Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 9:41

Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Winterslaap 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Winterslaap
Hoe zit het eigenlijk met de aansprakelijkheid wanneer je wel winterbanden hebt en op droog of nat wegdek bij 0 graden even een dik 6 meter langere remweg hebt dan met zomerbanden?

Daar hoor je niemand over, terwijl dat in de onafhankelijke tests wel degelijk bewezen is :pale:

12 nov 2014 8:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Hee, winterbanden! :mrgreen:

12 nov 2014 8:21
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Nine-eleven schreef:
boxster550spyder schreef:
Winterbanden blijken in DLD alleen bij werkelijk winterse omstandigheden verplicht te zijn . . .

Een rekbaar begrip dus, wat zijn "werkelijk winterse omstandigheden" ??

Duitse wet schrijft:

Bei Schneeglätte, Schneematsch, Reifglätte oder Glatteis darf ein Kraftfahrzeug nur mit Reifen gefahren werden, deren Laufflächenprofil, Laufflächenmischung oder Aufbau für die genannten winterlichen Straßenverhältnisse ausgelegt sind (Winterreifen)

12 nov 2014 8:31
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
boxster550spyder schreef:
Winterbanden staan inderdaad op mijn verlanglijstje.
Wil deze als het kan combineren met een extra setje velgen.
Ben er alleen nog niet uit welke velgen het moeten worden.

Ik heb voor de winterbanden eenzelfde setje op de kop getikt, als waar de zomerbanden omheen zitten ...

• belangrijkste voor mij was de redelijke ruimte tussen de spaken, zodat evt. sneeuw er makkelijk(er) tussenuit te krijgen is :idea:

.. enig nadeel is dat de winter-banden dezelfde breedte hebben, als de zomer-banden .. en er nu geen sneeuw-kettingen om passen :popcorn:

12 nov 2014 9:37
Profiel WWW Facebook 
3.2S
010
Bij mij gaat tie nu voor de 8ste x met winterslaap van 1 okt - 1 apr in een verwarmde garage. Eerste weekend van okt poetsen, banden boven de 3 bar en aan de druppelaar. Dikke hoes er over en verzekering en wegenbelasting schorsen. In de winter rijden vind ik niet handig. Te glad, te koud voor cabrio rijden. Ik bespaar ook nog zo'n 800 euries. In April is de 1ste rit meestal de Leander meeting, daar kijk ik dan weer naar uit. Ik denk dat het beste voor de auto is om minimaal 1 x per maand een rit van 100 km te maken. Dan hoeft tie niet aan de druppelaar en blijft tie in een goede conditie.

12 nov 2014 11:26
Profiel WWW
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
barolo schreef:
Ik denk dat het beste voor de auto is om minimaal 1 x per maand een rit van 100 km te maken. Dan hoeft tie niet aan de druppelaar en blijft tie in een goede conditie.

Dat eerste ben ik met je eens, wat betreft dat tweede gaat dat alleen niet meer op voor de modernere elfjes. Mijn 997 vreet (ook stilstaand) nog steeds stroom, vandaar dat die permanent aan de druppellader hangt.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

12 nov 2014 11:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Ik heb m'n hardtop er afgelopen weekend maar opgezet. Denk niet dat er nog veel :sunny: komt.

12 nov 2014 15:15
Profiel
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
Ik mag niet rijden van Wiebes. :bang:
Als het weer het toeliet liet ik hem andere winters wel uit.

12 nov 2014 19:54
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Sleeping beauty
Afbeelding

23 nov 2014 19:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Of ik lees er over heen, maar een volle tank is ook een aanrader. In een volle tank kan minder condens gevormd worden. Ik hoef niet uit te leggen wat condens kan doen..

Zojuist hier ook de Porsche aan de laatste rit, tot 1 maart, onderworpen. Nog even lekker uitgelaten, tank volgegooid. Jammer dat ik pas volgend jaar plezier ga hebben van die 100 euro Euro98.. ;-)
Morgen vast even cleanen, de bandjes wat harder oppompen en de druppellader erop.

Misschien ga ik zelf ook maar in een winterslaap.. duurt het wachten minder lang... :)

23 nov 2014 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Van binnen en buiten schoongemaakt en in de Carnauba was gezet. Eigenlijk kan de winterslaap beginnen maar zolang er nog geen zout wordt gestrooid blijf ik lekker :drive:

Maar binnen wel lekker onder de hoes

63181

23 nov 2014 22:20
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
PTT schreef:
Sleeping beauty
Afbeelding

beetje overdreven hoeveelheid winterbanden hoor Piet. :mrgreen:

24 nov 2014 12:19
Profiel
911 3.2 Carrera
Laatste rit vandaag gemaakt...afgetankt in Gronau en nu in de verwarmde garage met stofhoes. Maart 2015 nieuwe ronde en kansen.... :thumleft:

29 nov 2014 17:44
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 1989
Breda
Ik heb de P ook ingestopt. Eerst nog even afgetankt (n.a.v. tips die ik hier las) en vorige week een nieuwe hoes gehaald in Heteren (voor het eerst niet als snotneus behandeld in een P center, en een leuke 918 gezien :mrgreen: ). Nu mag ze uitrusten naast een 997 Sport Classic en een batterij oude 911jes, ik zou graag ruilen :scratch:

29 nov 2014 18:05
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2
010
Was van plan nog te rijden deze week, maar kwam gisteren laat terug van een partijtje in de taxi en reed achter een strooiwagen.
De P mag slapen voor het moment

30 nov 2014 16:29
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Zojuist de auto online geschorst dmv de website van het RDW. Dat gaat makkelijk...... :thumleft:

30 nov 2014 17:34
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 1989
Breda
Iemand hier trouwens verbaasd over de schorsingsprocedure (bij een postkantoor dan)? Ik heb een modern kentekenbewijs pasje en een brief voor overschrijving, echter bij het schorsen moest ik mezelf identificeren, kentekenbewijs overhandigen en de overschrijvingscode geven. Daarbij werd de originele brief geeist (dus terug naar huis :roll: ) omdat dit een officieel document betreft.

Waar ik me zo over verbaasd heb is dat een schorsing m.i. geen overschrijving is en die code derhalve niet relevant is. Daarnaast heb ik me netjes als eigenaar geidentificeerd dus ook daarlangs is eigendom te volgen. De beste man achter de balie begreep niet dat het mogelijk omslachtig was en kon ook niet verder komen dan "maar zo is nu eenmaal de procedure" dus daar had ik ook maar weinig aan. Hier iemand met ideeen?

01 dec 2014 23:18
Profiel
981 Boxster GTS
Erik-964 schreef:
Hier iemand met ideeen?

Online schorsen . . . gewoon vanuit je luie stoel en omdat het kan.

Vijf minuutjes werk.

02 dec 2014 10:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2