Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:51

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Waarde ontwikkeling 996 Turbo 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Waarde ontwikkeling 996 Turbo
Als ik het zeker wist dan zou ik nu een setje kopen en in een loods zetten voor mijn pensioen. Ik heb al wel gevoel dat de daling flink is afgeremd. Ik durf er alleen (nog) niet op te gokken dat het ook weer omhoog gaat.

Turbo's blijven altijd wel de meest luxueuze en krachtigste uitvoering van de basis 911. Dus na GT3/2 (RS) zal dat altijd wel de eerste in lijn zijn om een prijs stijger te worden.

27 okt 2014 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Vanmiddag gereden met de 996 Turbo met handbak. Onderstaande is mij opgevallen.

De brede koets is toch wel erg mooi met de luchtinlaten aan de zijkant. Dit exemplaar heeft helaas parkeersensoren en dit vind ik minder mooi. Instappen dan maar, helaas gewone sportstoelen en niet de Turbo (?) sportstoelen die in mijn 996 coupe zitten,wel rode gordels.
Starten, mooi geluid, rijden maar. En ja de turbo is sneller, de motor klinkt krachtig en door de vierwielaandrijving kan de kracht ook super op het droge wegdek worden over gebracht. Een echte Porsche dat is zeker.

Alleen maar voordelen tov mijn Carerra Coupe?

Nou nee, de turbo voelt veel zwaarder aan (+195kg) en dit voel je toch echt. Ook stuurt de Turbo, door zijn vierwielaandrijving, iets minder direct. En het geluid van een atmospherische aangezogen motor heeft toch mijn voorkeur boven een geblazen exemplaar.

Ervaring rijker en geen illusie armer, maar de glimlach is in mijn Carerra Coupe zeker niet minder als in de Turbo.

27 okt 2014 23:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Mooi verwoord Alfred en spijker op de kop. Ik heb met die van mij nu aardig wat kilometers gemaakt de afgelopen twee jaar en ja het is snel maar kent ook wat 'nadeeltjes'. Het hogere gewicht valt met het bochtengedrag wel op. Dan moet je echt harder werken met de Turbo (en dan heeft die van mij zelfs nog een lichtvoetiger onderstel met grotere negatieve camber). De soeplesse met accelereren blijft verbazingwekkend en zorgt voor een permanente grijns.
Maar vorige week weer eens in een standaard C2 rijdend had ik ook daar weer de grootste lol mee. De beleving is alleen anders. Al moet ik zeggen dat de enorme power in de Turbo wel heel verslavend is. :mrgreen:

29 okt 2014 13:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
lada
Zoals mijn bakje koffiedrap het er uitlaat zien :shock: , is dat door de prijsstijgingen van alle luchtkoelers, de "licht-verwante" waterkoelers (GT3, turbo) meegaan.
Want mezger blok, dus eigenlijk rij je in een GT1, toch?
Dus eerst de GT3 (is al gestegen), en dan in mindere mate de 996Turbo, en 997 turbo mk1 zal eerder blijven hangen op het huidige niveau, en niet gaan stijgen (want is al duurder dan een 996 turbo).
Echter, gezien het feit dat de 996 turbo meer een tourer is dan een hardcore Porsche , zal de prijsstijging niet gigantisch zijn.
Beter je geld gestoken in een GT3, ondanks de stijgingen al van de laatste tijd.

Nu ik er zo over nadenk, die koffiedrap is zo dom nog niet :mrgreen:

30 okt 2014 10:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2