Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 15:35

Antwoord op onderwerp  [ 368 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Formule 1, seizoen 2014 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Formule 1, seizoen 2014
We zijn nu bijna een seizoen verder en nog steeds wordt er gemiept over het geluid. Het is tot nu toe een leuker seizoen ondanks de Mercedes dominantie dan in bijvoorbeeld de Schumacher periode. Toen was weliswaar het geluid beter maar viel je halverwege in slaap omdat er echt niks gebeurde.

Dan maar wat minder geluid en meer spanning.

09 nov 2014 20:08
Profiel
Cayman S
Ik heb ook gekeken en me weer behoorlijk geërgerd tot een bepaald moment aan de commentatoren. Men was aan het miepen dat Rosberg 0,2 seconden langer had stil gestaan dan Hamilton en dat was toch heel erg. Tot men op een bepaald moment inzag dat Hamilton toch echt de snellere rijder was 7 seconden goed maken in een paar ronden met dezelfde auto. Rosberg is een goede rijder maar zeker niet een echte topper, in mijn ogen dan. Ben ook geen Hamilton fan, maar hoop toch dat hij wereldkampioen wordt.

En volgend jaar wordt alles anders, dan kunnen we naar Max kijken :cheers:

René

09 nov 2014 20:28
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
MY00 schreef:
Tot men op een bepaald moment inzag dat Hamilton toch echt de snellere rijder was 7 seconden goed maken in een paar ronden met dezelfde auto. Rosberg is een goede rijder maar zeker niet een echte topper, in mijn ogen dan.

..maar hoop toch dat hij wereldkampioen wordt

+1!

Hamilton :thumleft:

09 nov 2014 21:33
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Volgens mij zat het anders in elkaar:
Tegen Rosberg is (via de radio) gezegd "manage the distance", en dat deed hij!
Goed op zijn banden gepast, en toen Hamilton echt dichtbij kwam (<2 seconden) zag je ook dat rosberg reageerde en gas bij gaf. Ook op het podium zei hij in het interview dat het redelijk makkelijk was (na de fout van Hamilton) om hem achter zich te houden. Goed tactisch gereden dus, en geen fout gemaakt.

Dus:Ja Lewis is de snellere coureur maar dit keer lukte het niet ( tactisch en rijdend op de baan) om er langs te komen.

Wel een spannende race dus met een vreemde Nelson Piquet die tegen Lewis op het podium zegt dat hij jaloers op hem is vanwege zijn leuke vriendin :bang: en waar ze was? Nou gewoon thuis vertelde Lewis........

Op naar de laatste race! Als Lewis tactisch rijdt laat hij Nico weer winnen en zorgt dat hijzelf tweede wordt, dan wordt Lewis wereldkampioen. Rosberg kan alleen kampioen worden als hij meer dan 17 punten inloopt op Lewis.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

Laatst bijgewerkt door outletvalve op 09 nov 2014 22:21, in totaal 1 keer bewerkt.

09 nov 2014 21:57
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Het leek i.d.d. of Nelson al een paar versnaperingen op had :roll:
Had wel ff een wegzakker maar dat ligt meer aan mijn leeftijd en dat borreltje :mrgreen:

09 nov 2014 22:11
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Die puntentelling kan ik nog steeds niet aan wennen.Geen zin in en te onoverzichtelijk.Nou weer dubbele punten in laatste race :roll:
Gewoon weer 9-6-4-3-2-1

09 nov 2014 22:25
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
inderdaad, dat is dus een van die regels die het zo kunstmatig maken. Gedoe. Maar goed: nu het dan toch zo is, hoop ik dat Nico maximaal profiteert van die onzin en wereldkampioen wordt. Gewoon omdat hij een sympathiekere gozer is dan die ijdeltuit van een Hamilton.

10 nov 2014 5:45
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Simpel:
De puntentelling voor de laatste race is: 50, 36, 30, 24, 20, 16, 12, 8, 4, 2 punten voor respectievelijk de eerste tot en met de tiende plaats.

Dat de beste moge winnen :!:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

10 nov 2014 8:21
Profiel
Dit is al 9 maanden bekend.....is niet echt een verrassing dan lijkt mij.

10 nov 2014 10:02
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Enguess schreef:
inderdaad, dat is dus een van die regels die het zo kunstmatig maken. Gedoe. Maar goed: nu het dan toch zo is, hoop ik dat Nico maximaal profiteert van die onzin en wereldkampioen wordt. Gewoon omdat hij een sympathiekere gozer is dan die ijdeltuit van een Hamilton.

Hamiltom is wel de betere coureur van de twee en daarom hoop ik dat hij wint, daar gaat het tenslotte om

10 nov 2014 13:29
Profiel
Cayman S
Enguess schreef:
Gewoon omdat hij een sympathiekere gozer is dan die ijdeltuit van een Hamilton.

Pardon, volgens mij heb je al een tijdje geen nieuws meer rond om Nico gelezen/gevolgd. Oké de laatste maanden is ie wat rustiger maar 1/2'er wege het seizoen deed ie net of hij MS was en er nog een schepje boven op. Hij werd niet voor niets tijdens verschillende huldigen uitgejoeld.

René

10 nov 2014 21:21
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Persoonlijke voorkeuren op basis van iemand sympathiek vinden maakt iemand niet een betere coureur, overwinningen (al dan niet in de één op één duels) en eerder behaalde prijzen/kampioenschappen wel. Op basis hiervan verdiend Hamilton het kampioenschap!

11 nov 2014 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Ik vind de nieuwe puntentelling helemaal niks. Hamilton heeft dit jaar veel meer grand prix gewonnen. Hamilton 10 vs Rosberg 5. Er klopt dan iets niet aan de puntentelling als Rosberg dan nog vrij eenvoudig kampioen kan worden met maar 17 punten achter. Als Hamilton in de laatste race uitvalt, hoeft Rosberg maar 5e te worden om alsnog kampioen te worden.

Met andere woorden, het hele seizoen kan vrijwel gereduceerd worden tot de laatste race. En dat met 10 vs 5 overwinningen in het voordeel van Hamilton.Waardeloze puntentelling.

Maar ja, de hele F1 sucks met sponsor puppets als coureur in plaats van onberekenbare genieën, en een grijze opa die iedereen omkoopt en justitie afkoopt als maestro van dit hele circus. Dat het geluid dan niet tot de verbeelding spreekt is bijzaak.

11 nov 2014 0:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
+1 inderdaad gewoon waardeloos die dubbele puntentelling.

11 nov 2014 0:29
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Die megalomane dwerg van een Eijkelsteen maakt de sport stuk.
Het interersseert 'm niet dat de kleinere teams niet kunnen rondkomen; hij heeft het al tijden over een 3e auto voor de rijkere teams, ws omdat hem dat meer oplevert (onder het mom dat het meer competitie zou gaan opleveren) en het lijkt erop dat ie het nu ook voor elkaar gaat krijgen ook.

Hij heeft het ook al gehad over het afschaffen van de 1e free practice. Minder teams en minder race-auto's op 't circuit -> hoe gaat dat de doorstroming van talent bevorderen?

Hier in Melbourne dreigt ie iedere keer als het contract verlengd moet worden dat er weer iets moet veranderen; Er moet meer publiek komen (!) zegt ie, anders gaan we naar Rusland of Dubai of een ander land dat z'n zakken volstopt. Het moet in de schemering, anders vertrekken we.... er moet een krachtigere hoofd sponsor komen (je moet die bedragen zien van Fosters via Quantas naar Rolex afgelopen jaar), anders.... you get the idea.

En dan die rare puntentelling idd.

Verder bemoeit ie zich met zaken waar ie zich verre van hoort te houden; dat ie van de week roept dat ie liever heeft dat Hamilton het kampioenschap wint... waarom doet ie dat? Het interesseert mij helemaal niks wat ie denkt.

Ik heb net een 'aanbieding' gekregen om tickets voor F1 Melbourne 2015 te kopen en ik twijfel. Ik heb duidelijk een hekel aan hoe het gerund wordt, maar het blijft in principe toch een gave sport....
Alhoewel het van de zotte is dat de GT3s afgelopen Maart meer herrie maakten dan de F1's...

Ik denk dat ik misschien toch maar oversla; de laatste keren stoorde ik me helemaal niet meer aan de lange reclameblokken op TV; er gebeurde nl toch niks.... :roll:

11 nov 2014 5:35
Profiel WWW
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Als jarenlang trouwe kijker heb ik dit seizoen de F1 vaarwel gezegd. Er is niets meer over van hoe het bedoeld is.

Ik wil dat men gewoon geraced voor wat het waard is en niet een politiek spel waarbij racen en winnen ondergeschikt zijn. Een ander bepaalt wie er mag winnen en zo gebeurt het nu. En de punten telling is nu hetzelfde als bij de spelletjes op TV onder het moto"Erkan nog van alles gebeuren" !! Belachelijk.

:bang: :bang:

11 nov 2014 6:07
Profiel WWW Facebook  Twitter 
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
OK mannen, bedankt voor de feedback... ik weet het, een persoonlijke voorkeur is persoonlijk en dus hoeven jullie het niet met me eens te zijn... maar ik heb meer met rosberg dan met hamilton.

Maar daar gaat het niet om.

De F1 is m.i. een zielloos circus geworden. Zoals gezegd, was ik een echte die-hard fan, maar toen ik dit jaarwerd uitgenodigd voor de Singapore F1 race (ik woon in Singapore) heb ik, na aanvankelijk enthousiasme, uiteindelijk afgezegd. Waarom? Gewoon "geen zin". Het leek me eigenlijk een weggegooide avond. Triest, maar waar.

11 nov 2014 6:40
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Waarom moet er altijd wat zijn denk ik wel eens :bang:
We kijken hier met Sport 1 en zijn van de reclame af, maar dat geluid is helemaal nix :scratch:
Al die (nieuwe) spelregels stuiten me ook tegen de borst :oops:
Denk dat achter de schermen hard word gewerkt om er weer een spektakelstuk van te maken :!:
Wil weer op de punt van mijn stoel zitten :drive:

11 nov 2014 7:59
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Me too!
en ondanks dat ik komend jaar ws dus niet ga hier in Melbourne, hoop ik wel dat Max wat potten kan breken!

11 nov 2014 11:05
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Eigenlijk willen we allemaal hetzelfde: echte races met echte racesensatie (= o.a. geluid)!!

Zodra dat geregeld is gaan we weer lekker ouwenelen over welke coureur de beste, sympathiekste, meest zelfingenomen etc. is. Deal? :D

11 nov 2014 23:31
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
patrick911 schreef:
Die megalomane dwerg van een Eijkelsteen maakt de sport stuk.

er is ook nog iets positiefs aan Ecclestone: hij is al 84 jaar..... :twisted:

12 nov 2014 14:03
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
On-topic/ off-topic... zie maar. :mrgreen:

Ik vind 't een geweldig filmpje van Kimi.

https://www.youtube.com/watch?v=mCasYJnZ0oQ

second-by-second video breakdown

00:00:28 – Without even looking at the track and while chatting to me, Kimi shoots out of the pit area and hurtles towards the first corner.

00:00:56 – I get my first idea of what the next two laps is going to be like as we power-slide around a corner I’d been tip-toeing around all day in the F12.

00:01:07 – As we approach the bridge, the crash barrier looms in to view and seems to be getting very close, but a quick flick of the steering wheel and we shoot past it.

00:01.19 – Battling the g-forces, I attempt to ask Kimi if he likes the technical Fiorano track. What comes out is, “Do you like it around here?” as if it’s some kind of holiday destination.

00:01:51 – As we exit a corner at around 80mph, Kimi drifts the car one handed. Both my hands are firmly on my legs, gripping ever-tighter.

00:02:03 – Heading down the long straight we reach the highest speed of around 150mph. In contrast, the fastest I managed here was 120mph.

00:02:24 – Kimi explains that his way around the track isn’t the fastest, but it is the most fun. I agree with him, but my nervous laughter tells a different story.

00:02:40 – I decide that it’s time to tell Kimi that he’s ”pretty light with the steering.” Considering he’s been a professional Formula One driver since 2001 – with two years off to do a bit of rallying – he probably already knows that.

00:03:41 – A final nervous laugh as we pull back in to the pits, and it feels like my organs have rearranged inside my body.

13 nov 2014 16:44
Profiel WWW
PF #911
België
ASW schreef:
MY00 schreef:
Tot men op een bepaald moment inzag dat Hamilton toch echt de snellere rijder was 7 seconden goed maken in een paar ronden met dezelfde auto. Rosberg is een goede rijder maar zeker niet een echte topper, in mijn ogen dan.

..maar hoop toch dat hij wereldkampioen wordt

+1!

Hamilton :thumleft:

Rosberg is al wel 10 keer vanop pole vertrokken dit seizoen, Hamilton 7 keer. Qua pure snelheid zijn ze aan elkaar gewaagd denk ik.

Maar evenwel is het onlogisch dat het met zo'n puntenverschil nog spannend gaat worden die laatste race. Wat een gedoe met die dubbele punten.
Ex: Elise S1 111S

13 nov 2014 17:08
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
ik vond dit wel errug dik namelijk , kdacht ik deelt het ff :

Afbeelding

:cheers:

8)

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

13 nov 2014 20:29
Profiel WWW Facebook 
Cayman S
Doe mij dan maar de 10 cilinders :cheers:
Maar idd een mooi filmpje.

René

13 nov 2014 21:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 368 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende