm wrong.

Maar het zijn zeker prachtige stoeltjes die je wagen zeer mooi kunnen opsmukken :thumleft:

Corbeau.

19 aug 2005 22:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2
Bericht 
het zijn Corbeau,s maar nu maak je me aan het twijfelen ehhhm Jeroen ze hadden toch een Fia keurmerk ?

Cobra,s zijn ook met Fia keuring leverbaar hoor wel eens van de BTCC gehoord ? http://www.cobraseats.com/item.asp?pg=RD&id=MON

Laatst bijgewerkt door RS clone op 20 aug 2005 6:01, in totaal 1 keer bewerkt.

19 aug 2005 22:11
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
OK , Corbeau (bedoelde ik eigenlijk ook , foutje van mij ) :roll: :wink:
Andere naam, maar als ik me niet vergis hetzelfde verhaal is.
Heeft Corbeau een FIA keuring op zijn stoelen :?:

Corbeau Seats

19 aug 2005 22:12
Profiel WWW Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Zeker.
Corbeau Pro Sport

This Corbeau Pro Sport Seat is the ultimate race seat. The Pro Sport is designed to fit up to a 34" waist.

Standard features include:
carbon-kevlar composite shell back with a black gel coat
removable cushion inserts
full body support
5-point harness capability
FIA Homologation.

19 aug 2005 22:24
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
yes sir... puike stoeltjes!
Jeroentje (ver)koopt geen rotzooi :mrgreen:

Donkervoort monteert ze af fabriek in zijn racers

Cobra's zijn er trouwens ook met FIA keur... Hoogste tijd om eens bij te spijkeren Koen!

20 aug 2005 0:57
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Cobra's wist ik, doch ik had me zoals vermeld van naam vergist.
Van Corbeau wist ik het niet daar diegene die ik al gezien heb tot nu toe nooit een fia keuring hadden.
Vandaar de 'correct me if i'm wrong" wat hierbij gebeurd is :wink:

-De dag dat men beweert dat men alles weet is men kort voor het sterven-

20 aug 2005 1:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S
Soest
Bericht 
Over het opleuken van een Porsche:
Wat is het toch dat Porsche bezitters ertoe beweegt hun Porsche duurder te laten lijken dan dan de oorspronkelijke Porsche die ze aanschaften? Wat is het toch dat ze beweegt hun oorspronkelijke Porsche meer 'racy' te laten lijken dan de Porsche die ze aanschaften?
Waarom kunnen we niet tevreden zijn met het bewaren van de originaliteit van onze eigen Porsche? Waarom een RS stuurwiel in een 3.2? Waarom derde remlichten op een 964? Waarom een RS achterbumper waar-ie niet hoort?
Je koopt een Porsche al naar gelang je voorkeur en budget.
Laatst (tijdens de gezamenlijke Porsche Club dag) zag ik weer een 'gewone' 964 met een RS typering op het motordeksel. Zo doorzichtig! Commentaar van de eigenaar: "Maar hij is wel snel, dus wat maakt het uit!?
Elke Porsche is uniek en passend in het toenmalige tijdsbeeld en de beleving van de consument. Als we daadwerkelijk het merk Porsche willen koesteren en de uniciteit van elk type Porsche in zijn eigen (maatschappelijke) context willen behouden dan is mijn advies: Hou 'm origineel!
De toekomstige Porsche bezitter ziet nu al door de bomen het bos niet meer en weet niet meer wat hij nu uiteindelijk gekocht heeft of zal kopen.
Met al dit opleuken gooien we uiteindelijk onze eigen glazen in. Waarvan acte!

20 aug 2005 3:09
Profiel WWW
foxtrot / oscar
Bericht 
911-lover schreef:
-De dag dat men beweert dat men alles weet is men kort voor het sterven-

'k denk dat ik zelfs die dag niet ga halen :mrgreen:

20 aug 2005 3:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2
Bericht 
Douwe het is niet alleen om het duurder te laten lijken denk ik. Mijn auto ziet er in ieder geval niet duurder uit :wink: het gaat mij om een auto zo goed mogelijk te laten rijden en omdat ik van het oude type 911 hou heb ik hem zo gebouwd dat ik wel de looks maar niet de lasten van een oud model heb.
Ik had ook een 911 T/E/S kunnen nemen als basis en daar de zaag inzetten en naar een 72RSR ombouwen maar dat vindt ik nou weer wel zonde. Van een 3.2 zijn er tig gemaakt net als de 964 en zal nooit een klassieker worden.

Groeten,

Ed

20 aug 2005 6:19
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Forum Eikel (43% van alle statieken klopt niet)

klopt :wink:

20 aug 2005 6:41
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Douwe Minkema schreef:
Met al dit opleuken gooien we uiteindelijk onze eigen glazen in. Waarvan acte!

absoluut oneens.

Hoewel ik zelf nooit een RS sticker achterop mijn C4 zou plakken (doet me denken aan al die 316i'tjes met zo'n M-logo achterop) vind ik opleuken een heel ander verhaal. Dat is het veranderen van iets naar je eigen smaak, het zgn 'personificeren' van je auto.

3e remlicht zou ook veiligheid kunnen zijn.
Cuppers vind ik mooier dan Design 90 velgen, dus waarom niet?
Liever een Porsche CRD-22 aan boord met CD dan de oude Blaupunkt radio cassette recorder
Standaard stuur ligt veel minder lekker in de hand dan mijn RS-stuur
Ik vind de 993 handgrepen in bodykleur veel mooier op mijn 964 staan dan de originele. En toen de 964 werd gemaakt bestonden de 993 handgrepen logischerwijs nog niet
RS middenstuk in de bumper mooier dan standaard
Verchroomd eindstuk vind IK mooi staan (en het is MIJN auto).
Cuprohr maakt een stuk mooier geluid dan de standaard demper.

Ik geloof absoluut niet dat ik met die modificaties mijn auto minder waard gemaakt heb, of het een potentiele koper onduidelijker heb gemaakt. Alle originele onderdelen zijn er nog bij dus e.e.a. kan gewoon terug gebouwd worden indien gewenst.

En als je nou een 964 een mooie auto vindt en je hebt niet het budget om een 964 aan te schaffen, dan is een ombouw toch een leuk alternatief?
Zolang je je ombouw niet probeert te verkopen als 964, zal het mij roesten.

Gelukkig zoveel mensen zoveel meningen. Jij de jouwe en ik een tegenovergestelde... :wink:

20 aug 2005 7:37
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Ik denk dat Douwe bedoeld, dat er idd. hele hordes zijn die dus hun Porsche volledig omtoveren.

Der is een verschil in kleine modificaties en grote, zelf ben ik nogal gecharmeerd van een originele.

Spiegels en wielen zijn vluchtige dingen en smaak onderhevig, veel dingen kun je zo uit de rekken van Porsche halen, vooral bij het samenstellen van een nieuwe auto doe je dat, Wieltje-radio-xenon-leer etc.

Maar dingen erop plakken die totaal niet bij zo'n type horen is imo ook "not done", en zal zeker de originaliteit (en de uiteindelijke waarde) beinvloeden.

Als ik nu (en laat ik is mijn eigen wagen nemen) een turbospoiler en dito luchtgaten zou monteren om een turbolook te creeren, dan ben ik zielig bezig want ik wil de wereld laten zien dat ik in een turbo rijd, terwijl ik daar niet de centen voor heb.

Tis net als met die nepklokkies (wie zei dat ook al weer) "met een immitatie laat je zien dat je een echte niet kan betalen".

Een 3,2 die is omgebouwd naar een 964 is imo "not done" of je moet ook gek zijn op die Turkse toeristen koopwaar (immi- Nikes, Rolex, Boss, chanel, goud etc. etc.).

Origineel houden die Porsches, kleine aanpassing t.b.v veiligheid is goed en een persoonlijke "touch", maar die auto's zomaar de etalage van Halfords binnen rijden............................bah.

20 aug 2005 8:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Blij dat ik dit topicje even lees zeg! Aangezien Dhr Douwe het hier over mijn auto heeft! Ik weet nog dat hij me aansprak op de Pon dag in Leusden en (duidelijk geirriteerd) melde dat hij hoopte, dat mensen wél het verschil zouden zien tussen zijn en mijn auto, aangezien die van hem toch wel even twee keer meer waard zou zijn. Het kwam bij mij in ieder geval over, dat hij melde dat mensen toch wel even het verschil moesten zien tussen mensen die wél geld hebben voor een echte RS én mensen die dat niet hebben. En zo is ook hoe Dhr Douwe het bedoelde, erg jammer allemaal. Mijn vriendin stond er ook bij en moest ook erg lachen. Kijk, ik ben echt wel een origineel man en heb de auto sinds ik 'm nu bijna 3 jaar heb, dan ook met geen vinger aangeraakt. Hij stond hoog op de veren standaard interieur enz, maar sinds de Francorchamps dagen afgelopen keer, dacht ik, mmmh, die RS jes zijn wel erg gaaf en toen heb ik 'm een beetje zo gemaakt, sportstuurtje kuipjes, verlaagd en embleempje, gewoon omdat ik dat leuk vind en niet omdat ik zonodig rijker wil lijken, ik heb "gewoon" een C4, sorry, wanneer ik het geld zou hebben voor een RS, zou ik deze namelijk ZEKER NIET kopen, liever een 993 voor dat geld.
Dus even voor de duidelijkheid jongens én meisjes: Ik heb géén echte RS en Dhr Douwe wél. Dus die van DHr Douwe is echt en is twee keer zoveel waard (zeker 50.000!!), dat jullie het even weten.
Dank U.

20 aug 2005 10:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende