Auteur |
Bericht |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Klokkies - deel 6 alweer
Mooi! Heel decent.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
05 nov 2014 22:16 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Bij een bekende juwelier in het zuiden des lands zag ik een hele mooie Blancpain Fifty Fathoms met een mooie mesh-band eraan. Die combinatie had ik nog niet eerder gezien en trok me heel erg aan. Ik ben bij de betreffende juwelier dus even naar binnen gegaan en even geïnformeerd naar de prijs en hoewel het een tweedehandsje was, kostte die net zoveel als een nieuwe VW Passat .... Dát was me toch te gortig... Ik had natuurlijk een tijdje geleden mijn Seiko door Rob van Monsterwatches laten 'modden' naar een Fifty Five Fathoms en laten voorzien van een prachtig saffierglas, dus ik (be)dacht om daar een meshband aan te zetten. Het viel alleen nog niet mee om een echt mooie mesh-band te vinden die de kwaliteit had die ik voor ogen had. Eigenlijk was ik niet (meer) aan het zoeken, maar toen ik afgelopen zaterdag bij een juwelier in Amsterdam Oud-Zuid was voor een nieuw batterijtje in mijn Fortis Flipper zag ik precies het bandje liggen dat ik wilde! En de prijs was oké, dus meteen maar meegenomen... Thuis eraan gezet en ik vind het horloge echt super nu! Dit is de bekende Blancpain fifty fathoms: En dit is mijn Fifty Five Fathoms met meshband: Vandaag naar m'n werk gedragen en ik moet zeggen dat ik het echt heel fijn vind dragen zo'n meshband en het horloge ziet er echt heel gaaf uit (vinnik)...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
07 nov 2014 22:46 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Mooi hoor
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
07 nov 2014 22:59 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Nice
_________________________________________ rouge et noir
|
07 nov 2014 23:05 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Whatever rocks your boat Ik vind de Seiko-mod met mesh nogal bling-bling (op de foto's) Zoals wellicht bekend houd ik niet van metalen banden , maar een mesh draagt wel comfortabel en staat wel goed op mijn Breitling vind ik
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 nov 2014 1:03 |
|
|
Black Betty
|
Dat soort mesh banden heb ik ook al gevonden, maar die massieve bar waar de pushpen doorheen gaat, vind ik nogal cheapy ogen...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
08 nov 2014 1:52 |
|
|
giulia
|
Cheapie? Ziet er in real life echt heel mooi uit. Is de Milanese band. Ik heb hem ook op mijn Superocean. Bandje alleen kostte me 6 jaar geleden al ruim € 500. Draag nu een handgemaakte kalfsleren Nato van Abp-Paris.
|
09 nov 2014 8:32 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Vind ik ook Foto!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 nov 2014 12:17 |
|
|
giulia
|
Tadaaaaa!
|
09 nov 2014 12:47 |
|
|
P-Track
Haarlem
|
Fraai!!!!!!!
|
09 nov 2014 13:13 |
|
|
Black Betty
|
Zo'n massieve bar waar de pushpen doorheen gaat, doet me gewoon (te) veel denken aan die goedkope bandjes die je vroeger aan tal van horloges zag; van die flexdingen en aan die bandjes met 'one size fits all' aansluiting... Omega mesh-banden vind ik gewoon fraaier; ze lijken meer onderdeel uit te maken van het horloge in plaats van er achteraf aangezet te zijn: Misschien zie je hier wat ik bedoel: Breitling: Omega: Neemt niet weg dat ik zo'n mesh-band erg mooi vind, ook de 'Breitling-style'; het is alleen zo dat die massieve bar op mij ' goedkoper overkomt' (ookal kost zo'n band een vermogen, dat wil nog niet zeggen dattie ook 'duur(der) oogt')... Ik vind de Nato trouwens veel mooier staan, maar ook dat is persoonlijke smaak, natuurlijk. Door het bewerken van de foto's en de belichting ('s avonds gemaakt) oogt het horloge inderdaad wellicht wat blingbling. Bij normale belichting en zonder (na)bewerking is dat -denk ik- veel minder het geval: En bekenk daarbij dat dit horloge inclusief mod en mesh-band nog geen 350 euri kost! Dat is -vinnik- 'serious bang for your buck'...
|
09 nov 2014 14:10 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Die nato staat inderdaad erg goed op de SO Heritage Quanta costa? Tja, smaken verschillen. Ik vind het door de bar juist erg goed staan en zeker niet minder mooi dan de Omega-band op bovenstaande foto's. De Seiko ziet er zo een stuk beter en minder bling-bling uit en is inderdaad serious bang for your buck.
|
09 nov 2014 14:26 |
|
|
Black Betty
|
En inmiddels is het klokkie binnen. In een mooie houten horlogedoos met ingelegd Kienzle-logo en een tag met 399,95 euro (retail price) eraan. De kwaliteit valt me niet tegen; sterker nog, ik vind het horloge heel mooi afgewerkt. Er zit alleen zo'n heel specifiek bandje aan (de vraag is of ik dat ooit nog een keer kan bijbestellen ). Mooi duidelijk afleesbaar en de bediening en instelling van het digitale gedeelte wees zich vanzelf. De pics: Waarschijnlijk niet iedereens 'cup of tea', maar voor die 75 euri inclusief verzendkosten is het een leuk gooi- en smijtklokkie...
|
10 nov 2014 19:30 |
|
|
horn
PF #57
|
ik vind mesh ook foeilelijk. iedere sjaak zijn eigen smaak.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 nov 2014 20:50 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Ik heb deze recent gekocht. Ik had er nog nooit van gehoord, maar vond hem erg gaaf! http://www.hacher-uhren.de/images/stories/produktfotos/wrc/2.jpg
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
10 nov 2014 20:56 |
|
|
Black Betty
|
|
10 nov 2014 21:01 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
|
Komt met mooie box met persoonlijke boodschap von der Walter plus 2 extra banden. Gave klok met top uurwerk.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
10 nov 2014 21:21 |
|
|
horn
PF #57
|
stoer. beetje druk imho. handtekening gaaf, dat pikes peak had ik er liever af gehad. als porsche liefhebber een mooie aanwinst!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 nov 2014 21:22 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
|
Pikes Peak verwijst naar het hele kleine stukje auto van de Audi waar Walter Rohl de Pikes Peak mee reed en in het horloge is verwerkt Dus in dat opzicht ook wat voor de Audi fanaten onder ons
|
10 nov 2014 21:27 |
|
|
horn
PF #57
|
aha, dan moet het erop.
|
10 nov 2014 21:32 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
aha, dan moet het eraf.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
10 nov 2014 22:36 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Ben even een paart maanden weinig tot niet op het forum, maar het is net GTST, aanhaken kost geen moeite
|
11 nov 2014 18:44 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Weer eens wat anders dan wegbrengen naar de milieustraat of kringloopwinkel http://youtu.be/G_0P6Zxtjrk
|
18 nov 2014 16:35 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
zelfs een paar jaar doet mee
_________________________________________ Got coffee?
|
18 nov 2014 16:55 |
|
|
remkocabrio
Porsche 911 3.2 cabrio 1984Beek
|
Vandaag deze gekocht, erg blij mee. Heb aantal jaren een SuperOcean Chrono gedragen en was wel toe aan iets anders:
|
19 nov 2014 0:17 |
|
|