Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:48



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
3.0 motor in een 911 uit '73 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex '73 911, ex 964 C4. 997 carrera S 2008
Haarlem
Bericht 3.0 motor in een 911 uit '73
3.0 motor in een 911 uit '73

geeft vast een waslijst aan dingen waar ik op moet letten; wat zijn de belangrijkste?


24 aug 2005 11:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Een 3.0 motor in een 911 uit 1973 is redelijk eenvoudig in te bouwen.

Toch kom je een paar dingen tegen waar je misschien niet aan gedacht hebt.
Een 3.0 heeft een K-jetronic injectie systeem. Waarschijnlijk jouw auto niet, of het moet een amerikaanse 2.4T zijn.
Je zult dus een benzinepomp van een 3.0 moeten monteren.
Ook in de motorruimte moet je de benzineleidingen aanpassen aan de motor en de drukaccumulator inclusief benzinefiltersteun zul je van een 3.0 moeten gebruiken.
De motor kan zo achter de bak van jouw 911, geen probleem. Gebruik wel de drukgroep van een 3.0 ivm het koppel.
De bedrading zul je iets moeten aanpassen, denk aan het ontstekingskastje dat verschillend van uitvoerring is met een oudere 911, deze moet dus van een 3.0 zijn!
Je moet ook één olieleiding van een 3.0 moeten monteren omdat deze op een andere plaats op de motor zit gemonteerd.
Natuurlijk moet je wel bij een 2.4T een oliekoeler met thermostaat en leidingen van een nieuwer type moeten monteren. Dit ivm met de oliekoeling.

Al met al ben je er niet met aanschaf van alleen een 3.0 motor. :shock:

Erwin.
_________________________________________
Rebel engineering


24 aug 2005 12:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911ST 3.0
Bericht 3.0
Hoi,

Ik start met ombouwen van een 911 1972 naar 3.0 sc. Heb een 3.0 sc usa type C 1982. Nu vroeg ik mij af of iemand een link weet over het onderwerp brandsofleidingen, en alles wat daarbij hoort van een 911 sc usa. Ik heb het de bekende 911 Haynes-reeks maar daar staan de vorige en later K-jetronics in (euro types) en die wijken weer net een beetje af van de usa typen.

Ciao,

Eduard



Renntech schreef:
Een 3.0 motor in een 911 uit 1973 is redelijk eenvoudig in te bouwen.

Toch kom je een paar dingen tegen waar je misschien niet aan gedacht hebt.
Een 3.0 heeft een K-jetronic injectie systeem. Waarschijnlijk jouw auto niet, of het moet een amerikaanse 2.4T zijn.
Je zult dus een benzinepomp van een 3.0 moeten monteren.
Ook in de motorruimte moet je de benzineleidingen aanpassen aan de motor en de drukaccumulator inclusief benzinefiltersteun zul je van een 3.0 moeten gebruiken.
De motor kan zo achter de bak van jouw 911, geen probleem. Gebruik wel de drukgroep van een 3.0 ivm het koppel.
De bedrading zul je iets moeten aanpassen, denk aan het ontstekingskastje dat verschillend van uitvoerring is met een oudere 911, deze moet dus van een 3.0 zijn!
Je moet ook één olieleiding van een 3.0 moeten monteren omdat deze op een andere plaats op de motor zit gemonteerd.
Natuurlijk moet je wel bij een 2.4T een oliekoeler met thermostaat en leidingen van een nieuwer type moeten monteren. Dit ivm met de oliekoeling.

Al met al ben je er niet met aanschaf van alleen een 3.0 motor. :shock:

Erwin.


13 okt 2007 17:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.