Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:29

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Paarse monster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht Paarse monster
Hoi,

Even een kort verhaaltje. Op mijn reis naar zuid-europa passeerde ik een van mijn favoriete stukken snelweg. De (A12) snelweg tussen Genua en La Spezia. Een prachtige bochtige snelweg door de Appenijnen met veel tunnels, waarbij ook af en toe de bloemenriviera te zien is. Naast het prachtige uitzicht heeft deze snelweg een groot nadeel: de op- en afritten zijn vaak niet meer dan anderhalve auto lang. Soms liggen die afritten zo vlak na een tunnel, dat regelmatig je maag omdraait als er weer eens iemand vlak voor je afremt tot 30 km per uur (er is geen vluchtstrook!). Daarnaast schijnt het de locals allemaal niks uit te maken met hun gemiddelde snelheid van 160 km, of het nou een uno is of een mercedes.
Zo gebeurde het ook deze keer dat er rechts een mercedes jeep zonder te kijken met 30 km rustig de snelweg op kwam kabbelen, terwijl ik 120 reed en niet meer kon remmen. Ik spiegelde snel, zag ver weg een kjenne, en gooide hem net op tijd naar links. pfff dat ging net goed! Mijn schrik was groot toen ik merkte dat de (paarse) kjenne schijnbaar 200+ deed een zijn neus, lichtsignalen gevend en wel, zo ongeveer in de kont van mijn volvo s70 schoof. Ik kon niet anders dan snel naar rechts gaan en hem voorbij laten. Langzaam kwam het paarse monster naast me rijden en bleef dat even doen. Ik keek omhoog en zag een blonde dichtgeplamuurde volopgemaakte Italiaanse Anita mij de volle laag geven, wijzend naar haar voorhoofd. De proleet-drugsdealer die ernaast zat, even bruin en plastic als de Anita vertoonde hetzelfde gedrag. Vervolgens gaf het paarse gevaarte gas en verdween met de zelfde rotvaart zo snel als ie gekomen was.
Het was een tijdje stil in de auto, tot mijn vriendin vroeg: "wat was dat voor een auto?" Me doodschamend dat ook dit monster een porsche-badge draagt, mompelde ik, "een kjenne". Mijn vriendin vroeg toen "Hee, dat is toch ook een porsche?". De rest van de reis was het stil in de auto. Na de vakantie zag ik op internet dat er een nieuwe porsche uit komt, de kayman. Misschien komt het dan toch nog goed...

20 aug 2005 13:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Erg leuk verhaal, nou ja leuk :?:
In ieder geval een mooi verhaal, en zulk soort dingen gebeuren zonder dat je er iets aan kan doen :roll:

PS
een vriend heeft net een kjenne aangeschaft, geef er zelf niets om :twisted:

20 aug 2005 13:54
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht ken dat stuk
Tsja, ik ken dat stuk ("snel"-)weg. Le-vens-gevaarlijk. Wat een verhaal.
Met die op- en afritten is het schier onmogelijk om sneller dan 110 km/u te rijden, zonder een gevaar voor de invoegers te zijn. Die kunnen daar vaak ook niet anders....

Nee, dan het stuk snelweg vanaf Turijn richting Genoa, landinwaarts.... Wow, daar kun je pas gassen en sturen. Dat we dat nou niet in NL hebben.... gemaakt voor Porsches.....

20 aug 2005 14:02
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Haarlem
Bericht 
Klopt das inderdaad een supermooie snelweg! Heb ik al een paar keer gereden, maar iedere keer weer is het anders. Echt super hoe de bochten elkaar opvolgen. De mooiste snelweg in Nederland vind ik de A1 tussen Stroe en Apeldoorn, Wel uitkijken met flitsers daar.

20 aug 2005 17:34
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
geinig verhaal

dus kort gezegd ben je barbie en ken in een kjn tegen gekomen

20 aug 2005 17:56
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: Paarse monster
sev schreef:
Het was een tijdje stil in de auto, tot mijn vriendin vroeg: "wat was dat voor een auto?" Me doodschamend dat ook dit monster een porsche-badge draagt, mompelde ik, "een kjenne".

FOUT antwoord.... :twisted:

Goed antwoord: 'Dat is nou zo'n SUV, waar ze in die kakdorpen in rijden'... Altijd eromheen l*llen... :wink:

Verder wel weer een oprechte belevenis... :shock:

20 aug 2005 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Haarlem
Bericht 
robbie965 schreef:
geinig verhaal

dus kort gezegd ben je barbie en ken in een kjn tegen gekomen

Juistem, en het was doodeng!

20 aug 2005 22:12
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3
Empel
Bericht 
kjen is toch geen echte P.

grt
w

21 aug 2005 22:44
Profiel
Bericht 
Wél een heerlijk stuk snelweg!! Ik rijd hem graag, goed voor het adrenalinepeil. Trouwens sowieso het geval in Italië. Vind overigens dat Italianen over het algemeen goed rijden - wel hard, wel aggressief, maar ze letten iig op en dat kan je in de meeste andere landen niet zeggen.

21 aug 2005 23:06
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Idd, prachtig stuk snelweg daar door de Appenijnen en een fantastische omgeving. Ik was er nog nooit geweest tot voor twee weken terug.

21 aug 2005 23:14
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]