Auteur |
Bericht |
Pw250
964
|
Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Middag, daar ik redelijk zit te twijfelen om de motor opnieuw te laten verpakken hoor ik graag "ervaringsdeskundigen" waar op te letten en wat goede maar ook betaalbare adressen zijn! Nee, het is geen must, ik hoef niet elke dag de vloer te dweilen en er gaan ook geen liters olie doorheen maar toch, het idee zit in mn hoofd! En ja, als hij lekt zit er olie in, etc. En kurkdroog zal hij nooit zijn/worden. (Ongeacht wat andere beweren ) E.e.a. mag per pb natuurlijk kwa prijs idee, adressen etc. Thanks!! Gr. Paul
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
10 nov 2014 14:51 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Denk dat je minimaal 5k kwijt bent want de hele motor moet dan uit elkaar en kost dus veel arbeidsuren
En dan is het maar afwachten of het binnenwerk van je motor verder goed is
Je kunt altijd astara bellen
Ik vind ze schappelijk
|
10 nov 2014 14:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Hoeveel Km's heeft je 964 gereden? Dat opnieuw inpakken moet (ruim?) onder de € 5000 kunnen, volgens mij ... Bij een hoge Km-stand zou ik het niet doen .... dan zou ik wachten tot het blok een revisie nodig heeft - of je besluit preventief te reviseren Ik heb mijn 964 bij iets meer dan 220.000 Km preventief laten reviseren omdat (toen) het opnieuw inpakken net iets meer dan de helft koste van een totale revisie .... Toen de motor uit elkaar ging - bleek de revisie niet overbodig ... ookal had ik wellicht nog 25.000 km zorgeloos kunnen rijden met een niet-gereviseerd blok
|
10 nov 2014 15:30 |
|
|
Pw250
964
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
150dkm "pas".... net los Inpakken lijkt mij ook voor minder te moeten kunnen... maar vandaar ook de vraag hier. (Lezen ook experts mee toch ?!!? ) En het gaat alleen om de "boven kant" , cilinder voetpakkingen etc. Revisie ben ik niet aan toe en de 964 ook nog niet denk ik zo. Vandaar ook de twijfel om er überhaupt aan te beginnen. Gr. Paul
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
10 nov 2014 15:59 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Tja zo'n auto is ook al bijna een kwart eeuw oud, en ja dan kan er wel eens wat gaan lekken Bij die km stand is het verstandig (als dit nog niet is gedaan) de klepgeleiders te vernieuwen. Is het al het type met airbag's , heeft de motor al de modificatie ondergaan Als het een type is van 89 / 90 kan het best zijn dat de koppen nog koud op de cilinders zitten, zonder pakking Dat zou ik ook aanpassen Suc6
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
10 nov 2014 16:17 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Ik heb vorig jaarnog eens een keer rond gebeld voordat ik de mijne liet reviseren, en ik kreeg steeds te horen dat alleen de pakkingen vervangen rond de 5k moest gaan kosten
Motor moet er toch uit ?
Ik ben zeer zeker geen specialist maar ik vertel maar wat men mij heeft verteld en dat waren wel Porsche specialisten
|
10 nov 2014 16:18 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Geen ervaringsdeskundige , maar sluit me aan bij Olaf; alleen in combinatie met een andere klus.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
10 nov 2014 16:48 |
|
|
Pw250
964
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Nee, die van jou moet nog beginnen toch Cazzo Maarre, vandaar dus ook de twijfel. 'T is de gemodificeerde van '91.... en verder loopt hij zo mooi, eigenlijk zonde om uit elkaar te trekken. En kwa km's nog niet toe aan revisie.... althans, voor zover van buiten te zeggen. Zijn er ook vast bij die bij 80dkm al aan revisie toe zijn!
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
10 nov 2014 17:33 |
|
|
bully
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Lekt ie erg of zo nu en dan een druppel? Bij een druppel zou ik niets doen en lekker doorrijden.
|
10 nov 2014 17:35 |
|
|
Pw250
964
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Een druppel..... en dat worden er meer die zich verzamelen op de afdekplaat en die waaien dan weer op mn laksoewarte motorkap..... vd zomer 3500km heen en weer Saint Tropez en geen druppel bij hoeven vullen.... Zo "erg" dus
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
10 nov 2014 17:37 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Nou lekker laten zitten dan.
je valt van het een in het ander, en zo te zien verbruikt hij en lekt hij minimaal.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
10 nov 2014 17:42 |
|
|
bully
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Handdoek er onder en niets aan doen. Althans das mijn mening
|
10 nov 2014 17:54 |
|
|
Pw250
964
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Waaronder?! Onder de wagen of onder de afdekplaat?!
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
10 nov 2014 17:59 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Zou het ook lekker laten zitten dan. Ik heb begrepen dat er ook een tapeind kan breken en dan kom je ws wel aan de 5 k.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
10 nov 2014 19:17 |
|
|
Reesmees
Ex 964 nu R107010
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Verpakken kost geen € 5k, althans bij die van mij kostte dat niet. Als er geen úrgentie' is dan zou ik wachten tot de eerstkomende grote beurt en het samen met de beurt doen. Scheelt weer het nodige!
|
10 nov 2014 19:22 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Zonder dringende noodzaak zou ik niet zomaar dingen open trekken. Weer samenbouwen heeft ook zn risicos.
Na revisie had ik een niet goed dichte krukaskeerring, blok is onlangs onder de auto vandaan geweest i.c.m. Een grote beurt, keerring vervangen, nog steeds nat... Gaat dus kennelijk niet vanzelf goed.
Schijnt dat de keerring na 250.000 km toch een klein groefje in de krusas doet slijten waardoor hij niet goed meer sluit. Tot de volgende grote beurt zit t mij voorlopig best...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
10 nov 2014 21:38 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Don't try to fix it when it ain't broken.
|
10 nov 2014 22:08 |
|
|
Pw250
964
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Ja bovenstaande is ook allemaal wat me tegenstaat maar ik ben nogal perfectionistisch... Anders ook geen twijfel En risico om iets tegen te komen bij het uit elkaar trekken zijn er natuurlijk altijd. Maar wil er toch ook wel vanaf!
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
11 nov 2014 10:39 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
De kans dat je andere kleine foutjes introduceert die je nu niet hebt zou ik niet nemen, zeker niet als je zo perfectionistisch bent.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
11 nov 2014 21:46 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Kijk, je geeft je eigen antwoord je wil er vanaf! Had recentelijk ook een lekkage (bij de stuurbekrachtigings-pomp) waardoor er een klein beetje olie lekte, precies op de warmte wisselaar en dat rookte enorm, zag er niet uit en kans op fik leek me ook niet uitgesloten ookal was het minimaal. Wat pakkingen, keerringetje, kleppendekselpakking die wat zweette ook vervangen en 1200 euro verder, geen olie en rook meer Kortom aanpakken waar ie lekt als je d'r last van hebt, kan ook zonder dat je *alles* vernieuwt
|
11 nov 2014 21:52 |
|
|
Pw250
964
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Nou....het (twijfelen) mocht even duren maar de P weggebracht om opnieuw te laten verpakken..... het vervolg in mijn voorstel topic
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
10 feb 2015 17:27 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Grappig; een advies vragen. Iedereen roept "niet doen" En dan gewoon toch doen.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
10 feb 2015 17:37 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Zou het een vrouw zijn
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
10 feb 2015 17:53 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Patricia Willems 250kg...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
10 feb 2015 17:54 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!
Dan help ik m wel. IK ZOU HET DOEN!!
Kost wat en wat ze tegenkomen wordt dan ook gelijk gedaan.,.......e dat drijft vaak de prijs op. Maar daarna is ie wel weer mooi opnieuw verpakt.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
10 feb 2015 18:01 |
|
|