Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 15:39

Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
S4 Avant, RS of BMW 335i? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
Ben nu eenmaal geen Mercedes man. Wel Porsche-BMW-Audi. Snap zelf ook niet zo goed waarom niet. :scratch:

Voordeel werkgever: meer liquiditeit, geen kans op onverwachte (hoge) kosten, niet de (administratieve) last van een auto, meer flexibiliteit.

26 okt 2014 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
dobbelsteen schreef:
Idd, zeker een belangrijk punt om rekening mee te houden. De RS4 staat bijna garant voor diefstal als ik al die verhalen op het audiforum en andere autofora van Nederland mag geloven.

waarvan akte gisteren in een verder keurig dorp klik

31 okt 2014 20:27
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
2000 gtv schreef:
http://www.automotive-online.nl/home/10948-motoren_audi_minst_betrouwbaar,_honda_meest.html

Maakt mij verder niet uit hoor maar ik heb 3 jaar terug mijn A6 zo snel mogelijk verkocht doordat ik toen uit 2 betrouwbare bronnen e.e.a te horen kreeg en me toen ook maar eens in de problemen met de (TFSi/TSI) motoren ben gaan verdiepen. :pale:
Ik hoef er in ieder geval niet meer 1 ook vanwege andere problemen die ik toen had met de A6.

Tja, pech kan iedereen hebben denk ik. In mijn familie hebben we zeker al meer dan 2 miljoen km's gedaan met Audi's (lage schatting, waarvan minstens een miljoen met A6'en). Bij geen enkel waren er serieuze problemen.

31 okt 2014 20:35
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Audi heeft wel een iets serieuzer probleempje met deze motoren dan pech bij een enkel modelletje.

Mijn collega rijdt ook al weer duizenden kilometers met z'n A5 (2.0 TFSI) Maar hij kan wel iedere twee à drie weken naar de dealer om olie bij te vullen. Toen hij laatst op een frequentie van 1x per week zat mocht hij de auto pas achterlaten.

Mijn vader is zelfs gestrand op vakantie met z'n VW Tiguan ook met een TFSI blok.

31 okt 2014 20:51
Profiel
993 4S
ja dan moet je ook maar niet zon hok kopen.
heb de 5 nu 11 maanden en nog niet 1 keer bij de dealer geweest, alles, ja echt alles werkt gewoon aan deze auto en dr zit n hoop overbodige meuk op.
Bij mn vorige BMW idem.
Kom daar maar ns om met je Skaudi :mrgreen:

01 nov 2014 11:07
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Rij zelf ook een 5. :mrgreen:

Heb verder ook niet zo veel met het merk Audi.

01 nov 2014 11:59
Profiel
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
Cazzo Super Veloce schreef:
ja dan moet je ook maar niet zon hok kopen.
heb de 5 nu 11 maanden en nog niet 1 keer bij de dealer geweest, alles, ja echt alles werkt gewoon aan deze auto en dr zit n hoop overbodige meuk op.
Bij mn vorige BMW idem.
Kom daar maar ns om met je Skaudi :mrgreen:

Na een drietal maand en iets meer dan 10k km begon onze 5 serieus te lekken. Terwijl onze vorige 2 A6'en niets van noemenswaardige problemen hadden, beide meer dan 200k km's op gezet.

01 nov 2014 12:03
Profiel
Zo te horen een Audi die ze als BMW hebben geprobeerd te verkopen. :wink:

01 nov 2014 12:27
Profiel
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
Dat is je antwoord daarop? Beetje flauw niet? :wink:

Het is trouwens geen reden voor mij om te stoppen met BMW te rijden, we zouden zo opnieuw eentje kopen. Misschien komt er wel een 7 in de plaats.
Ik wil enkel maar zeggen dat je voor elk merk wel problemen vindt. Duitse auto's zitten vol met problemen, ik zit op een Belgisch BMW forum en daarop zie ik enorm veel problemen passeren voor de auto's van de latere modeljaren. Soms schrik ik echt van hoeveel problemen 1 auto al kan hebben als er weer een topic geopend wordt voor advies bij een aankoop.
Idem bij het Audi forum. En iets in mij zegt dat dit ook voor Mercedes niet anders zal zijn.

01 nov 2014 12:58
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Ja maar... VAG heeft gewoon meer problemen dan BMW.
Heb ze allebei gehad. Voor mij is het BMW boven Audi, op alle fronten.

01 nov 2014 17:32
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
@marks, dobbelsteen en cazzo: gaat t nu over de 5 serie of A5?

01 nov 2014 17:43
Profiel
Moderator
PF #57
dacht ook dat het over een A5 ging tot ik ontdekte dat het over een bmw ging.

01 nov 2014 19:03
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Beetje off topic: vandaag een dagje i8 gereden :drive:

Snel, mooi exterieur, mooi interieur, geweldige techniek, matige rijdersauto..

Mijn VAG en BMW ervaring doet mij de laatste preveren, anytime!

01 nov 2014 22:48
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
TFSI is een heerlijk blok met behoorlijk wat tuningsmogelijkheden. Olieverbruik is in de meeste gevallen eenvoudig op te lossen door de longlife olie te vervangen door Castrol Edge 5w40.

01 nov 2014 23:57
Profiel
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
MS964 schreef:
@marks, dobbelsteen en cazzo: gaat t nu over de 5 serie of A5?

5 serie, voor het gemak zetten we een A voor de audi modellen en enkel het nummer voor de bmw modellen :)

02 nov 2014 10:03
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Het blijft toch een bijzonder fenomeen; volwassen kerels die de keuzes die ze gemaakt hebben naar zichzelf op deze manier moeten verantwoorden. Het ene merk doet echt niet onder voor het andere, je overtuigingen zijn toch echt gewoon terug te voeren op smaak en eigen ervaringen of ervaringen uit je omgeving. Ik rij al jaren probleemloos met Audi's en ken toevallig veel collega's met problemen met BMW's, heb ik dan gelijk? Nee, natuurlijk niet, dus hou eens op met dat gehuil hier op het forum en ga lekker rijden in die auto waar jij het meest mee hebt en stop met proberen anderen te overtuigen dat jouw keuze de enige juiste is.

There are no old Porsches, only new owners.

02 nov 2014 10:22
Profiel
Zo..... Dat weten we dan ook weer.

02 nov 2014 12:05
Profiel
Wouter schreef:
Het blijft toch een bijzonder fenomeen; volwassen kerels die de keuzes die ze gemaakt hebben naar zichzelf op deze manier moeten verantwoorden. Het ene merk doet echt niet onder voor het andere, je overtuigingen zijn toch echt gewoon terug te voeren op smaak en eigen ervaringen of ervaringen uit je omgeving. Ik rij al jaren probleemloos met Audi's en ken toevallig veel collega's met problemen met BMW's, heb ik dan gelijk? Nee, natuurlijk niet, dus hou eens op met dat gehuil hier op het forum en ga lekker rijden in die auto waar jij het meest mee hebt en stop met proberen anderen te overtuigen dat jouw keuze de enige juiste is.

Aangezien je het zo serieus neemt allemaal, misschien kun je in dit topic ook nog wat adviezen geven: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=43028

:thumleft:

02 nov 2014 17:47
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Wouter schreef:

TS vraagt hier om advies dus ja dan krijg je dat hier ook. :mrgreen:

Motoren Audi minst betrouwbaar, Honda meest
15-03-2013 08:51

De motoren van Audi zijn het minst betrouwbaar. Dat blijkt uit data van garantieverzekeraar Autotrust. In 2012 werd er bij bijna 4% van de Audi's motorstoring geconstateerd. Bij Honda ligt de schaderatio bij motoren op 0,29%.

Autotrust analyseerde op verzoek van Automotive de motorstoringen bij volumemerken. Autotrust nam in totaal circa 20 duizend voertuigen op in het onderzoek. De gemiddelde leeftijd van de voertuigen lag rond de vijf jaar. Geen van de auto's in het onderzoek reed meer dan 30 duizend kilometer.

Opvallend is dat de merken van de Volkswagen Groep de lijst met meeste storingen domineren. Honda en Toyota kennen de minste storingen. Autotrust heeft niet gekeken naar specifieke modellen, maar meldde wel dat bij de Audi Q7 het storingspercentage boven de 10% ligt.

De motorproblemen betreffen niet alleen de TSI-motoren, maar vooral ook de grote diesels, aldus Autotrust.

In Automotive 3, die vandaag verschijnt, staat het hele onderzoek van Autotrust. Abonnees kunnen het artikel ook online lezen. In juni vorig jaar publiceerde Automotive een verhaal over de TSI-motoren.

02 nov 2014 18:55
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Dus weer on topic, ga voor die 3.35i 8)

02 nov 2014 19:15
Profiel
Heeft ook niks met huilen te maken, zijn gewoon feiten

02 nov 2014 22:23
Profiel
993 4S
Wouter schreef:
Ik rij al jaren probleemloos met Audi's en ken toevallig veel collega's met problemen met BMW's

proof, or it didn't happen :popcorn:

02 nov 2014 22:42
Profiel
Noord-Brabant
Enguess schreef:
Heeft ook niks met huilen te maken, zijn gewoon feiten

Ow, vertel eens. Ik ben wel benieuwd naar die zogenaamde feiten.

02 nov 2014 22:55
Profiel
Noord-Brabant
2000 gtv schreef:
TS vraagt hier om advies dus ja dan krijg je dat hier ook. :mrgreen:

Motoren Audi minst betrouwbaar, Honda meest
15-03-2013 08:51

De motoren van Audi zijn het minst betrouwbaar. Dat blijkt uit data van garantieverzekeraar Autotrust. In 2012 werd er bij bijna 4% van de Audi's motorstoring geconstateerd. Bij Honda ligt de schaderatio bij motoren op 0,29%.

Autotrust analyseerde op verzoek van Automotive de motorstoringen bij volumemerken. Autotrust nam in totaal circa 20 duizend voertuigen op in het onderzoek. De gemiddelde leeftijd van de voertuigen lag rond de vijf jaar. Geen van de auto's in het onderzoek reed meer dan 30 duizend kilometer.

Opvallend is dat de merken van de Volkswagen Groep de lijst met meeste storingen domineren. Honda en Toyota kennen de minste storingen. Autotrust heeft niet gekeken naar specifieke modellen, maar meldde wel dat bij de Audi Q7 het storingspercentage boven de 10% ligt.

De motorproblemen betreffen niet alleen de TSI-motoren, maar vooral ook de grote diesels, aldus Autotrust.

In Automotive 3, die vandaag verschijnt, staat het hele onderzoek van Autotrust. Abonnees kunnen het artikel ook online lezen. In juni vorig jaar publiceerde Automotive een verhaal over de TSI-motoren.

Ik ken dit rapport en weet je wat nu zo grappig is hieraan? BMW en Porsche staan ook zeer hoog genoteerd. Volkswagen komt er totaal niet in voor terwijl deze dezelfde motorisering gebruikt als Audi. FIAT wordt bestempeld als zeer betrouwbaar terwijl Alfa op nummer twee van minst betrouwbaar staat vermeld. En dat terwijl deze twee merken ook exact dezelfde motorisering delen. RaRa. :wink:

02 nov 2014 23:06
Profiel
993 4S
Franz schreef:
TFSI is een heerlijk blok met behoorlijk wat tuningsmogelijkheden. Olieverbruik is in de meeste gevallen eenvoudig op te lossen door de longlife olie te vervangen door Castrol Edge 5w40.

Alle turbomotoren zijn gemakkelijk te tunen.

02 nov 2014 23:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende