Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 14:45

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
911 3.2 COUPE 1984 advies gevraagd 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: 911 3.2 COUPE 1984 advies gevraagd
Herken TS-s afweging wel. Heb nu vier jaar mijn 3.2 en dat is tot dusver (ook) een prima belegging als ik de huidige prijzen mag geloven. Het rijden zie ik als dividend uitkering op mijn belegging.
Vraag is of de prijzen nog verder gaan stijgen. Koffiedik..

Omdat je de DD gaat 'inruilen' zorg in ieder geval dat je 3.2 in een geventileerde garage stalt. Roest begint voor deze auto's nu een serieus probleem te worden (wielkuipen en kokerbalken). Reserveer hier 2-3k voor om dit in orde te maken. Zie dat de auto 212k km op de klok heeft staan. Is de koppeling al vervangen? een grote beurt met kost je ongeveer 1 - 1,5k.
Ik heb mijn auto gekocht 'as is' -en daar de prijs op afgestemd- en daarna onder eigen regie zaken in orde te brengen.

Succes met de keuze; de rij ervaring blijft uniek al moet ik eerlijk bekennen dat ik na een rit een 997 altijd weer twijfel..

21 okt 2014 11:20
Profiel
PorscheForum Rakker
voorheen 996 4s nu 911 3.2
Sommige reacties zijn echt grappig. Zo zou ik 'diep van binnen iets heel anders willen' ?? Ahrgg! Nee hoor ik wil een klassieke Porsche omdat ik die mooier vind (schreef ik ook in de inleiding). En degene die adviseert in goud te beleggen zou de goudkoers van de afgelopen 5 jaar er eens bij moeten pakken (hoop dat je geen beleggingsadviseur bent ;-) )

Ik wil iedereen die relevante adviezen gaf bedanken. Ja, ik ga er eerst maar eens in rijden, nee heb geen geld voor 2 Porsches (helaas). Een linkje naar een artikel (met plaatjes) waar alle zwakke punten van een 3.2. zitten zou me echt enorm helpen. Wie??

21 okt 2014 21:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Peter schreef:
Ga er eerst maar eens me rijden, vergeleken met een 996 is zo'n luchtschip een opgevoerde tractor

het vergelijk en verschil tussen mijn 3.2 en 993 is al een wereld van verschil (12 jaar) maar als ik moest kiezen tussen die 2 wist ik het echt niet. zonder het financiële in de toekomst gaat het mij om de beleving, afgelopen zaterdag even vanuit mijn woonplaats naar Düsseldorf en retour gereden met de 3.2 en dat geeft mij weer de kik waar auto`s met veel (hulp) systemen niet tegen op kan. men moet de 3.2 van 1984 echt berijden en reken niet op hulp van systemen, het is maar waar je voor kiest. comfort zit ook in een 3.2, vorig jaar met heel veel plezier met de 3.2 naar Italië geweest en kwam niet als een kreupel figuur uit de auto, beter nog "vrolijk en zeer voldaan". wat ik dus wil zeggen, het is maar wat je zoekt bedenk wel dat er bij een ouder voertuig eventueel meer kosten bij komen voordat hij is wat je wilt. zoek mijn berichten maar op met wat ik er aan gedaan heb (picasa aanklikken)en wat het gekost heeft. de watergekoelde Porsche`s zijn comfortabeler met hulp systemen de luchtgekoelde gaan zover als jij kunt en eventueel verder maar dat is de chauffeur zijn verantwoordelijkheid. m.a.w. ze zijn niet te vergelijken. Ps. mijn "luchtschip" loopt op de navigatie ook 262 km/u extreem hard voor een 3.2 maar waar.

21 okt 2014 21:42
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Mijn waterkoker heeft net zo veel, of zo weinig, hulpmiddelen als andere jaren 90 luchtkoelers. Hij heeft alleen stuurbekrachtiging en ABS. En de wielophanging lijkt wel heel veel op die van een 993. Uiteraard zit er wel meer comfort in, al is het alleen maar de beschikbare ruimte. Ook onder de waterkokers zijn er dus veel verschillen. Dat was bij de lufties zo, en dat is bij de waterkokers net zo. Mijn 'kale' C2 rijdt alweer heel anders dan een C4 met PSM.

21 okt 2014 22:01
Profiel
LEEUWARDEN
Hans, als ik het zo lees moet je er ook nog een water koeler bij nemen :lol:
3 werelden ipv 2 :lol:

21 okt 2014 22:06
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Rob69 schreef:
Omdat je de DD gaat 'inruilen' zorg in ieder geval dat je 3.2 in een geventileerde garage stalt...

Beter nog: koop een luchtontvochtiger, slangetje naar buiten of in putje, en roest heeft geen kans! (IMHO)

21 okt 2014 22:27
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
HaraldL schreef:
Een linkje naar een artikel (met plaatjes) waar alle zwakke punten van een 3.2. zitten zou me echt enorm helpen. Wie??

Even googlen op 'weak spots Porsche 3.2' en je bent een avondje zoet. Om aan het eind van avond te concluderen dat feitelijk alles kapot kan gaan. Echt zwakke punten heeft een 3.2 niet, dit model is dan ook een doorontwikkeling vanuit de SC. Belangrijkste ontwikkeling waren de hydraulische kettingspanners die deze motor de naam gaven van 'onverwoestbaar'. Maar ook deze onverwoestbare spanners kunnen ondertussen aan vervanging toe zijn, alles is namelijk 25-30 jaar oud.

Dan is er nog het verschil tussen een 915 en G50 versnellingsbak, de laatste vanaf 1987. Zelf heb ik een G50, deze bakken (van Gertrag) zouden beter zijn als die van Porsche (915). Echter met een goede 915 bak is uitstekend te leven zo heb ik mij laten vertellen. Mijn G50 schakelt uitermate strak (na bijna 2ton) maar een 915 zou dat ook moeten kunnen. Mits goed behandeld.

Mijn advies: ga er een stuk of 4-5 bekijken en rijden (tenminste 20-30 minuten, dan zijn motor en bak goed opgewarmd) Dan ervaar je de verschillen. Goed onderhoud merk je dan meteen.

Succes met de zoektocht en we horen het graag welke het is geworden

21 okt 2014 22:34
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
@ A-line, aan 2 heb ik meer dan voldoende, ze zijn zoals ik ze graag zie ook al zijn de nieuwere modellen beter en "makkelijker" te besturen het gaat bij mij, zoals jij wel weet, om de rij beleving en zelf zoveel mogelijk nog te kunnen sleutelen. ik heb ook met de (veel) nieuwere modellen mogen rijden maar die geven mij niet dat gevoel wat ik zoek in een auto, hieruit blijkt maar weer dat iedereen zijn eigen mening en redenen heeft om een model aan te schaffen, lucht of watergekoeld als het maar een Porsche is. :mrgreen: :mrgreen: bij mij is het niet ondenkbeeldig dat ik later misschien nog wel een waterkoker aanschaf en een luchtgekoelde moet verdwijnen (wel een 991 Targa :mrgreen: ) maar dat is pas over een aantal jaren denk ik. :D

21 okt 2014 22:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S. Ex 911 3.2
Je mag indie van mij wel rijden kunnen we gelijk ruilen. 8)

22 okt 2014 15:51
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Sluit me bij de woorden van Hans aan. Beleving is waar het mij om gaat, ook met modern spul mogen rijden, er mist iets wat ik zoek in een auto voor erbij. En wat hierboven ook al is gezegd: ik had een 3.2 met G50, schakelen was een genot, inmiddels een 915 bak, deze is zo goed als nieuw en functioneert ook prima. Vraagt iets meer beleid en voorzichtigheid, verder net zo goed.

22 okt 2014 16:04
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Ik ook, maar alleen miste ik die beleving in een 3.2... Inmiddels heb ik dus geleerd dat beleving niet per se met leeftijd van de auto te maken heeft.

22 okt 2014 16:18
Profiel
Gelderland
Marco 3.2 schreef:
Je mag indie van mij wel rijden kunnen we gelijk ruilen. 8)

en wat bied je toe Marco??? :twisted:

22 okt 2014 16:37
Profiel
MickRS schreef:
Ik ook, maar alleen miste ik die beleving in een 3.2..
Kan me daar ook wel iets bij voorstellen. AfbeeldingDas natuurlijk helemaal hard-core. Ik had het gevoel vroeger wel eens na het karten en dan je auto in :wink:

22 okt 2014 16:49
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
viewtopic.php?f=10&t=42943

:salut:

22 okt 2014 16:50
Profiel
LEEUWARDEN
Taxi Hans schreef:
@ A-line, aan 2 heb ik meer dan voldoende, ze zijn zoals ik ze graag zie ook al zijn de nieuwere modellen beter en "makkelijker" te besturen het gaat bij mij, zoals jij wel weet, om de rij beleving en zelf zoveel mogelijk nog te kunnen sleutelen. ik heb ook met de (veel) nieuwere modellen mogen rijden maar die geven mij niet dat gevoel wat ik zoek in een auto, hieruit blijkt maar weer dat iedereen zijn eigen mening en redenen heeft om een model aan te schaffen, lucht of watergekoeld als het maar een Porsche is. :mrgreen: :mrgreen: bij mij is het niet ondenkbeeldig dat ik later misschien nog wel een waterkoker aanschaf en een luchtgekoelde moet verdwijnen (wel een 991 Targa :mrgreen: ) maar dat is pas over een aantal jaren denk ik. :D

Ach ja....... Pffffff....... En dan is het elektrische tijdperk alweer aangebroken :lol: :lol:

22 okt 2014 18:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Nou... ben er nog niet uit. Eigenlijk is de 911 3.2 te duur wat je ervoor krijgt (helemaal vergeleken met mijn perfecte 996) Het interieur van de 3.2 moet onderhanden genomen worden. De motor een grote beurt. Hij heeft veel kilometers gereden zonder revisie. De banden zijn te breed en de bumpers moeten gespoten worden. En wat er nog meer onder de lak verborgen zit?

Ik hou nog even vast aan mijn 996. Ondanks dat alles elektronisch is en ik een 911 3.2 mooier vind, rijdt de 996 wel geweldig. Laats nog van Hannover naar Düsseldorf met twee vingers in de neus de dikste Mercedessen, Audi's en BMW's voorbij. Dat is toch ook wel kicken hoor :D

25 okt 2014 14:45
Profiel
Nou, je bent er wel uit lijkt me. Zo'n 996 4S is superieur op alle vlakken, ook qua looks :thumleft:

25 okt 2014 14:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Tilt! schreef:
Nou, je bent er wel uit lijkt me. Zo'n 996 4S is superieur op alle vlakken, ook qua looks :thumleft:

Klopt! Stuk mooier dan een gepimpte 3.2 met plastic bumpers ;-)

25 okt 2014 15:42
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
bully schreef:
MickRS schreef:
Ik ook, maar alleen miste ik die beleving in een 3.2..
Kan me daar ook wel iets bij voorstellen. AfbeeldingDas natuurlijk helemaal hard-core. Ik had het gevoel vroeger wel eens na het karten en dan je auto in :wink:

Hahaha, dat is ook waarom ik na de 3.2 een snelle Elise had gekocht :drive: :drive: :drive: Het gekke is dat ik die kick wel krijg in de 996. Geloof mij, dat had ik zelf eigenlijk ook niet verwacht... Toegegeven, de 996 heb ik pas een jaar en nog lang niet zoveel kilometers mee gereden als met de 3.2. De tijd zal het leren. Stiekum zit ik wel eens te kijken naar een Boxster Spyder, een 'grown up Elise'. Maar dan moeten eerst de meiden niet meer achterin de 911 passen. En natuurlijk moet die spyder betaalbaar worden. Dan gaan mijn dochters maar fietsen... :mrgreen:

25 okt 2014 16:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Vervolg..........

Uiteindelijk toch de 4s ingeruild op de 911 3.2 voor omgerekend 32.000 Euro

Heb flink toebetaald maar volgens de verkoper zou het dan ook een "perfecte auto" zijn waar nog nooit aan gelast is.

Al snel bleek dat:
- in beide doprpels gaten zaten (mooi verstopt onder de lak)
- twee kopbouten waren afgebroken (uit goodwill door hem vervangen maar wel 1300 Euro aan onderdelen gefactureerd)
- de bussen in de ophanging voor en achter versleten zijn
- er een gat zit in de (zogenaamd nieuwe) warmtewisselaar
- de auto veel achterstallig onderhoud heeft

Hieronder enkele foto's van het laswerk dat onder coulance is gedaan.
Het dorpelwerk heb ik inmiddels opnieuw laten doen! Mijn zoontje van 6 kan nog beter lassen dan dit broddelwerk.
Ik kreeg wel een rekening van 215 Euro voor het uitzoeken van een storing die ze zelf veroorzaakt hebben door stekkers verkeerd terug te plaatsen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik hou er helemaal niet van om mensen aan de (digitale) schandpaal te nagelen. Dat doen jullie maar (of niet natuurlijk) Iedereen mag hiervan denken wat hij/zij wil.

25 nov 2015 17:15
Profiel
964 c2
Den Haag
Maar ben je nu onder de streep gelukkig met wat je hebt betaald, i.r.t. de auto die je nu in handen hebt?

25 nov 2015 17:34
Profiel
ex 993 ex 996
geen AKK laten doen?? :scratch:

25 nov 2015 17:36
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Niet alles komt naar voren met een akk he..... Akk zijn hier bijna zaligmakend / heilig. :|

25 nov 2015 17:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Inderdaad broddelwerk, ik neem aan dat het lichtgrijze plaatje inmiddels is verwijderd? Hoort daar namelijk niet.

66507

Plaats je verder meer info over de auto? Ben benieuwd!

25 nov 2015 18:03
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
MickRS schreef:
Stiekum zit ik wel eens te kijken naar een Boxster Spyder, een 'grown up Elise'. Maar dan moeten eerst de meiden niet meer achterin de 911 passen. En natuurlijk moet die spyder betaalbaar worden. Dan gaan mijn dochters maar fietsen... :mrgreen:

De kans bestaat dat de spyders niet betaalbaarder worden dan ze nu zijn.

Er is al een lichte stijging van de vraagprijzen ten opzichte van het voorjaar en de zomer. Wellicht dat met de nieuwe spyder er wat meer aanbod komt komend voorjaar.

qua rijervaring schijnt er weinig tegenop te kunnen

Looks zijn ook prachtig en je hoeft met een spyder niet uit te leggen waarom je een boxster rijdt en geen 911 :mrgreen:

25 nov 2015 18:16
Profiel WWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende