Auteur |
Bericht |
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Wat tanken euro 95 of euro 98
Wat kun je het beste tanken in je Porche, euro 95 of euro 98.
Bij de dealer hebben ze er 98 in gegooid (boxster s uit 2001).
Wat is het beste?
|
19 aug 2005 9:03 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Grappig, ik vraag het mezelf ook af wat goed is, voor de zekerheid tank ik maar 98.
|
19 aug 2005 9:05 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik ben er nog steeds niet uit hoe het nou precies kan, want mijn auto zou in principe zelfs op RON91 moeten kunnen lopen, maar hij loopt echt hoorbaar en merkbaar beter op 98 dan 95. Vooral stationair loopt ie veel regelmatiger.
Tja, ze heeft gewoon een dure smaak denk ik...
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
19 aug 2005 9:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Wat tanken euro 95 of euro 98
Ik vind 'm knap .... wel Box ster kunnen schrijven ... maar 't woordje Por sche
Volgens mij kunnen alle 11jes op 95 rijden .... ergo kan je niet overal 98 tanken
Afhankelijk van je rij-gedrag .... als je een echte pedaalridder bent 98 ...
Ik weet niet hoe het bij Porsche's zit .... maar ooit een 12 cilinder Jag gereden die op 98 zuiniger liep dan op 95
Vestzak - Broekzak politiek om in zo'n geval 95 te gaan tanken omdat het goedkoper is
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
19 aug 2005 9:46 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Wat tanken euro 95 of euro 98
En dan nog een vraag: soms 95, soms 98, is dat schadelijk?
|
19 aug 2005 9:46 |
|
|
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Re: Wat tanken euro 95 of euro 98
Ik vind 'm knap .... wel Box ster kunnen schrijven ... maar 't woordje Por sche
Sorry, PORSCHE fans, zal NOOITMEER gebeuren (hoop ik)
|
19 aug 2005 10:39 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
zover ik weet is er altijd 98 van de BP mee getankt met de mijne
laatst een keer V-power erin geketst
maar dat was toch een merkbaar verschil [geen V-power meer]
en voor de boxster S ook 98
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
19 aug 2005 14:27 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 aug 2005 14:41 |
|
|
horn
PF #57
|
95 en/of 98, door elkaar of niet. Maakt geen ruk uit bij die nieuwe bakken. 98 is duurder en geeft je het gevoel sneller te gaan
zolang je er maar geen diesel inlazert...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 aug 2005 16:05 |
|
|
John
Cayenne
|
Dat gaat een beetje moeilijk, de slang past er niet in, andersom helaas wel.
Sukkel bij mij op de zaak had super getankt in een (lege) diesel, das leuk zeg.
ANWB bij moeten komen om hem leeg te tappen, die doen van alle meldingen dik 30% deze.
|
19 aug 2005 16:15 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
19 aug 2005 16:18 |
|
|
horn
PF #57
|
heb ik ook eens gedaan. Jaren benzine beamers gereden en toen plotseling een 320d. De tweede keer prompt raak; 's avonds, al bellende tanken, afrekenen en na 10 minuten denken 'huh, volgens mij heb ik benzine getankt'.
BMW hulpservice gebeld, moest niet meer rijden maar was kwartier van mijn huis af. Lekker doorgekacheld, hulpmeneer thuis ontvangen na een uur. Die klapt de zitting van de bank omhoog, zet een pomp aan en pompt daarvandaan zo twee grote jerrycans benzine eruit. Ik meteen weer naar de pomp en de boel volgetankt met diesel.
Wordt ik een kwartier later op mijn gsm gebeld door de leasemaatschappij (is inmiddels rond een uur of half 12 's avonds) of alles oké is, daar er binnen 2 uur twee keer een volle tank op mijn tankpasje is getankt...
Big brother... wel goede bewaking...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 aug 2005 16:29 |
|
|
Van den Berg
Specialist In Porsche
911 3.0 RSR
993 GT2Apeldoorn
|
|
19 aug 2005 16:54 |
|
|
John
Cayenne
|
toch weet men niet exact wat het doet aan een diesel, schade kan velen kilometers later pas boven komen drijven, maar vooral bij turbo diesel is het funest (zegt de ANWB).
Maar peanuts betalen, ach je moet die apen anders wel weer leren klimmen zeg.
|
19 aug 2005 16:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Nice try
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
19 aug 2005 17:07 |
|
|
Van den Berg
Specialist In Porsche
911 3.0 RSR
993 GT2Apeldoorn
|
Dank je, ben er nog niet echt handig mee, jij wel dus
|
19 aug 2005 17:10 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Mooi lijstje, kan gewoon euro 95 tanken zie ik
|
19 aug 2005 17:19 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Door elkaar maakt inderdaad niets uit. Als 95 is toegestaan
Maar verder, dat 98(en 98+) alleen duurder is en alleen een gevoel geeft, is onjuist.
Porsches die 95 kunnen verteren, zie lijstje Olaf, zijn bijna allemaal ontworpen op een hoger octaangetal. En deze auto's bereiken met 98(+) de optimale prestaties. Of je dat merkt moet je zelf bepalen. Maar bij een "lager dan standaard" octaangetal, zie opmerking Eric over instructieboekje , wordt de ontsteking "teruggenomen" omdat er pingelen optreedt als je prestaties vraagt. Deze zijn daardoor lager.
Wil je genieten van je sportwagen - en voor mij heeft dat ook best wel met prestaties te maken, maar misschien ben ik de uitzondering - of wil je voordelig rijden .
Wachten op de Porsche waarmee je diesel kunt tanken
|
19 aug 2005 23:41 |
|
|
horn
PF #57
|
zoals je ziet, schrijf ik ook 'met die nieuwe bakken', daarmee o.a. Boxster bedoelende. Ben het met je eens, alleen als ik 95 in de mijne gooi, en dat komt best wel eens voor, merk ik dus weinig bijzonders. Wellicht dat ik pingelen niet bemerk - maar voor mijn gevoel rijdt mijn auto op 95 euro loodvrij net zo soepeltjes. En toch gooi ik er meestal 98 in, voor het gevoel dat jij beschrijft.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 aug 2005 23:49 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Had niet gedacht dat jij zo'n gevoelig mens bent Harald
Laatst bijgewerkt door Paul II op 20 aug 2005 0:26, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 aug 2005 0:03 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik blijf verrassen... en het is HarAld...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 aug 2005 0:06 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik gooi enkel 98 in de P's.
Ik wil geen risico's nemen (als die er al zijn bij 95 )
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 aug 2005 0:10 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
|
20 aug 2005 0:30 |
|
|
Shark
|
Aha, heb ik dus toch de goede voor me...............98 over de Damlaan in Leidschendam was het toch????
|
20 aug 2005 7:26 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Voor mij is het geen "of", maar "en" ..... hoewel "voordelig".
Merkbaar verschil tussen 95, 98, Vpower, Ultimate, .....
Mijn 911 kan op al deze brandstoffen meer dan ik , dus waarom zou ik geen 95 tanken?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 aug 2005 14:56 |
|
|