Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:42

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Waarde ontwikkeling 996 Turbo 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Waarde ontwikkeling 996 Turbo
Wat zal de waarde ontwikkeling van de 996 Turbo zijn in de komende 10 jaar?

23 okt 2014 21:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Waarde ontwikkeling 996 Turbo
Wat denkt de oprichter van dit draadje zelf?

23 okt 2014 21:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
912 schreef:

Worden onbetaalbaar en zeer zeldzaam :oops:
Prijzen vliegen de pan uit :wink:

23 okt 2014 21:19
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Forummer S2 heeft lang moeten wachten op een koper voor zijn turbo, waarbij ik steeds grotere ogen ging trekken over de prijs die hij telkens liet zakken.

Zegt misschien meer over het huidige klimaat dan over toekomstige waarde ontwikkeling maar toch.... :roll:

23 okt 2014 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Almere
Als ze allemaal in de prak worden gereden ben ik spekkoper :mrgreen:

23 okt 2014 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
912 schreef:

Ik heb zelf een 996 MKII coupe en deze bevalt prima.

Een turbo is voor mij ook niet automatisch veel begeerlijker.

Wanneer de waardeontwikkeling (in verhouding) van een 996 Turbo tov een normale 996 dezelfde lijn gaat laten zien als bij de voorgaande 911's dan zou ik een 996 Turbo overwegen.

De prijzen van een 996 Turbo zullen niet veel lager meer worden, denk ik.

Wat is jullie verwachting?

23 okt 2014 21:38
Profiel
Moderator
PF #57
ik denk dat ze nog wat zullen dalen en daarna worden de goede meer waard (historie, weinig km, aantoonbaar onderhoud) en de overige worden elk jaar doorverkocht...

23 okt 2014 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Almere
Denk dat je niet (veel) meer afschrijft op een 996 turbo, of de waarde zal stijgen is moeilijk te voorspellen.
Voordelen voor waardestijging kunnen zijn:
- eerste watergekoelde 6 cilinder (als er straks 4 cilinders komen)
- geloof een kleine 20.000 geproduceerd en als het aantal rijdend kleiner wordt is er een kans op waardestijging
- modellen tot 2003 mezger motoren? (Weet ik niet zeker)

Nadeel:
- imago van de 996

De tijd zal het leren.

23 okt 2014 22:06
Profiel
Alfred996MKII schreef:
Wanneer de waardeontwikkeling (in verhouding) van een 996 Turbo tov een normale 996 dezelfde lijn gaat laten zien als bij de voorgaande 911's dan zou ik een 996 Turbo overwegen.

De waardeontwikkeling van de luchtkoelers is iets van de laatste jaren. Je ziet het nu ook bij Mercedes, bv de Pagode. Tien jaar geleden kocht je een 911S of een Pagode voor dertig procent van wat ze nu vragen. Waar opeens die hype vandaan komt ik weet het niet. Dus misschien vragen ze over tien jaar idd een ton voor een 996-turbo.

23 okt 2014 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Almere
Voor 75K mag je hem nu overnemen :mrgreen:

23 okt 2014 22:11
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Hou de 996 turbo ook al enige tijd in de gaten en er staan er veel erg lang te koop. Sommige zelfs meer dan 1 jaar ondanks een prijsaanpassing. Markt hiervoor is klein maar dit zal ook een leuk speeltje zijn voor de toekomst ( naast de 996 GT3 (rs), GT2 en 4S). Je ziet nu de hype ineens rondom de 964.... Wie weet is dat komend jaar de 924 turbo (ook leuk)...

Enkele jaren geleden ben ik nog eens gaan kijken naar een 964 turbo, prijs was iets meer dan 30k.....stond al lang te koop in Bodegraven..... Had ik toen maar..........Wie zal het zeggen van het volgende model.

Laatst bijgewerkt door Master Ken op 23 okt 2014 22:18, in totaal 1 keer bewerkt.

23 okt 2014 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Ik verwacht geen spectaculaire stijging omdat er teveel zijn gebouwd zijn, ook van de 997 zijn er veel en dat is toch een gelijksoortige auto.
Alleen als er heel weinig kilometers op staan, met sluitende historie. < 20000km.

Dieptepunt is nog niet bereikt denk ik.

23 okt 2014 22:17
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Kijkend in de glazen bol zie ik de woorden van horn verschijnen:

"ik denk dat ze nog wat zullen dalen en daarna worden de goede meer waard (historie, weinig km, aantoonbaar onderhoud) en de overige worden elk jaar doorverkocht..." :!:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

23 okt 2014 22:25
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Dat bedoelde ik - aankoopprijs behapbaar, running costs niet, dus hop door naar de volgende eigenaar.

23 okt 2014 23:12
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Ik kijk in een glazen bol en zie niks.
Dit betekend dat het nog niet bekend is maar net zo verrassend kan stijgen/dalen als dat marktwerking en media ervan maken.

ps een 996 4S schijnt over 4 jaar al flink in de lift te zitten..... :mrgreen:

24 okt 2014 3:35
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
2.2VTEC schreef:
Dat bedoelde ik - aankoopprijs behapbaar, running costs niet, dus hop door naar de volgende eigenaar.

Zo lijkt het idd wel vaak te gaan!

Ik hou het denk ik maar bij mijn huidige 996 MKII houd. Porsche rijden tegen redelijke kosten.
Het is ook maar voor de hobby :drive:

24 okt 2014 7:03
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
De GT3 MkI wordt het meest geliefde model en daar zal de GT3 MkII op meeliften met in zijn kielzog de Turbo. De rest voorlopig niet omdat de productieaantallen simpelweg te hoog liggen en het niet het meest geliefde model onder de 911jes is. Zeker nu de prijzen van de 997 ook blijven dalen. Luchtkoelers blijven stijgen, wat je er ook van mag vinden.

24 okt 2014 9:12
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Franz schreef:
De GT3 MkI wordt het meest geliefde model en daar zal de GT3 MkII op meeliften met in zijn kielzog de Turbo.
De 4S zal weer meeliften op de turbo (identiek, muv de turbo waardoor je 100PK minder hebt).

24 okt 2014 9:27
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Master Ken schreef:
Franz schreef:
De GT3 MkI wordt het meest geliefde model en daar zal de GT3 MkII op meeliften met in zijn kielzog de Turbo.
De 4S zal weer meeliften op de turbo (identiek, muv de turbo waardoor je 100PK minder hebt).

Nou, niet identiek. Een totaal ander motorblok, niet alleen de Turbo minus de turbo's.

24 okt 2014 22:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
de 996 turbo heeft ook "last" van de 997 turbo mk1. Als daar maar 5k tussen zit ofzo dan zou ik al snel voor 'n 997 gaan want een mooier/nieuwer interieur en buitenkant?

de 996 carrera modellen hebben minder last van de 997 modellen (althans, mk1) omdat die dezelfde motor hebben.

alleen is de vraag hoeveel van de potentiële kopers weten wat voor motorblok er in hun mogelijke "nieuwe" 911 ligt....

24 okt 2014 23:08
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik verwacht dat vooral de handgeschakelde 996 Turbo´s en zeker de X51 en echte `S` modellen met sportstoelen gaan stijgen op een gegeven moment. Zelf houd ik erg van de smalle koets van de 996 coupe 3.6 die ik heb, dus de enige andere optie zou een GT3 kunnen zijn, zowel de Mk I als Mk II. alhoewel ik die prijzen de laatste tijd niet extreem zie stijgen.

Wel van de 993 Turbo in de UK, diversen staan er te koop tussen de 85.000 en 100.000 pond.

25 okt 2014 0:16
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Ik word nog weleens huilend wakker van de verkoopprijs van mijn puntgave handgeschakelde turbo ;-)

Veel dalen zal het niet meer lijkt. Stabiliseren, dan weer wat omhoog.

25 okt 2014 0:23
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Laatst verschenen de eerste prognoses al dat de 996 Turbo en GT3 modellen heel voorzichtig wat in waarde gaan stijgen. Ook de 996 4S zit iets in de lift.
Motoren tussen de Turbo, GT3 en 4S zijn overigens ook in basis totaal verschillend dus daar zit het echt niet in.
Ik denk dat zoals hierboven staat, vooral de handgeschakelde X50 turbo's en bijzondere uitvoeringen het meeste profiteren. Maar dat is een open deur want daarvan zijn de productie aantallen ook het kleinst.
Dat ze last van de 997 hebben ben ik het niet mee eens. De markt komt er langzaam achter dat de 996 met een goed onderstel veel meer hardcore rijbeleving geeft dan de 997. Contact van bestuurder met de weg is veel directer dan de 997 of 991. Dat is tevens een van de redenen dat de 996 GT3 zo mateloos populair blijkt.
Het doorschuiven van de turbo modellen is niets ongewoons. Een turbo rijdend houden kost een bak geld en daar verkijken velen zich tijdens de aanschaf op. Maar dat is bij de voorgaande turbo modellen 993 niet anders geweest. Die zijn ook enkele jaren rap van eigenaar gewisseld. En kijk wat er nu mee gebeurd. De goed onderhouden autos met waterdichte historie, en zeker die met lage km standen, zijn onbetaalbaar aan het worden.
Maar om de aloude discussie maar weer af te sluiten, ik rijd de auto omdat ik ervan geniet en niet vanwege een mogelijke investering. Rijden, goed onderhouden en vooral genieten is toch veel belangrijker dan iedere dag Internet zitten afstruinen om een bevestiging van de juiste keuze te krijgen....

27 okt 2014 12:23
Profiel WWW
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
maurice schreef:
De markt komt er langzaam achter dat de 996 met een goed onderstel veel meer hardcore rijbeleving geeft dan de 997. Contact van bestuurder met de weg is veel directer dan de 997 of 991.

Skip the BS please Maurice!

Als je jouw kromme redenering doortrekt wordt de 996 turbo straks meer waard dan de 997/991 turbo omdat die zogenaamd meer "hardcore" zou zijn... Dat gaat echt niet gebeuren! Alleen de 993 TT zal (in goede staat ) veel geld waard blijven, gewoon omdat er (relatief) weinig van geproduceerd zijn, en omdat voor de laatste luchtgekoelde gewoon een aparte groep liefhebbers is.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

27 okt 2014 15:27
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Dat wil ik er absoluut niet mee beweren en niemand kan er iets zinnigs over zeggen hoe de markt van de jongere modellen 996 en 997 zich zal ontwikkelen. Productieaantallen liggen bij iedere modelreeks weer hoger en dat levert een ander vraag en aanbod spel op. Alleen is een 996 natuurlijk (deels terecht) zwaar ondergewaardeerd geweest en zie je nu langzaam wat erkenning in de markt ontstaan. Ook daar geldt dat voor alles weer een eigen markt is. Er zijn mensen die zweren bij een 991 boven een 997 maar ook andersom. Dat geldt ook voor de 996 versus 997. Het is net wat je in een auto zoekt. Zoek je comfort en snelheid dan ga je voor een 991, zoek je het wat spartaanser met een dito andere rijbeleving kies je voor een 997 of zelfs 996.
Een 993 blijft zoals je zelf al schrijft een categorie apart met z'n eigen liefhebbers. Maar geeft wel aan hoe een markt voor een bepaald model boven ieders verwachting kan veranderen. Dat een 993 TT potentieel meer waarde heeft is natuurlijk geen nieuws.

27 okt 2014 16:17
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende