Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2025 19:03

Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Kopen 911 4S Cabrio 2013 (en voorstellen!) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Kopen 911 4S Cabrio 2013 (en voorstellen!)
Een beetje serieuze verkopende partij zal geen bezwaar hebben dat je een Aankoopskeuring (AKK in forumtaal) laat doen bij een offcieele porsche dealer. Ik heb dat een keer gedaan met een 993 targa die ik op het oog had. Gewoon het PZ terplaatse gebeld met het verzoek om een afspraak voor een Ankaufspruefung (is dat het juiste Duitse woord?). Geen probleem voor ...€ doen ze dat wel voor je.
In mijn geval was ik blij dat ik het gedaan heb, want die targa bleek toch schade gehad te hebben.....
Mocht je gewoon kopen bij een Duitse porsche dealer dan doen ze waarschijnlijk zelf een "111 punten check" voordat ze hem verkopen (met garantie).
Porsche garantie is internationaal, dus een Nederlandse dealer zou die gewoon moeten erkennen.

suc6! En hou ons op de hoogte :mrgreen:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

04 nov 2014 8:22
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Dank heren,

@Porcay, Dit is dus geen officiele dealer, of zeg jij dat een dealer in het algemeen betrouwbaar zou moeten zijn? Ik vraag mij een beetje af hoe zo'n nieuwe auto daar in de eerste plaats terrecht komt.. (inruil denk ik dan..) Schadevrij staat erbij, maar ben nu dus bezig met zorgen dat dat ook allemaal 100% zeker is voordat ik daadwerkelijk koop.

@outletvalve zo'n AKK is geen 111 punten check natuurlijk, maar wat checken ze dan zoal bij de AKK?
Zou ik zelfs zover moeten gaan een 111 punten check te laten doen? (tis tenslotte wat ik in nederland zou kopen mocht hij uberhaupt beschikbaar zijn als porsche approved) .. weet niet eens of porsche dat doet.. (een 111 punten check bij auto's die niet van hen zijn..)
Ik snap dat eea centen gaat kosten, maar om bij dit soort bedragen (zeker omdat het de eerste keer is) te gokken op "het zal wel goed zijn" is ook weer zoiets...

Heb ze zojuist om meer fotos gevraagd en beschikbare geschiedenis.
Zal ze hierna nog even een mailtje sturen betreffende de Porsche AKK.
Iets anders wat ik zou moeten vragen voordat ik zometeen die kant op rijd? (mits bovenstaande in orde lijkt natuurlijk)

04 nov 2014 18:34
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Beste Bassraf,

Vd Akker is geen dealer, maar wel een betrouwbaar autobedrijf waar high end youngtimers, veelal vanuit Duitsland geïmporteerd, worden verkocht. Ga er vooral zelf eens kijken, bij deze soort aanschaf is een persoonlijke indruk van groot belang en email imho een minder geschikt kanaal.

Een vriend van me heeft er naar volle tevredenheid meerdere autos gekocht. Er valt goed te handelen, de auto wordt tiptop afgeleverd en ze zijn aanspreekbaar op evt. gebreken. Ik denk dat een AKK geen probleem is.

Een aanschaf zoals je overweegt is een hele stap en terecht dat je dat zorgvuldig wilt doen. Er zijn veel valkuilen en de meeste kun je vermijden. Als onzekerheid en angst voor een miskoop echter leidend worden in je zoektocht zou ik toch echt voor een nieuwe gaan. Neem gewoon lekker een nieuwe Boxster of Cayman, ben je voor minder klaar met een nieuwe met de grootste kans zonder problemen! :mrgreen:

04 nov 2014 21:40
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Haha, goed inzicht in mijn angsten Porcay, moet echter goed komen, zeker met wat ik nu op het forum zie en lees.
Hmm nieuwe Cayman.. maakt het me nou niet nog moeilijker, wees jij nou zometeen maar zuinig op jouw nieuwe Cayman, na een jaartje doen we een AKK, een OPT en een TTK, check ik hem op 111 punten en neem ik hem voor een redelijk prijsje van je over zodat ik hem naast mijn "saaie" cabrio kan zetten ;)
Wat voor kleurstelling heb je overigens besteld?

Ik kijk nog even richting duitsland, mocht het allemaal niet van de grond komen op deze manier dan wijzigen we de strategie gewoon weer. (bij vd Akker ga ik zowiezo eens even praten)

04 nov 2014 22:00
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Voor mijn nieuwe zie dit draadje: viewtopic.php?f=23&t=37698&start=75
(Fyi: saffierblauw dus)

04 nov 2014 23:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik stond anderhalf jaar geleden voor hetzelfde dilemma. Had een erg jonge 997 4S cabrio gekocht met maar 19.000 km op de teller ij een officiele dealer. Bleek dat de auto naar mijn mening veel olie verbruikte. Was een auto die door Porsche zelf vanuit Duitsland was gehaald. Heel veel discussie met de mannen gehad en uiteindelijk maar besloten een auto nieuw uit de doos te kopen. Is uiteraard duurder maar ik weer nu tenminste zeker dat de motor echt iedere keer eerst netjes warm is gereden. Dat is uiteraard geen garantie maar voor de gemoedsrust wel lekker. Nu 18.000 km verder een probleemloze auto zonder olieverbruik. Uiteraard zal er meteen geroepen worden dat je veel afschrijft. Is natuurlijk waar, maar het is toch mijn doel om voorlopig nog jaren van deze ongelooflijk fijne auto te genieten. Bijkomend voordeel voor mij was dat ik echt alle opties en wensen verwezenlijkt zag. In ieder geval succes met de zoektocht.

05 nov 2014 10:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Een deel van de wagens die bij vd Akker staan zijn niet ingeruild bij officiele dealers omdat de wagen niet goed in de handel lag/ligt voor de desbetreffende dealer. Zo waren we vorig jaar bij vd Akker voor een Panamera Turbo, die werd aanvankelijk aangeboden bij PCE maar van de verkoper van PCE kreeg ik te horen dat de auto niet in hun assortiment pastte en daarom doorgestoten werd naar vd Akker. Lukt het bij vd Akker niet, wordt ie doorgestoten naar de volgende.

Verder is het wel een goed adres hoor, maar wij werden eerst geholpen met terughoudendheid (namen ons niet serieus?). Pas toen de verkoper langs ons bedrijf kwam sloeg ie 180gr. om en was alles mogelijk. Verkoper belde ons regelmatig op als ie weer een interessante auto binnen kreeg. De Turbo hebben we desondanks elders gekocht.

05 nov 2014 10:16
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
@ArnoM olie verbruik... dat is wel het laatste waar ik aan dacht.. maarja.. blijft een auto met mechanisch motortje natuurlijk... ik hoop dat hij naar dezelfde dealer terug kon en je niet onnodig veel meer geld kwijt bent geweest...

@DennisvdB viel me al op dat bij vd Akker de meest vreselijke kleurcombinaties langskomen, wel vaak erg luxe uitgerust.. maar man man wat een cobinaties :)

Nog niks vernomen van de duitste dealer qua extra fotos/info twijfel of ik er zaterdag naartoe rijd..

Laatst bijgewerkt door bassraf op 05 nov 2014 22:31, in totaal 1 keer bewerkt.

05 nov 2014 17:59
Profiel
PorscheForum Rakker
De inruil was prima geregeld. Het bij te betalen bedrag viel hierdoor erg mee. Uiteindelijk netjes opgelost maar stond op het punt een van mijn juristen er op te zetten. Dit voor wat het waard is want de praktijk leert vaak toch dat procederen over dit onderwerp wel heel lastig is. Ik hoop dat de Duitsers snel reageren. Als je eenmaal warmloopt voor zo'n auto dan word ik altijd weer ongeduldig als een klein kind.

05 nov 2014 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
@porcay, thread zojuist doorgelezen, prachtige wagen en geweldige kleur!
Een 911 (cabrio) zou ik zelf altijd saai zwart of in elk geval saai kiezen.. een Cayman staat alles goed ;) knalrood, knalgeel, jij gaat voor de gulden middenweg denk ik :P

@ArnoM ongeduldig als een kind? Welnee, ik check altijd mijn email om de minuut om te zien of die duitse dealer nou al eens gereageerd heeft.. ((@*&%^)@%$) :)

06 nov 2014 0:20
Profiel
Moderator
PF #57
... bellen ... :idea: succes man!

06 nov 2014 7:42
Profiel
PorscheForum Rakker
991.1 GT3RS Zilver 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse Italiaanse raspaarden
Bussum
Ik was dit weekend mijn winterwielen wisselen bij BMW dealer Van Poelgeest in Amstelveen (meteen even een rondje gemaakt in een M4)... En daar stond een mooie 991 cabrio donkerbruin met creme leder. mooie uitvoering en als nieuw. Verder niet gekeken naar overige details. Uit ervaring weet ik dat ze zeer redelijk kunnen zijn en je een goede deal (lees flinke korting) zou kunnen maken als je de auto echt wilt. Auto staat overigens niet op hun site. dus je zult even moeten bellen. Garantie kunnen ze wellicht ook voor je regelen...

06 nov 2014 12:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
bassraf schreef:
check altijd mijn email om de minuut om te zien of die duitse dealer nou al eens gereageerd heeft.. ((@*&%^)@%$) :)

Mijn advies: bellen, bellen, bellen. Anders gebeurt er niets, nada, noppes. Mijn ervaring hiermee is dat ze alle tijd voor klanten maken die on-premise (en serieus) zijn en daardoor lastig "te vangen" zijn als je belt, en zeker niet via mail.

06 nov 2014 12:33
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
@Ruviano: Bruin (metallic) + beige was voorheen altijd mijn favoriet.. nu ik daadwerkelijk ben gaan kijken ben ik plots voor zwart gegaan .. volgens mij speelt daar in mijn achterhoofd mee dat zwart wellicht beter in de markt ligt wanneer ik weer eens wil inruilen.. Ik ga toch eens even kijken 30 mins hier vandaan..

@horn, @caelin: ze hebben inmiddels gereageerd de auto is kennelijk nog in particulier bezit en moet vanuit munchen komen (helemaal de andere kant dus..).. wordt dus waarschijnlijk niet zaterdag kijken,, maar zal ze ditmaal eens bellen :)

06 nov 2014 17:43
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
@Ruviano, meteen van Poelgeest eens gebeld, tis helaas een 991 S, en ik zoek een 4S :) (misschien toch even kijken zaterdag)

06 nov 2014 18:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Goh, ook voor die keuze heb ik gestaan. Voor wat het waard is, die dikke kont van de 4S, met de verlichte reflector tussen de achterlichten is wel errug mooi hoor. Heb je er al eens in gereden overigens (of heb ik iets gemist in je eerdere posts)?

06 nov 2014 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Ik vind ze eigenlijk allemaal wel mooi ;) (enkel de 996 koplampen heb ik nooit begrepen)
Bij de 4S kom ik uit door de technische specs, 4WD vind ik gewoon zinnig, maar de kont mag er zeker ook zijn en die streep ertussen doet het hem ja ;)

06 nov 2014 18:50
Profiel
Hoe ga je dat ding gebruiken? Als je het hele jaar door blijft rijden is 4wd wel een goede keuze, als je nog een andere dailydrive er bij hebt voor de winterse dagen zou ik toch een 2S serieus overwegen.
Ik heb zelf zowel de 991 2S proefgereden (cabrio) als de 4S (targa). Onder "normale" omstandigheden rijdt het allebei hardstikke gaaf en strak en heb je de 4wd niet nodig.

Als de dikke kont en de streep persé moeten dan is de keuze niet zo moeilijk. Anders...

06 nov 2014 18:57
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Ik zal er in de winter niet veel mee rijden, zeker niet wanneer er eenmaal zout is gestrooid e.d.
Ben het met je eens dat 4WD feitelijk overbodig is bij het toeren, maar als we zo gaan beginnen... ;) dan is 400PK ook een beetje veel haha.
Ik rijd nu al zo'n 10 jaar 4WD auto's onder het mom.. baat het niet dan schaadt het niet.. je hoeft tenslotte maar éénmaal de verkeerde omstandigheden+boom te treffen.
Tis meer omdat het kan dus.. maar man man wat is het dun bezaaid met 991 4S cabrio's momenteel... (of was dit al zo?).

Ik dacht ik zoek ook eens op Bruin .. exact 0 resultaat ;)

06 nov 2014 19:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Zoeken, afwegen, verlangen; een hele mooie fase! :D
Wat mij betreft gun ik je dat je daar optimaal van geniet :thumleft:
Ga vooral ook eens proefrijden in verschillende types, zoda je een beetje gevoel krijgt voor 2 en 4, dicht en open, hard en zacht en vooral het GENIETEN :ba: :ba:
Er is keus genoeg, als je eenmaal gereden hebt :mrgreen:

06 nov 2014 19:45
Profiel
400 pk is helemaal geen overdaad :!:

Toevallig twee weken terug over "die autobahn" mogen scheuren in zo'n ding :mrgreen:
Rijdt er zo'n BMW 550D voor je neus, toen die gas gaf moest ik toch ook snel er bij zijn om hem bij te houden. Tering wat een koppel heeft zo'n ding. (pas bij echt hoge snelheden moet hij passen trouwens)
Dus wordt eerder tijd dat Porsche er weer een schep bovenop doet voor de normale 991 en de S, anders voel je je een stumper.

Maar inderdaad, ga snel eens rijden in zo'n ding, en snel kopen dan kun je ook die lelijke Skoda weghalen uit je profiel :roll:

06 nov 2014 21:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Ik heb zowel met 2s als 4s gereden, beide langer dan 'n uur (4s 2 dagen). Er zat wel een jaar tussen. Ik merkte eerlijk gezegd geen verschil. Dus zou het dan eerder voor de looks doen en het "tussen de oren" effect. Overigens ben ik geen coureur of bochten maniak (verre van zelfs) dus dat kan ook de reden zijn dat ik het niet gemerkt heb. Ik vond 'm wel 'n beetje langzaam boven de 200.... :wink:

06 nov 2014 21:21
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Haha, het duurde even, maar ik heb een reactie op mijn geweldige Skoda avatar ;)

Ik heb in nederland enkel wat meegereden in verschillende Porsches dus dat zegt mij nog weinig inderdaad.
Sterker nog.. ik zei altijd dat het van mij allemaal niet zo nodig was.... totdat ik een paar jaar geleden een paar dagen op een track in de buurt van las vegas een 997 Turbo mocht rondgooien.. Ik reed/had tot niet zo lang geleden een snelle kart en vond "echte" autos maar saai... maar tijdens het rondrijden daar begreep ik pas wat voor autos dit zijn, direct verslaafd! Op de normale weg ben ik overigens beslist geen coureur en op de tracks overigens ook geen shumacher, lol.

De auto waar ik nu naar wil gaan kijken (we zijn in "gesprek" zegmaar) heeft overigens 430pk door een of andere Porsche optie? Ze zei dat dit later is gedaan, maar wel bij een Porsche garage.. ze kon me niet zo snel vertellen hoe dat dan heet (als het al een "porsche naam" heeft).

06 nov 2014 21:58
Profiel
WLS

Werks Leistungs Steigerung als ik het goed heb. :drive:

"X51" optie zijn ook meer paardjes :D

Maar ben even kwijt of er nou allebei hetzelfde mee bedoelt wordt

Edit: wikipedia is your best friend:
Werksleistungssteigerung bei Porsche-Fahrzeugen, d. h. das Fahrzeug wurde schon ab Werk mit einem leistungsgesteigerten Serienmotor ausgeliefert

06 nov 2014 22:19
Profiel
Moderator
PF #57
bruine 991 cabrio - jummie (vind alleen zwart leer mooier). Wat een mooie kleur is dat. 4wd, rwd; ga je bij een beetje toeren en een beetje trappen toch niet merken man. Op het circuit? vast wel. Als DD? misschien. Anders? Never.

06 nov 2014 22:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende