Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 4:18

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Ervaringen met de Porsche 991 Carrera S 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht Re: Ervaringen met de Porsche 991 Carrera S
Leuk verhaal Marc :!:

Cazzo Super Veloce schreef:
Dan ben ik waarschijnlijk de enige die al die nep-plofjes in de uitlaat en automatische tussengas geven waardeloos vind...
Leuk voor even, maar doe mij maar n echte :thumleft:

Van 't weekend een tijdje achter een knetterende 991 Turbo S gereden, ik vond 't geweldig. 8)
Hoorde je overal bovenuit, ook boven de SLS AMG en AM die mee reden in het treintje.
(De 991 was wel lichtjes getuned naar 640pk begreep ik van de eigenaar)

08 okt 2014 10:53
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Marc' Oh Oh... schreef:
Link is inmiddels door Autoweek verwijderd. Heb een berichtje verzonden of het een speciale reden heeft.

Je hebt denk ik een tikkeltje teveel reclame voor de 991 gemaakt in je Autoweek verslag Marco :mrgreen: :mrgreen:

08 okt 2014 10:53
Profiel
PorscheForum Rakker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Leuk verslag. Goed dat je het hier gepost heb, nu de Autoweek link niet meer werkt :wink:
mmmm ..een 991 over een aantal jaren. .... niet verkeerd die gedachte...

08 okt 2014 11:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Heb nu 2x met 991 gereden. Een 991s proefrit en een 991 4s zo goed als werkelijk fully loaded als ruilauto omdat er 'n sensor op de turbo vervangen moest worden (2 dagen, flink wat km).

Los van dat ie wat langzaam was boven de 150 op de autobahn :twisted: vond ik het wel een super auto :thumleft: Geluid gewoon awesome. Nepgeluid over de speakers vind ik niks maar in dit geval wordt het normale geluid versterks via een intern kanaal. Dus hoor je het motor geluid in de auto extra sterk. Dat vind ik wel mooi want het is niet alsof je de mensen in het dorp/stad blij maakt met een extra bak herrie....die ze overigens nog steeds krijgen van de uitlaat indien sport modus.... :wink:

ideaal voor tunnelrit...ipv met 50-70 de tunnel in en met 150 eruit kan je nu met 100 de tunnel in en dan terugschakelen wat gas erbij en 2x het effect + geen boete :ba: :ba: Als zou ik het niet doen als er een legertruck of zo in de tunnel is want geheid dat dan de 3e wereldoorlog uitbreekt; het ding klinkt echt nét als 'n mitrailleur.

en verder? nog betere cruiser dan de 997. minder banden geruis. dus nóg meer een alleskunner, want hij gaat ook harder de bocht om.

Nadelen? Er is geen reden om een andere daily te hebben anders dan ruimte. Dus ga je er veel teveel mee rijden en dan verdwijnt het speciale gevoel (had ik met Cayman). Then again probably ook zo met 997. Ander nadeel? over 3-5 jaar rijdt "iedereen" in een 991 en is het een "gewone" 911. Daar kun je van vinden wat je wil natuurlijk. Ik vind het altijd wel leuk om iets te rijden wat je niet zo vaak ziet, al zijn het subtiele verschillen die alleen kenners zien (als je indruk wil maken koop een lambo of ferrari geen porsche - imho).

08 okt 2014 22:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Leuk verslag, maar kan me ook wel vinden in comments van Subdriver.
Ik heb een tijdje geleden in een Targa gereden. Prachtige auto, maar emotie ontbrak.
wat dat startstop betreft: ik vond het geen probleem en was verbaasd over de snelheid waarmee het reageerde.
had eerder in een audi g-tron gereden, daar vond ik het echt waardeloos, veel te traag.

09 okt 2014 17:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Leuk verslag. Ook in een s gereden. Herken me in alle ervaringen die hier geschreven worden, behalve zelf tussengas geven door in neutraal te zetten tussen de versnellingen.

10 okt 2014 0:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2