Auteur |
Bericht |
912
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Dit is natuurlijk een beetje onzin. Je kan iedere 912 kopen die je maar wil, en ik denk dat er genoeg eigenaren van T'tjes en zelfs E'tjes zijn die voor 80K afscheid nemen van hun 911...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
05 nov 2014 0:12 |
|
 |
giulia
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Ik zeg redelijk beperkt. Er zullen er best wel een paar zijn maar die moeten dan wel je smaak zijn qua kleurstelling e.d. En voor die prijs ook helemaal klaar. Zelfs dat is niet altijd het geval. Verder is een 912 geen 911 natuurlijk.
|
05 nov 2014 8:13 |
|
 |
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Bij Wolbert staat een leuke T'tje Ik heb hier ook serieus naar gekeken, maar de 964 heeft gewonnen 
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
05 nov 2014 10:25 |
|
 |
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Toch bizar dat het al bijna normaal wordt gevonden dat een longhood 911 80k mag kosten  . Daar koop je dus heel goede, veel beter rijdende, splinternieuwe Porsches voor en misschien nog betere tweedehands GT-3's. Ok, er komen er geen meer bij, het zijn de pure 911's, blablabla, maar 80k ???? En dan hebben we het nog niet over de S-jes. Hetzelfde trouwens voor 964RS ....... 150.000 € en meer !! ??
|
05 nov 2014 10:27 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
tweedhands auro's hebben altijd bubbels.
_________________________________________ oud is beter
|
05 nov 2014 10:29 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
dislectisch Ipadje? 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 nov 2014 11:16 |
|
 |
912
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
80K is toch niets? Weet je hoeveel geld er op de wereld is? Zo veel mensen, met zo veel bakken geld, wees blij dat die niet allemaal een klassieke/oude Porsche willen hebben.
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
05 nov 2014 11:35 |
|
 |
erwin964c4
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Als 80 k toch niets is dan geef ik je FF mijn rekening nr dan mag je dat wel een paar keer storten als je wilt 
|
05 nov 2014 12:57 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
+ 1 .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
05 nov 2014 13:05 |
|
 |
giulia
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Bij het altijd "down to earth" (kuch) VSOC staat nu een 2.2T voor € 145.000. 
|
05 nov 2014 14:25 |
|
 |
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
zal snel verkocht zijn, met al die die bakken geld daar bij jullie 
|
05 nov 2014 14:49 |
|
 |
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Er gaat al een hele lange tijd een gerucht rond dat de Chinezen bezig zijn om (high end) oldtimers aan te kopen. Zou dit waar zijn en zou dit er voor zorgen dat het aanbod "schaarser" wordt en daardoor duurder?
|
06 nov 2014 12:16 |
|
 |
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Tsja, als ze auto's opkopen maak ik me niet druk over. Het opkopen van resources in de grond en zelfs de grond zelf (voor landbouw) maak ik me dan eerder zorgen over...en dat gebeurt al een aantal jaren op grote schaal door China.
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
06 nov 2014 12:37 |
|
 |
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Een T-tje is best leuk 
|
06 nov 2014 15:46 |
|
 |
fins
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
DIE VAN JOU WEL JA!!! 
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
06 nov 2014 17:04 |
|
 |
Robbe
lada
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
is het niemand opgevallen dat de 996 wel erg optimistisch uit het overzicht komt? De meeste 996'en zijn te koop voor tussen de 15 en de 19, en dat is ongeveer de helft van het gemiddelde... Kan dat zelfde effect niet ook van toepassing zijn op de 964 en 993? Dat ondanks uitfilteren excessen, er toch een vertekend beeld is? Over dat uitfilteren, alleen aan de bovenkant moet je bijschaven, aangezien iedereen onzinnige bedragen kan vragen, en dan niet verkoopt. De onderste 5% hoef je niet door te strepen, dat zijn reële verkoopprijzen als het goed is. Staan ook die bedragen er te lang, weten we zeker dat de prijzen niet kloppen en te hoog zijn...
Zo zie je maar hoe statistiek een wetenschap is, en dat getallen heel gemakkelijk een verkeerde indruk kunnen wekken. Overigens wel alle lof aan de TS, dat hij de moeite hier voor doet.
|
07 nov 2014 13:53 |
|
 |
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Helemaal eens met de stelling, dat statistiek een wetenschap is en dat slagen om de arm moeten worden gehouden m.b.t. de stellingen over de waardeontwikkeling.
Dat de meeste 996's te koop zijn tussen de 15 en 19 blijkt niet uit de bronnen, die ik heb gebruikt. Als ik vandaag op zomoto kijk, dan zie ik dat voor de 751 te koop staande Porsches 996 de navolgende prijzen worden gevraagd: 18 stuks tot 14.000 205 tussen 14.000 en 20.000 352 tussen 20.000 en 35.000 139 tussen 35.000 en 60.000 37 boven 60.000
|
07 nov 2014 16:50 |
|
 |
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
996 onder 20k heeft ook meestal een hoge km stand of het zijn wagens van de eertse bouwjaren die een beetje uitgewoond zijn. Een MK2 vind je niet zo snel voor onder 20k en Turbo's en GT3's zijn meestal boven 40k.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
07 nov 2014 17:26 |
|
 |
912
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Niemand durft te ver te zakken met de 996 prijzen. Bang voor een algehele malaise.
Je hebt al Boxsters voor 5000 euro. Natuurlijk staat en onderhoud zijn van belang, maar mensen kijken toch allereerst naar de prijs.
En laten we wel wezen. Al die 996 moeten heel snel van de hand want over een jaar of wat, als alle 997's er bij komen, is er natuurlijk niemand meer die een 996 wil.
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
07 nov 2014 17:57 |
|
 |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Dat is ook lange tijd geroepen over de 912... Maar nu elfjes van die tijd langzamerhand echt duur zijn geworden, is de 912 mee gaan liften.
Eerlijk gezegd vind ik de mk1 996 mooier dan een 997. Mooie small body en aalglad design. Daarbij kan ik het wel waarderen dat de 996 c2 slechts stuurbekrachtiging en abs heeft, verder niets aan elektronica.
Ben het wel met je eens dat de 997 bepalend zal zijn voor de prijsontwikkeling van de 996. Kan twee kanten op: of de 997 daalt niet tot het huidige niveau van de 996, of de 997 doet dat wel en de 996 zal pas in waarde toenemen in het voetspoor van de 996.
_________________________________________ rouge et noir
|
07 nov 2014 18:10 |
|
 |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Oh ja, en het feit dat de 996 de meest controversiele 911 ooit is, zal uiteindelijk een voordeel blijken...
Weet je, toen de 911 geintroduceerd werd, vonden de 'puristen' het ook maar niets. Alles na de 356 was 'te modern'.
_________________________________________ rouge et noir
|
07 nov 2014 18:16 |
|
 |
912
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Tuurlijk, er zullen altijd een man of zeven graag het liefst een 996 kopen als droom auto. Maar iedereen zal uiteindelijk of een luftie willen, of de 997. Over smaak valt te twisten maar over beter design niet...
Vergelijking met de introductie van de 911 gaat natuurlijk niet op. Die hebben we nu eenmaal.
Zet ze allemaal op een rij: 901, 911, 964, 996, 997, 991. Paar RS'jes er bij van alle typen...
Ik denk dat er nog 1% een 996 gaat kiezen, wat zeg ik nog geen 0,1%
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
07 nov 2014 18:42 |
|
 |
Tilt!
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
En 5 jaar geleden had er nog geen 0,1% een 912 gekozen Maw, de markt is altijd in beweging... 
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
07 nov 2014 18:57 |
|
 |
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
@912 Dat waag ik te betwijfelen. Voor hen die wat minder te besteden hebben, maar toch een porsche willen rijden is de 996 (ik heb het dan over de gewone uitvoeringen) een uitstekende optie (en.....laten we eerlijk zijn, ook een prima sportwagen). En kijk eens naar de 964. Wie had twee jaar geleden gedacht, dat voor het zwarte schaap onder de luchtkoelers zo'n enorme opmars in het verschiet zou liggen?
|
07 nov 2014 19:21 |
|
 |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
En dan het design: je kunt ook stellen dat er met het design van Tom Tjaarda niks mis was, maar dat de stap terug in ontwerp voor de 997 ingegeven werd door het conservatisme van de 911-rijder... 
_________________________________________ rouge et noir
|
07 nov 2014 19:30 |
|
|