Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:57

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Weer lekker dit.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 Carrera S Eindhoven
Bericht Weer lekker dit....
Gistermiddag even bij mijn vrouwtje op bezoek geweest in het ziekenhuis. Helaas ligt zij daar alweer 5 weken. Het was een mooie dag en was voornemens om even te gaan wandelen in de bossen.

Aangekomen op de parkeerplaats zie ik medewerkers van parkeerbeheer controleren bij de invalideparkeerplaatsen. Goede zaak, want zeker in het weekend wordt wel eens misbruik gemaakt van deze plaatsen.

Aangezien mijn vrouw in het bezit is van een invalideparkeerkaart (als passagier) en ik mijn vrouw kom ophalen parkeer ik nietsvermoedend mijn P op een invalideparkeerplaats. Voor diegene die zich afvragen of een rolstoel past in een 911 kan ik zeggen: "ja dit past".

Eenmaal terug bij de auto zie ik een witte prent vrolijk dansen in de wind achter mijn ruitenwisser. Maar liefst 370,- euries. Met de pen bijgeschreven: "geen passagier aanwezig". Dus iedereen die een minder-valide op komt halen en parkeert op een invalideparkeerplaats is in overtreding.

Lekker is dit weer. Ik loop praktisch langs de parkeerhandhavers. Ze hadden me ook gewoon een simpele vraag kunnen stellen. Dan was er niets aan de hand geweest. Nu moet ik weer in beroep gaan, moet waarschijnlijk die 370,- eerst betalen. Kortom een hoop geneuzel waar ik niet op zat te wachten.

Gelukkig heb ik DAS-rechtsbijstand, DAS-opgelost hoop ik dan maar.............

Zo, dat moest ik ff kwijt.

03 nov 2014 12:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Weer lekker dit....
Je had natuurlijk ook even kunnen zeggen dat jij je vrouw komt halen, maar zuur is het natuurlijk wel.
Komt vast weer goed :thumleft:

03 nov 2014 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
DAS nog maar de vraag. Meestal zegt DAS voor dit soort zaken; DAS geen dekking! :pale:

03 nov 2014 12:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 Carrera S Eindhoven
porsje911 schreef:
DAS nog maar de vraag. Meestal zegt DAS voor dit soort zaken; DAS geen dekking! :pale:

Heb speciaal bij mijn autopolis een rechtsbijstandsverzerking afgesloten speciaal voor schadegevallen en verkeersovertredingen.

03 nov 2014 12:35
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Dat is niet leuk Rob, breng mijn vrouw naar de dagbesteding en daar zijn ook invalideplaatsen en zet meest de knippers aan :shock:
Maar kreeg ook al commentaar van mensen die daar gebruik van maken, jij met die dikke BMW :oops:
Zo'n ontheffing krijg je niet makkelijk was mij al verteld, gaat me name over de afstand dat je moeten kunnen lopen :scratch:
Sterkte Rob.

03 nov 2014 12:44
Profiel
964 c2
Den Haag
De controleurs kunnen alleen op het moment dat personen (bestuurder en passagier) in of uit de auto stappen controlen of de kaart wordt gebruikt door de juiste persoon, met de juiste reden.
Als je daar dus gewoon staat met kaart, en ze komen langs, is er niets aan de hand.
Nu hebben ze jou alleen gezien, en vervolgens gecheckt dat het een passagierskaart is, op naam van iemand anders (vrouw). En zodoende bekeurd.

Is toch om moe van te worden, dat soort figuren.. Hoop gedoe, ook al krijg je misschien het geld terug.

In het vervolg, als je die gasten ziet, misschien toch even langs lopen en van tevoren toelichten dat je iemand komt halen. Hoeft niet, maar voorkomt dit soort gezeik.

Succes ermee, hoop voor je dat je snel je geld terug krijgt, is nogal een bedrag!
En om nog even te relativeren: uiteraard sterkte met je vrouw.

03 nov 2014 12:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
robbie83 schreef:
porsje911 schreef:

Heb speciaal bij mijn autopolis een rechtsbijstandsverzerking afgesloten speciaal voor schadegevallen en verkeersovertredingen.

Ik ben benieuwd. Succes in ieder geval!

03 nov 2014 13:39
Profiel WWW
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Ronaldo schreef:
Is toch om moe van te worden, dat soort figuren..

Volgens mij hebben ze gewoon hun werk gedaan... :scratch: Prima, wordt nl best vaak misbruik van gemaakt.

03 nov 2014 14:02
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Ronaldo schreef:
De controleurs kunnen alleen op het moment dat personen (bestuurder en passagier) in of uit de auto stappen controlen of de kaart wordt gebruikt door de juiste persoon, met de juiste reden.
Als je daar dus gewoon staat met kaart, en ze komen langs, is er niets aan de hand.
Nu hebben ze jou alleen gezien, en vervolgens gecheckt dat het een passagierskaart is, op naam van iemand anders (vrouw). En zodoende bekeurd.

snao je frustratie, maar zoals Ronald hier uitleg kan ik het zelfs nog wel begrijpen ook van die parkeerwachter. er wordt natuurlijk vaak genoeg misbruik van gemaakt.
ik zou net als jij enorm van balen en het had fijn geweest als men vooraf had gecommuniceerd ipv die prent uit te schrijven. hopen dat zonder al teveel gedoe je je geld terugkrijgt

03 nov 2014 14:05
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
Tja porsche en invalideparkeren gaan niet samen in de ogen van de controleur.

03 nov 2014 17:24
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Hoe weet je dat?

03 nov 2014 17:55
Profiel
964 c2
Den Haag
MickRS schreef:
Ronaldo schreef:
Is toch om moe van te worden, dat soort figuren..

Volgens mij hebben ze gewoon hun werk gedaan... :scratch: Prima, wordt nl best vaak misbruik van gemaakt.

Misbruik tegen gaan is natuurlijk prima.
Maar wat ik afleid aan het verhaal van TS is dat ze daar al liepen, en hem zagen aankomen (aangezien er een opmerkingen over gebrek aan passagier was geschreven op de bon).
Als ze dan hadden getwijfeld hadden ze wat mij betreft TS kunnen aanspreken en kunnen aangeven dat het een invalideplek was, en kunnen vragen of hij een correcte invalidekaart had.

Als je dan dus niets doet of zegt, maar wel als TS naar binnen is snel even een bonnetje uitschrijft, dan vind ik je een sneu figuur.

(Maar ik was er niet bij, dus ik doe wat aannames)

03 nov 2014 17:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Ronaldo schreef:
......Als ze dan hadden getwijfeld hadden ze wat mij betreft TS kunnen aanspreken en kunnen aangeven dat het een invalideplek was....

Ik denk dat de meesten dat tegenwoordig niet meer durven, elkaar aanspreken, uit angst voor een pak rammel.
Als je een politieagent tegenwoordig al mag uitschelden en doen, dan is een parkeerwachter helemaal loslopend wild!

03 nov 2014 18:19
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Carrera S Eindhoven
Ik snap best dat er fraude wordt gepleegd met deze kaarten. In de toekomst zal ik dan ook zeker in eenzelfde situatie de beambte aanspreken. Het leek mij alleen in deze situatie overbodig omdat ik parkeerde bij een ziekenhuis en het daar een komen gaan is van auto's die invaliden ophalen en brengen. De beredenering van deze beambte vind ik dan ook erg kort door de bocht.

Maar goed het is gebeurd. Hopen dat het allemaal met een sisser afloopt. Die 370,- breng ik liever naar Carnewal voor een uitlaatmodificatie :D

03 nov 2014 18:24
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Ik begrijp de frustratie echt wel. Was de ts even naar de controleurs gewandeld, dan was er ook niks om gefrustreerd over te zijn. [edit] daar is de ts inmiddels ook achter :mrgreen:

Objectief gezien komt er iemand aan die zijn auto op een invalideplek zet met een passagierskaart. Op dat moment was er geen passagier te bekennen... Niks meer, niks minder. Een controleur is meestal niet helderziend en dus had enige toelichting op zijn plaats geweest. Weet niet of het initiatief dan bij de controleur dient te liggen of bij degene die ogenschijnlijk in overtreding is. Want dat de ts de controleurs gezien had, moge duidelijk zijn. Hij liep er tenslotte praktisch langs.

03 nov 2014 18:37
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Beetje vreemde situatie om parkeerbeheer aan te moeten spreken over het feit dat je iemand komt ophalen. Ze behoren gewoon op de hoogte te zijn van de geldende regels die bij zo'n kaart horen en daar valt ook het ophalen van de vergunninghouder onder. Tenslotte zijn dit soort parkeerplaatsen in de regel ook wat breder dan een normale parkeerplaats. Ik neem overigens aan dat dit de invalidenplaats was bij het ziekenhuis?

03 nov 2014 20:24
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Hopelijk heb je. Nog even een foto gemaakt dat je vrouw instapt en de rolstoel de auto in gaat.... Dat helpt bij de bewijslast.

Succes er mee

03 nov 2014 21:00
Profiel WWW
964 c2
Den Haag
Franz schreef:
Ze behoren gewoon op de hoogte te zijn van de geldende regels die bij zo'n kaart horen en daar valt ook het ophalen van de vergunninghouder onder.

Ja, zo zie ik het ook. Maar als ik de regeltjes er op na lees (voor zover ik die kan vinden op internet) dan geldt de passagiervergunning alleen als voor de passagier, op het moment van aankomen/parkeren en weggaan/uitparkeren.
Op het moment dat TS zonder passagier aankomt, is de vergunning dus niet geldig. Bij het weggaan, een half uur later, met passagier, dus pas weer wel.

Mooie casus dus, maar blijf erbij dat in de setting invalideplek/ziekenhuis, het wat ver gaat in mijn ogen om direct zo'n forse boete op te leggen ondanks een aanwezige, maar twijfelachtige, vergunning.

Gaat mij er meer om, dat het best wat vaker mag gaan om elkaar aan te spreken en te corrigeren, ipv direct bonnen schrijven. Heb ook onlangs een keer toen ik zonder licht fietste een 'preek' gehad van een Haagse en goedlachse oom agent, maar ook open en eerlijk een gesprek erover, waarna hij aangaf me 20 euro boete te kunnen geven maar zei het niet te doen als ik beloofde de volgende ochtend van dat geld bij de Hema wat lampjes zou gaan kopen.. En het laatste stukje naar huis verder zou gaan lopen.
Mag dus wat vaker op zo'n manier, maar die discussie gaat inderdaad wat verder dan deze casus van TS.. :wink:

03 nov 2014 21:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Je vergeet de 7 euro administratiekosten :cheers:

03 nov 2014 21:45
Profiel
Gisteren ging ik mijn vrouw gaan ophalen in het ziekenhuis, zij heeft een invalidenparkeerkaart en ik wou dus de auto op één van de invalidenparkeerplaatsen zetten. Er was er maar eentje meer vrij en net toen ik erheen reed schuift er één of ander sujet in een Porsche die plaats binnen.
Ik dacht "nu ben ik benieuwd".
Meneer stapt uit en loopt fluitend en met veel vreugde het gebouw binnen, ondertussen jonglerend met zijn sleutels, ik ga kijken in zijn wagen en ja hoor, daar lag een invalidenparkeerkaart!
Waarom wordt daar toch nooit op gecontroleerd??

:salut:

03 nov 2014 22:14
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Ik wens je vooral sterkte met je Das rechtsbijstand :pale:

There are no old Porsches, only new owners.

03 nov 2014 22:17
Profiel
Sint-Niklaas (B)
+1

zijn - excuseer de Belgische uitdrukking - klojo's van het zuiverste water :evil:
Ik zou eerder nog een verzekering afsluiten TEGEN Das rechtsbijstand dan met die firma een polis af te sluiten. Weggegooid geld.

OT : 370€ is wel een erg hoog bedrag, ik zou het ook aanvechten in jouw geval. Veel succes ermee!

03 nov 2014 22:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Dit is natuurlijk een heel uitzonderlijke en vervelende situatie. Als de controleurs de TS niet hadden gezien, hadden ze geen bon kunnen uitschrijven. Dat je als controleur dan niet gelijk even checkt wat er aan de hand is, is een beetje laf. Je kunt dan immers ook gewoon nog een bon uitschrijven als blijkt dat er sprake is van een overtreding.

Overigens frustreert mij (de tariefstelling van) het betaald parkeren bij ziekenhuizen, vooral wanneer die liggen in een gebied waar betaald parkeren verder niet aan de orde is (buiten de stad of op zondagen). Van het geld dat dit op jaarbasis kost kan ik een paar keer uit eten.

03 nov 2014 22:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Ehm.......
Dus mensen met een Porsche en in het bezit van een invaliden kaart mogen niet op een invaliden plaats parkeren omdat ze een Porsche hebben?

03 nov 2014 23:23
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Ronaldo schreef:
Franz schreef:
Ze behoren gewoon op de hoogte te zijn van de geldende regels die bij zo'n kaart horen en daar valt ook het ophalen van de vergunninghouder onder.

Ja, zo zie ik het ook. Maar als ik de regeltjes er op na lees (voor zover ik die kan vinden op internet) dan geldt de passagiervergunning alleen als voor de passagier, op het moment van aankomen/parkeren en weggaan/uitparkeren.
Op het moment dat TS zonder passagier aankomt, is de vergunning dus niet geldig. Bij het weggaan, een half uur later, met passagier, dus pas weer wel.

Dat kan ik me eerlijk gezegd eigenlijk niet voorstellen want dat zou inhouden dat je je auto in eerste instantie op een gewone parkeerplaats zou moeten parkeren, de passagier in rolstoel ophaalt om vervolgens de auto weer op een invalidenplaats zal moeten zetten omdat je passagier anders nooit vanuit de rolstoel in de auto kan komen vanwege de krappere parkeerplaats? Dat kan nooit de bedoeling zijn van zo'n kaart.

04 nov 2014 0:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende