Auteur |
Bericht |
Appie G
Petrolhead
997 Coupe
Carrera S '05
|
911 turbo s spyder 918 edition
Deze stond zojuist bij ons voor de deur en mijn zoon heeft mee mogen rijden. 25 minuten onvergetelijk rijplezier Helemaal gaaf was het stiksel op de hoofdsteun. Helaas geen eigen foto gemaakt. Wat een ding Meer info: http://www.autojunk.nl/2011/11/porsche-997-turbo-s-918-spyder-edition
_________________________________________ Gewoon omdat het kan: You only live once. Live Porsche.
|
14 okt 2014 21:51 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
ja, is wel een leuk karretje, zo'n 997 turbo s
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
14 okt 2014 23:32 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
Turbo cabrio... de minst aantrekkelijke combi inho.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 okt 2014 10:06 |
|
|
erwin964c4
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
Nu maar hopen dat bijna liedereen dat vind dan is die over 10 jaar te koop voor weinig want lijkt mij geweldig zo'n uitvoering
|
15 okt 2014 11:12 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
Mooi vind ik hem wel. Maar cabrio en supercar gaan niet ech samen. Je zit altijd met het extra gewicht enzo. En +250 km/u met een kap los lijkt me ook niet echt wat. Gaan me haren zo door de war....
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
16 okt 2014 8:06 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
Da bedoel ik
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
16 okt 2014 9:45 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
Alsof er vaak 250 km/u of mee op een circuit word gereden Voor de meeste bezitters van een 911 (turbo) geldt zelfs zelden en bij gebruik op de openbare weg merken ook slechts weinig bezitters het extra gewicht, laat staan dat ze er last van hebben. Prima combinatie dus 911 (turbo) & cabrio!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
16 okt 2014 10:06 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
Geen enkel probleem. Met de 964 open 285 op de klok gehad. Je hebt wat last van windgeruis (via de carkit bellen gaat niet echt lekker ) maar het rijdt prima. 230 met de mini open ook prima.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 okt 2014 10:32 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
Zekers voor 5 minuten. Rij jij ff open met 200 naar pak m beet Como. Voordeel wel is dat je het gezeik van je wijven thuis nooit meer aan hoeft te horen
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
16 okt 2014 10:44 |
|
|
Beavers
718 Spyder '21 Gentian Blue
Ex 987 Boxster Spyder '11 Black
Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue
Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
Valt wel mee
_________________________________________ -718 Spyder -Ex 987 Porsche Boxster Spyder -Audi TT '04 3.2 V6 Quattro -Audi Etron 55 Quattro Navarra blue
|
16 okt 2014 10:47 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
Tuurlijk zal het wel heerlijk rijden en ook goed te doen zijn op hoge snelheden. Ben helaas geen ervaringsdeskundige. Maar ik ben van mening dat als je een supercar bouwt, je het onderste uit de kan moet halen. En dat gaat denk ik niet samen met een cabriodak en de extra kilo's die dat met zich meebrengt.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
16 okt 2014 10:56 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
Bovendien is het natuurlijk een verschrikkelijke proletenbak.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
16 okt 2014 11:17 |
|
|
Appie G
Petrolhead
997 Coupe
Carrera S '05
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
Naar Como op en neer in een cabrio: Ben bang dat je dan een behoorlijke gehoorbeschadiging (afstand + tunnels) hebt opgelopen, dat je dames thuis zo wie zo niet meer hoort. Wij hebben 4 jaar een Mini Cooper Cabrio gehad, en die is weggegaan omdat in het dorp open rijden echt wel lukt: veel en vaak als het weer maar een beetje meezit. Op de snelweg, voor langere ritten beviel het ons toch niet zo goed. Een gesprek was niet echt mogelijk en bij iedere brug/tunnel was het doorbijten qua geluidsdruk. Daarnaast waren de vrachtwagens met zogenaamde "sportpijp" (zelfs met de kap dicht) echte trommelvliesbeukers. Nee, wij zijn daarom "terug" naar een coupe (met open dakje weliswaar) en rijden weer "rustig" rond Voorzover je met een S rustig kunt rijden (zowel qua geluid als rij-eigenschappen).
_________________________________________ Gewoon omdat het kan: You only live once. Live Porsche.
|
16 okt 2014 11:18 |
|
|
Beavers
718 Spyder '21 Gentian Blue
Ex 987 Boxster Spyder '11 Black
Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue
Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
@Neppert Mijn punt was/is dat een Boxster Spyder juist minder gewicht heeft . Géén elektrische kap e.d.
_________________________________________ -718 Spyder -Ex 987 Porsche Boxster Spyder -Audi TT '04 3.2 V6 Quattro -Audi Etron 55 Quattro Navarra blue
|
16 okt 2014 11:19 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
Ik vind een 911 turbo een waanzinnige auto. Maar vind het geen supercar. Dat vind ik meer de Koenigseggs van deze wereld. Maar dat kan persoonlijk zijn. Een supercar is voor mij een zeer exclusieve auto en dat is een 911 turbo imho niet. Hoewel ik wellicht zelfs liever een 911 turbo zou hebben dan een Koenigsegg. En dan zou ook best een bruine cabrio turbo overwegen.
@ Cazzo - met de mini 's avonds laat open naar Frankfurt gereden met hele stukken 200-230. Ging prima, was zelfs lekker sturen. Was wel alleen, totmbo had dat wss niet leuk gevonden.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 okt 2014 11:22 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
Koenigsegg=hypercar tegenwoordig, wel een beetje met de tijd meegaan he
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
16 okt 2014 11:31 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
Persoonlijk vind ik de 911 turbo juist wel een supercar en de gewone 911 niet. Maar goed dat zal een spelletje worden van welles-nietes! @ Beavers: Een boxster is natuurlijk helemaal geen supercar.....vind het wel een super car, maar de spatie maakt wel het verschil.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
16 okt 2014 12:02 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
Eens.... Turbo moet gewoon coupe zijn.... Mensen met een los truitje over de schouders kopen maar een cabrio....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
16 okt 2014 12:58 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
Dan waait dat truitje toch weg?! 90 % van de tijd is een dak een overbodige optie. Halfzachte metromannen die het gauw koud hebben kopen maar een coupé....
|
16 okt 2014 14:59 |
|
|
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
De 911 wordt niet gebouwd als supercar door Porsche mijns inziens.
De argumentatie van het gewicht van een cabrio werd gebruikt in de discussie. De 911 turbo (coupe en cabrio) zit helemaal vol met gewicht toevoegende zaken. Dashbordkastje (zit niet in een gt3 of gt2 (996)), elektrisch vesltelbare en verwarmde stoelen, radio, navigatie, dik tapijt enz....
Ik vindt de gt2 (op basis van de 911 turbo) op een supercar lijken.
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
16 okt 2014 15:07 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: 911 turbo s spyder 918 edition
De GT2 is een supercar, maar wel met dashbordkastje en bekerhouders.
|
16 okt 2014 15:18 |
|
|