Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Schuifdak-delete
Ben wel eens stiekum aan het rondkijken voor een Porsche ipv de DD. Probleem is dat 99% van alle leuke Porsches een schuifdak lijken te hebben. Gisteren nog naar een 964 C2 gekeken, pas ik met geen mogelijkheid in. Nu werd mij aangeboden voor 1200 euro het schuifdak eruit te halen (dichtlassen) en de hemel aan te passen. Kan dat voor zo weinig geld? Stond een SC waarbij het ook gedaan werd, zag er van buiten netjes uit, maar binnenkant was nog niet afgewerkt. Weet ook niet hoeveel plamuur er op zit.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 nov 2014 10:34 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Schuifdak-delete
Dat lijkt me erg goedkoop...
Bedenk ook wat het doet met de waarde van de auto. Nog een paar jaar en dan wordt steeds belangrijker dat een auto origineel is denk ik.
Ze zijn er wel zonder schuifdak, langer / beter zoeken lijkt een betere optie.
Je kunt natuurlijk ook de stoel laten aanpassen ( lager kussen) dat kan ook een stuk schelen, is minder ingrijpend en veel goedkoper.
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
12 nov 2014 10:43 |
|
|
Pw250
964
|
Re: Schuifdak-delete
Ehm wacht even...... Cazzo kijken naar een 964!? "Dikke lippen, olie lekkende ......." ?!?! (Jouw woorden toch?!) Hahaha...... De wereld op zn kop
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
12 nov 2014 10:53 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Schuifdak-delete
The next best... Maar wel serieuze vraag, 993 4S en een 964 C2, zou een leuke combi zijn...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 nov 2014 10:58 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Schuifdak-delete
Gewoon even aan Jeroen vragen.....
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
12 nov 2014 11:08 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Schuifdak-delete
Welke Jeroen?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 nov 2014 11:15 |
|
|
Scooby-R
Een echte Nee-T3
|
Re: Schuifdak-delete
Ooit eens zelf gedaan bij een Honda CRX. Een beetje lasser kan dit nagenoeg zonder vervorming voor elkaar krijgen zodat hoeveelheid benodigde plamuur tot een minimum beperkt blijft. Na twee avonden was het dakje spuitklaar, dus dat zal ongeveer 8 tot 10 uur werk geweest zijn. (Ik zal vanavond eens kijken of ik de foto's hiervan kan vinden)
_________________________________________ I have sexdaily, I mean dyslexia, fcuk
|
12 nov 2014 11:17 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Schuifdak-delete
Wow...Cazzo.....Straks rij je nog een Audi als DD. Maar zonder gekheid....ik zou gaan zoeken naar 1 zonder schuifdak. Ik weet niet hoe lang je bent, maar ik met mijn 194cm pas er goed in. Sccs met de zoektocht iig....keep us posted
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
12 nov 2014 11:19 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Schuifdak-delete
Dat is een optie.... Je kan ook een groter deel van het dak laten weghalen en een ployester dak monteren.... Gebeurd wel vaker in de racerij bijvoorbeeld...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
12 nov 2014 11:26 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Schuifdak-delete
Ik zou gewoon eens een plaatwerker vragen Dan weet je hoe en wat Maar scheelt een schuifdak zoveel hoofdruimte ? Ik dacht een cm of 3 Maar misschien ben je net een paar jaar te laat om nog een redelijk geprijsd exemplaar te vinden zonder lek dak Of een cabriolet kopen met hardtop Pas je zomers als het dak open kan ruim in en s'winters kun je mooi glibber en met je hardtop in combinatie met je c2
|
12 nov 2014 11:31 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Schuifdak-delete
Inderdaad als DD zou ik eerder denken aan een C4. Hier: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... c=st|sr,as eentje gevonden zonder schuifdak
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
12 nov 2014 11:36 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Schuifdak-delete
Klopt, maar niet best voor de waarde lijkt me, en dat is 1 van de redenen dat ik nog een luftie zou willen hebben.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 nov 2014 11:37 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Schuifdak-delete
Heb al een C4 en denk dat de C2's harder stijgen dan de C4. Ja, er is ook een economische overweging, de 535 schrijft hard af, en van de bijtelling word ik ook niet blij. Op mobile staat de perfecte C2, maar aan de Poolse grens. Nu ff geen tijd om te gaan kijken (en ook geen haast)
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 nov 2014 11:42 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Schuifdak-delete
Tja, maar als je met sneeuw en gladheid moet rijden ben je denk ik toch een stuk meer happy ( en veiliger onderweg) met een C4. Wat betreft die waarde ontwikkeling, ik betwijfel of er zoveel verschil (gaat) zit(ten) tussen en C2 en een C4.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
12 nov 2014 11:46 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Schuifdak-delete
De c2 is leuker voor het circuit gebruik ivm het makkelijker uitbreken van de achterkant De c4 is gewoon veiliger als alledaagse auto
Ik heb 1keer een c2gehad en wil hem voor niks nog niet terug
Maar ieder wat wils
|
12 nov 2014 11:51 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Schuifdak-delete
Ach die 3 dagen per jaar dat het glad is in NL...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 nov 2014 11:51 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Schuifdak-delete
Je hebt maar één dag nodig om hem in de prak te rijden.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
12 nov 2014 11:53 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Schuifdak-delete
3 sekonden is genoeg dan nog een paar sekonden tot de klap en dan hopen lijk alleen blikschade anders misschien nooit meer de oude
|
12 nov 2014 11:56 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Schuifdak-delete
Gelukkig heb je daar verzekeringen voor.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 nov 2014 11:58 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Schuifdak-delete
Maar zet dan die helm maar eens op Was geen rijden op het circuit
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
12 nov 2014 12:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Schuifdak-delete
Het scheelt zo'n 5 cm als je het juist doet ...
Met alleen het gat in het dak dichtlassen ben je er nog niet.
Binnenbak (waar het schuifdak in huist moet er ook uit. Nieuwe binnen-hemel plaatsen waarvan je de balijnen aan moet passen. Etc.
|
12 nov 2014 12:29 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Schuifdak-delete
Ik ging alleen van straatgebruik uit idd.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
12 nov 2014 12:39 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Schuifdak-delete
De optie is een paar posts hiervoor al gegeven maar een stoel en/of stoelframe aanpassen is veel goedkoper en makkelijker terug te draaien. Heb het zelf ook gedaan in mijn 912, voor de mooi dan wel allebei de stoelen doen.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
12 nov 2014 12:40 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Schuifdak-delete
Precies, daarom vind ik 1200 euro ook erg goedkoop, en twijfel ik dus over de kwaliteit.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 nov 2014 12:56 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Schuifdak-delete
Hoeveel cm kun je daarmee winnen?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 nov 2014 12:57 |
|
|