Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 14:40

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Snelle fietsen en gevaarlijke situaties 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: Snelle fietsen en gevaarlijke situaties
het is pas vervelend als je door de fiets wordt ingehaald.

03 nov 2014 17:18
Profiel
PorscheForum Rakker
924S M755
Leieland
Het is pas gevaarlijk als je rechts wil inslaan en een fietser haalt je in ... Ik moet ReMo gelijk geven, ik heb ooit zelf gedaan als jonge gast op een "toerist" met versnellingen. 40-50 per uur, toen de rechterzijspiegel nog een optie was, schrikken voor de automobilist.

Levensgevaarlijk eigenlijk een voertuig inhalen aan de stoplichten en ik ben er me als bestuurder voortdurend van bewust, hoe schrikbarend ik zelf ooit fietste. Je moet er als automobilist in de stad voortdurend aan denken niemand, vooral een kind, overhoop te rijden. Een paar keer een slachtoffer van een dodehoekongeval onder een zeil zien liggen, blijft je wel bij en helpt. Als fietser ben ik zelf een keer ternauwernood aan een afslaande vrachtwagen ontsnapt. (Nooit naast een vrachtwagen aan de stoplichten staan, hoop ik dat de kinderen onthouden.)

Tussen haakjes, een fietser is zelf een sterke weggebruiker ten opzichte van een voetganger. Er worden voetgangers aangereden op of naast het voetpad door fietsen ... de gevolgen kunnen heel erg zijn bij oude mensjes.

Laatst bijgewerkt door hendrik914 op 04 nov 2014 18:30, in totaal 2 keer bewerkt.

04 nov 2014 18:14
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
….ook voor jonge mensjes….ik ben vorig jaar van mijn fiets gereden door zo'n ouwe bijziende Jippie die me volledig van de dorpsstraat sneed…..hij had me niet gezien :shock:
Ik voelde het eigenlijk al aankomen, dus smeet mijn fiets eigenlijk op de grond en rende zo bij iemand de tuin in… :lol: Man had schade aan spiegel, kras bij de vele andere krassen.
Ik een dikke elleboog van die spiegel…..ik dacht, fiets doet het nog (was de 'kermis-fiets'), en elleboog deed het ook nog. Ik had geen tijd en zin om er iets mee te doen, maar die man was geen rijbewijs waardig.

Kermisfiets: Fiets die er iets minder mooi uitziet, die het nauwelijks waardig is om gestolen te worden, en waar je geen traan om hoeft te laten als dat wel gebeurt, en die je tijdens het kermisbezoek niet op slot hoeft te zetten…

04 nov 2014 18:23
Profiel
steef schreef:
en rende zo bij iemand de tuin in…
Hoezo, stond er een kratje bier?

04 nov 2014 18:26
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
:lol: :lol: Dat was mijn enige 'vluchtweg' op dat moment…

04 nov 2014 18:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2