Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:20

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Weer lekker dit.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Weer lekker dit....
erwin964c4 schreef:
Ehm.......
Dus mensen met een Porsche en in het bezit van een invaliden kaart mogen niet op een invaliden plaats parkeren omdat ze een Porsche hebben?

Erwin, als je mijn "verhaaltje" bedoelt...
Ik wou maar op een nuchtere manier aangeven hoe heel dit verhaal ook kan bekeken worden door iemand anders' ogen :idea:

04 nov 2014 0:35
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Het is me niet duidelijk of de ontheffing ook daafwerkelijk achter de voorruit lag of niet. Als je hem wel hebt, maar niet toont, dan snap ik wel dat er in eerste instantie een bon onder de wisser gaat.

Dan is het systeem vervolgens ook erg rigide en onverbiddelijk. Ik dacht altijd dat we in een land woonden met de intentie van de wet in gedachte, maar het is toch vaak de letter van de wet.

Ik hoorde onlangs Lucille Werner boos op 538, ze had ook een bon van 340 gekregen omdat haar ontheffing 3 weken verlopen was. Sommige gemeenten sturen tijdig een reminder voor vernieuwing, sommigen niet. Ook al is er geen enkele twijfel dat de hare verlengd wordt: bon bleef vooralsnog overeind.

Ik heb zelf een keer een parkeerbon laten voorkomen. Stond in een blauwe zone, maar had net een nieuwe auto en spullen zoals oa P schijf lagen nog in een doos in de garage. In plaats daarvan had ik op een groot vel papier met dikke letters geschreven "aanvang parkeertijd HH:MM". Agent en rechter hadden geen enkele twijfel over de bedoeling en betekenis daarvan, er was geen twijfel dat ik binnen de max tijd was gebleven. Toch een volle bon, omdat de wet voorschrijft dat het met een P schijf kenbaar gemaakt moet worden. Dat heeft me toch verbaasd.

Ik zie het daarom niet erg zonnig in vwb bezwaar.
Sterkte me je vrouw, das veel belangrijker....

04 nov 2014 0:44
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
lindemans schreef:
Het is me niet duidelijk of de ontheffing ook daafwerkelijk achter de voorruit lag of niet. Als je hem wel hebt, maar niet toont, dan snap ik wel dat er in eerste instantie een bon onder de wisser gaat..

Blijkbaar wel want anders zetten ze het regeltje 'Geen passagier aanwezig' er niet op. :wink:

04 nov 2014 1:36
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Is het een bon van de politie of van een parkeerbedrijf? Onze parkeerkaart was een beetje gerafeld en de parkeerwachter zag het aan als een namaak, waarop ik een boete kreeg. Dan heb ik mailtje gestuurd naar het parkeerbedrijf en uiteindelijk zelfs een fotokopie er van doorgestuurd. Waarop zij dan zonder problemen de boete geannuleerd hebben.
Als het om een parkeerbedrijf gaat kan je dit misschien ook eens proberen? Misschien zijn ze daar in NL ook wel zo redelijk als hier in BE.

04 nov 2014 8:26
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Nogmaals, in dat geval zetten ze er toch nooit dat regeltje bij?

04 nov 2014 8:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Achja jaloezie en afgunst

Dat hoort er blijkbaar bij als je Porsche rijdt

04 nov 2014 12:08
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Subdriver schreef:
Ronaldo schreef:
......Als ze dan hadden getwijfeld hadden ze wat mij betreft TS kunnen aanspreken en kunnen aangeven dat het een invalideplek was....

Ik denk dat de meesten dat tegenwoordig niet meer durven, elkaar aanspreken, uit angst voor een pak rammel.
Als je een politieagent tegenwoordig al mag uitschelden en doen, dan is een parkeerwachter helemaal loslopend wild!

hoe triest ook: +1....

04 nov 2014 13:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2