Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 19:52

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Xenon in een Boxster 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Zwitserland
Bericht Xenon in een Boxster 986
Hallo experts,

ja! Ik heb de zoekfunctie gebruikt. Nee, ik heb niet gevonden wat ik wilde weten.
Ik woon in Zwitserland en heb een gebruikte Boxster geïmporteerd. Echter bij de keuring problemen gekregen, omdat mijn 986 met xenon uitgerust is zonder sproeiers (en zonder hoogteregeling - dit vond de keurmeester dan weer geen probleem...).
Een eigenaar zal in Nederland echter ooit de standaard geleverde halogeen-lichten vervangen hebben door de Litronics, zonder al het andere om te bouwen. Werkt overigens feilloos. De koplampunits zijn de heldere van de jaargangen '03 en '04.

Ik wil hem terugbouwen naar halogeen, omdat dit me de goedkoopste optie lijkt.
Moet ik hiervoor nieuwe (andere) koplampunits kopen (dus incl mistlampen en alles) of kan ik de module die licht geeft wisselen?

Tl;dr:
Huidig:
Afbeelding

Gewenst:
Afbeelding

09 okt 2014 16:58
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: Xenon in een Boxster 986
ik zou even een mailtje wagen aan de vorige eigenaar. Wellicht heeft hij ze gewoon nog in de schuur liggen. :idea:

09 okt 2014 17:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Zwitserland
horn schreef:
ik zou even een mailtje wagen aan de vorige eigenaar. Wellicht heeft hij ze gewoon nog in de schuur liggen. :idea:

Dat heb ik inderdaad als eerste geprobeerd... :cry:

Vind net deze link. Lijkt me voldoende om dus alleen het lichtmiddel te wijzigen.

Dit is de litronic uitvoering. Lijkt me geen heksenwerk.

09 okt 2014 17:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
je litronics te koop zetten en complete H4 units in de plaats zetten. als het goed is houd je er netto 400 euro aan over.
gewoon plug&play, simpel, snel, ... wat wil je nog meer?
je kan ook voor weinig een 2dehands setje aanschaffen met oranje knipperlichten en deze voor één uurtje monteren als je langs de keurmeester gaat.
het verschil in lichtopbrengst is toch aanzienlijk. ik zou niet zomaar terugstappen naar oude halogeenlampen.

09 okt 2014 18:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Heb je al geïnformeerd wat het kost om sproeiers aan te brengen ?

09 okt 2014 20:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
ik heb wel interesse in een eventuele "ruil"

Heb heldere koplampen zonder xenon.

09 okt 2014 23:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zwitserland
Patrick schreef:
Heb je al geïnformeerd wat het kost om sproeiers aan te brengen ?

Dat is zeer interessant! Prijs opvragen heb ik nog niet gedaan, maar in principe bestaat er een set (000 044 900 64) waarbij de sproeiers geïnstalleerd worden. Prijs zal inclusief inbouwen bij een Porsche Zentrum nieuwe koplampunits niet veel ontlopen.

Ben op zich zelf wel handig met inbouwen, maar heb niet zo veel plaats... Heeft iemand ooit de sproeiers geïnstalleerd?

10 okt 2014 7:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
linker voorwiel eraf, pvc binnenspatbord verwijderen, sproeivloeistoftankje vervangen door een 10L exemplaar met 2 pompjes, bumper vooraan eraf, leidingen leggen en sproeiers monteren, bedrading door schutbord trekken en aan de stuurkolom aansluiten ... klaar.

10 okt 2014 17:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Zwitserland
Okay, niemand lijkt de koplampen zelf te verbouwen, omdat dit veel lastiger is dan het gewone wisselen van de units. Die weg ga ik ook bewandelen, de koplampen met halogeen zijn onderweg naar mij. Ze gaan erin voor de keuring en ik denk dan zelf de in te bouwen. Zo moeilijk kan dat niet zijn en voor sommige dingetjes kan ik evt nog naar de dealer. Kost helaas wel bijna 800 CHF bij de dealer, maar zo'n set vind je niet compleet op ebay of zo. ;)

Iig bedankt voor de hulp :thumleft: :thumleft:

23 okt 2014 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
www.wilcoderksautos.nl
Renkum
maar voor de apk en rdw hoeft er geen hoogte regeling op te zitten
en tevens voor 2006 hoeft er ook geen sproeiers op Xenon verlichting te zitten .
dus snap niet waarom ze moeilijk doen

02 nov 2014 6:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
zal dan wel van land tot land verschillen. in belgie raak je ook niet door de technische controle zonder hoogteregeling en hogedruksproeiers.
ik weet het is van de zotten bij een porsche: waar ga je lading of passagiers stoppen waardoor hoogteregeling noodzakelijk wordt en het reinigend effect van die 2 sproeiertjes (zonder wisser) stelt ook helemaal niks voor. maar de wet is de wet ...

02 nov 2014 8:01
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Reed vandaag naar huis in "gewone" auto en had bij vertrek al gelig stof op mn motorkap zien liggen, hij stond onder een boom.
Ik was vertrokken bij daglicht en mn voorruit was prima, maar nu reed ik in het donker en meerdere mensen seinden naar me.
Even aan de kant gaan staan om te zien of er iets met mijn lampen was en wat bleek, die gele stof maakte mijn hele koplampen diffuus.. dus in plaats van niet verblindende straal leek het nu wel een ronde zon...

Eh.. mijn punt is dat de hoge druk koplamp reinigers het prima deden, 1x sproeien en niemand meer seinen ;)

(toch best nuttig dus...)

10 nov 2014 2:03
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Volgens mij zit er toch gewoon een automatische hoogteregeling in? In zowel de xenon als de halogeenversie.

10 nov 2014 10:22
Profiel
PorscheForum Junkie
deze sensor zit specifiek voor xenons op (in de buurt van) de achteras van de 986 en 987.

Afbeelding

10 nov 2014 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Zwitserland
RichardP schreef:
Volgens mij zit er toch gewoon een automatische hoogteregeling in? In zowel de xenon als de halogeenversie.

Volgens mij bij de facelift wel, mijne heeft het in ieder geval niet (bouwjaar 2000).

10 nov 2014 20:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]