Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 23:26

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Water lekkage achter - Panamera 4S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Water lekkage achter - Panamera 4S
Beste leden,

Probleem is een waterlekkage links achter onder de mat. Het gaat om een Porsche Panamera 4s uit 2010. Week geleden heeft mijn zoon een kleine fles water laten vallen op de mat en heb bij mijn zelf gedacht dat het zou in trekken of drogen. Maar na een week ongv , vandaag dus heb ik gezien dat het nog steeds erger is geworden waarvan het mat zelf ook heel erg nat is geworden. In de ochtend heb ik het weg laten zuigen met een water stofzuiger en dacht lekker is droog maar helaas is het weer terug op het zelfde plek. Vrienden die monteurs zijn hebben gekeken waar het lekkage zal zijn maar kon niks vinden wegens dat zij eerst aan de l/a deur moeten openen en kijken of er een rubber kapot is of versleten is en zo doorgaan totdat het lekkage is gevonden.

Auto staat elke dag na de middag in de garage en zoals vandaag heeft het niet geregend voor en na afzuigen van water.
Zijn er mensen die meer ervaring heeft met deze probleem want wil straks geen condens of stank hebben in de auto !!??

Graag hulp van de leden ?

Alvast bedankt,

02 nov 2014 22:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Water lekkage achter!!!!
Misschien zit je airco-bak verstopt. Blaadjes en andere troep verstoppen dan de boel en kan het vocht in de auto terecht komen. Kan je doorspuiten met hogedruk lucht en even porren met een breinaald.

02 nov 2014 22:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Beste bully,

Zelf had ik ook twijfels dat het aan het airco kon zijn, alleen hoe kan ik zien of weet jij waar het aircobak ligt.Waar moet ik met een hogedruk gaan spuiten?

02 nov 2014 22:25
Profiel
Meestal ergens bij het voorraam. Even poeren en lucht erin spuiten. Vaak gaat de afwatering verstopt zitten. En anders, daar gaatie weer even naar de dealer.

03 nov 2014 0:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Water lekkage achter - Panamera 4S
Even voor de duidelijkheid;

1) Voordat er water is gemorst, had je geen last van een natte mat en/of tapijt.

2) Op het moment dat het vocht is weggezogen, stond de wagen binnen.

3) Na het wegzuigen is de wagen niet nat geweest (dus ook niet afgespoten) en was het tapijt dezelfde dag weer nat.

Je zou dan eerder zeggen, dat het meeste van het gemorste water door het tapijt heen gezakt is.
Met opzuigen is dan alleen de bovenlaag van het tapijt van water ontdaan en het water wat onder het tapijt zat is daarna weer geabsorbeerd door het tapijt.

Indien dit het geval is, dan in ieder geval de mat verwijderen en apart droog zuigen.
Daarna het tapijt droog zuigen en de wagen in een verwarmde ruimte met open deuren laten drogen en controleren op opnieuw nat worden van het tapijt en zo nodig weer droog zuigen.

Mocht dat allemaal niet het geval zijn en de wagen toch nat zijn geworden door water van buitenaf, dan kan je wellicht tips halen uit deze video van Wheeler Dealers;
https://www.youtube.com/watch?v=dGirjqyrMcY

03 nov 2014 10:16
Profiel
PorscheForum Rookie
Beste frans,

Ten eerste bedankt voor je reactie.

1. Voordat er water is gemorst heb ik niet gemerkt ,maar ik laat elke week mijn auto wassen van binnen en buiten anders had ik hierover een opmerking van de jongens gehoord.
2.Nadat het werd gezogen stond mijn auto in mijn garage.
3.zelfde dag heb ik in de avond gekeken of het nat was maar voelde alleen vochtig aan en in de ochtend klets nat.
Zelf heb ik ook nagedacht dat het gemorste water niet in een dag weg zal gaan maar zo'n nattigheid is gewoon niet ok.
Vandaag heb ik ook gemerkt dat het in 1 hoek van het rechtervloer ook nat is geworden aan de achterkant van de passagiersstoel.
Heel is zo raar dat het onder de stoelen en voorin aan beide kante heel droog is.
Zelfs het bekleding van het zijkanten achter is ook droog, probleem komt vanuit de vloer.
Heb een dikke krant en een handdoek neergezet om het water te gaan zuigen , uur geleden weggehaald en resultaat natte krant en een natte handdoek maar nog steeds blijft het vloer nat.
Volgen mijn is er ergens een verstopping dat het op de achterkant van de auto opvangt.

03 nov 2014 20:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Staat je spoiler standaard uit? Kijk eens of hier een verstopping zit (bladeren). Of een verstopping in het schuifdak?

03 nov 2014 20:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Spoiler heb ik meestal aan staan en daar heb ik ook gekeken alleen geen sporen voor lek. Schuifdak hetzelfde geval.

03 nov 2014 21:33
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
geen idee of dit model eigenlijk een schuifdak heeft anders zeg verstopte afvoerbuisjes regenwater.

03 nov 2014 22:09
Profiel WWW
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Ceto38 schreef:
.....maar ik laat elke week mijn auto wassen van binnen en buiten .....

Van binnen :shock: ? Komt het daar niet van?

Serieus:
Ik hoop dat je snel het euvel vind. Lekkage kan voor komen, maar na 4 jaar is m.i. al erg snel.

Succes met de speurtocht.

03 nov 2014 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Toch blijf ik het vreemd vinden, dat nadat er met water gemorst is; het een erger probleem lijkt als in eerste instantie gedacht.
Aan de andere kant, giet maar eens 300 cc water op een vlakke vloer en je zult zien dat dit zich behoorlijk verspreid.
In een auto kan dit dan nog erger overkomen.

Mocht het vele malen erger zijn, dan lijkt mij dat de lekkage al langer aanwezig is geweest, maar dat dit pas ontdekt is na het morsen.
Dat het niet eerder ontdekt is kan ook zijn, doordat bijvoorbeeld de matten er in zijn gebleven tijdens het uitzuigen van de wagen.

Kranten zou ik overigens niet gebruiken, als de inkt uitloopt doordat ze er te lang in zitten, dan trekt het in je vloerbedekking.

Wanneer het in de hoeken aan beide zijdes bij de deuren het natst is, dan zou ik eerder de deurrubbers of de afstelling van de achterdeuren verdenken.
En dan hoeft het niet eens te zijn van inregenen, het kan ook afkomstig zijn van opspattend water van je voorwielen, wat in de (onderste) kieren van de achterdeuren terecht komt.

Het kan ook aan verkeerd wassen liggen, wanneer er bijvoorbeeld een hogedrukreiniger wordt gebruikt en vol in de kieren wordt gespoten.
Aan de andere kant dan zou je het dan ook aan de voorkant verwachten en niet alleen achter.

Met een gewone waterzuiger is het vrij moeilijk om het vocht goed weg te krijgen door de beperkte ruimte.
Je kan dit beter met een extractor en een smalle zuigmond doen.
Ik weet niet waar je vandaan komt (ik werk zelf in Den Haag), maar ik heb zo'n ding staan en je bent altijd welkom om hem te gebruiken (bijvoorbeeld in het weekend) of ik doe het voor je.
We kunnen daarna eventueel gelijk bekijken of het aan de rubbers ligt van je achterdeuren door water in de kieren te spuiten en daarna te kijken of de rubbers aan de binnenkant ergens nat zijn.

03 nov 2014 23:04
Profiel
PorscheForum Rookie
Beste frans,

Wegens drukte van mijn werk heb ik helaas geen tijd komende 2 weken. Ik ga proberen om het elke dag te controleren hoe het met de nattigheid wordt en vooral ga ik het auto zo min mogelijk buiten parkeren. Ook paar dagen airco uitzetten . Heel erg bedankt dat je mij wil helpen , als ik de tijd kan maken wil ik graag wel langs komen om samen uit te gaan zoeken.

03 nov 2014 23:59
Profiel
PorscheForum Junkie
CuraƧao
Ik dank dat de samenhang met het flesje water toeval is.
Ik heb hetzelfde gehad met onze Lexus. Vloer bij de achterpassagier nat. Bleek toch echt een verstopte airco afvoerleiding te zijn.

04 nov 2014 0:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Het aanbod staat in ieder geval, ik hoor het wel van je.
Mocht je echt vlakbij mij in de buurt zitten, dan kan ik ook kijken of ik bij jou kan langs komen (stuur dan maar een pb).

Ik zou wel goed de luchtvochtigheid in de gaten houden, want als die te hoog wordt, dan is dat zowel voor jezelf als voor de auto niet goed (schimmel e.d.).
Je kan om deze naar beneden te brengen, eventueel wat Pingi's plaatsen; http://www.carclean.nl/merken/Pingi

04 nov 2014 10:01
Profiel
Airco juist even aan laten. Als je ruiten meteen beslaan is de airco wrslk de boosdoener.

04 nov 2014 16:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Vandaag heeft een klant van mij die beetje verstand heeft van autos gekeken naar de lek. Hij heeft zijn vriend gebeld over deze probleem om informatie te vragen en die is gelijk gekomen om te kijken. Eerst waar hij heeft gekeken is het onderkant van de l/a deur en volgens hem is het probleem de deur. Vrijdag ochtend gaat hij de auto meenemen om het lekkage op te zoeken en hoop ik ook dat hij het gaat fixen. Deze probleem was bij hem bekend en hij zij ook dat hij het gaat oplossen.
Vrijdag zal ik aan leden melden als het ( hoop ik dan ) waar het lekkage was.

04 nov 2014 19:46
Profiel
PorscheForum Rookie
Lekkage is gelukkig gevonden. Er was een verstopping in de achterbumper . Waar precies weet ik niet maar het is wel geheel uitgedroogd en geen lek meer.

10 nov 2014 23:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]