Auteur |
Bericht |
Joost D
|
3.2 en 964 Carrera 2
Even opnieuw voorstellen:
Sinds 2011 ben ik eigenaar van een 3.2 Carrera coupe uit 87. Eind 2012 heb ik een 964c2 aangeschaft nadat ik onverwachts een dagje met een echte 964 RS had gestuurd. Tijdens deze dag kwam ik er achter dat de 964 een geweldige auto is. Een auto die mij meer speelruimte geeft dan de 3.2. De 3.2 heb ik overigens nog steeds.
Het doel was een 964 te vinden met sper en deze volledige te reviseren en te tunen naar ongeveer 300pk. Uiteraard met Rs vliegwiel en RS koppeling. Beetje een 964 rs clone creëren dus.
In juni was de auto klaar en ben ik erg tevreden over de revisie en de tuning. Nu 2000 km met verse motor gereden. Binnenkort weer op de vermogens testbank om vermogen achteraf te meten. (Vooraf 258pk!)
Keep you guys posted!
Groeten
Joost
|
29 okt 2014 21:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
welkom. pics or it didn't happen. Klinkt koel die rs clone!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 okt 2014 21:17 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Welkom en vertel vooral meer. Ik heb toevallig zelf ook een 964 C2 met sper en ben benieuwd naar je mods.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
29 okt 2014 21:24 |
|
|
bully
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Nice
|
29 okt 2014 21:57 |
|
|
Joost D
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Zojuist wat foto's ge upload in album. No worries.
|
29 okt 2014 21:58 |
|
|
Joost D
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
O.a LB2 performance kit "Race" with 100cell sport catalytic, 964 89-94FVD11008 FVD 110 08 Schrick nokkenas sport Cup rohr Rs vliegwiel Rs koppeling Race luchtfilter Bilstein ss10 Sperr (af fabriek) Auto klinkt super! Vooral boven 4500 toeren is het een feest.
|
29 okt 2014 22:10 |
|
|
Joost D
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Boven 5000 toeren gaat er echt een ander geluid ontstaan en krijg je meer power. Effect vd nokas van schrick.
Laatst bijgewerkt door Joost D op 13 nov 2014 22:23, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 okt 2014 23:34 |
|
|
Liam
964C2010
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Klinkt en ziet er uit als een fantastisch speeltje!
_________________________________________ Life's too short to drink bad wine or drive boring cars
|
29 okt 2014 23:36 |
|
|
Marcel1967
Almere
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Ontzettend gave velgen onder de 964 mooie combi zo
_________________________________________ www.Flatsix-Sportscar-Collectables.nl Speciale Forumprijzen, pb voor meer info
|
29 okt 2014 23:48 |
|
|
Joost D
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Dank, maar op dit moment heb ik eerlijk gezegd de d90 er weer eens onder. Trackday en winterset.
|
30 okt 2014 0:19 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Enige optie die ik nog mis is een hittedraad ipv oude schuifdeur systeem, met deze optie ga je nog meer genieten.
|
30 okt 2014 14:39 |
|
|
giulia
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Ik heb nu van 3 verschillende personen incl. specialist gehoord dat de hittedraad echt niks toevoegd. Wellicht dat er hier positievere ervaringen zijn?
|
30 okt 2014 16:36 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
negatieve ook goed?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 okt 2014 18:30 |
|
|
Joost D
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Ik heb wel een 'hittedraad inlaat'. Dit is namelijk onderdeel vd kit die ik omschrijf. Ja: het verschil is duidelijk merkbaar! Binnenkort de cijfers via vermogensbank. Ps: vandaag weer nieuwe tuning erbij gekomen: race remblokken en geventileerde en geperforeerde schijven. Ook fvd koelslang kit erbij vanaf de mistlampen.
Laatst bijgewerkt door Joost D op 30 okt 2014 20:31, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 okt 2014 19:33 |
|
|
Joost D
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Je moet wel de gehele kit nemen bij fvd. Zij leveren dan de juiste chip op basis van je overige specs. Dus alles in 1 keer goed doen met de juiste combinaties. Vermogen is echt voelbaar hoger.
|
30 okt 2014 19:36 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
ik had de hele LM220 kit. compleet. vond het vermogen helemaal niet voelbaar hoger. vond het aanzuiggeluid van het open luchtfilter rete irritant. en stationair liep hij ook niet lekker. vond ik. mijn specialist zei dat hij ze veel beroerder had gehad. was ook gestopt met het installeren van die LM220 kit.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 okt 2014 20:40 |
|
|
giulia
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Idem verhaal bij Waalgarage afgelopen maandag gehoord....
|
30 okt 2014 23:04 |
|
|
Joost D
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Binnenkort gaat hij op de vermogensbank. Nog even geduld. Keep you posted.
|
30 okt 2014 23:19 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Hey Joost, had dit topic even gemist…wat een schitterende auto heb je daar zeg! Ik ben benieuwd wat er nu op de rollenbank uitkomt!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
10 nov 2014 0:24 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Een 3.2 en een 964, toe maar. Welkom hier!
|
10 nov 2014 12:05 |
|
|
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Prachtige 964!
_________________________________________ Kijken, rijden en genieten! http://www.lievekampadvocaten.nl
|
10 nov 2014 12:27 |
|
|
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Mooie combi met Lufti´s
_________________________________________ Less is more !
|
10 nov 2014 13:13 |
|
|
Joost D
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Haha, ja dat is jouw oude geliefde.
|
12 nov 2014 21:23 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: 3.2 en 964 Carrera 2
Het is simpel pakt sneller op meer vermogen, maar belangrijkste wat iedere sukkel vergeet is dat je ook je chip opnieuw moet laten programmeren. Dus zo'n standaard kit werkt tot een bepaalde hoogte omdat simpelweg iedere motor toch net even iets anders is. Dus zeg ik ook Waalgarage jippie koek. Ik kwam uit op 292 PK lijkt me dat het voldoende werkt wat dan de bottleneck wordt, zijn de standaard injectors. Overigens kunnen Horn en Olaf je wel vertellen dat ze het niet konden bijhouden met tussen acceleraties.
|
12 nov 2014 22:09 |
|
|