Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 4:45

Antwoord op onderwerp  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Verkeersergernissen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Verkeersergernissen
Als ik dit zo lees ben ik altijd weer blij dat wij geen juryrechtspraak hebben. Gelukkig wordt hier recht gesproken door mensen die ervoor gestudeerd hebben...

23 nov 2014 21:15
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Frans D schreef:
@steef; dus als iemand hier twee weken op vakantie komt, dan moet hij eerst een cursus volgen?
Buiten dat dat geen doen is, kan je mijns inziens iemand daar ook niet toe verplichten........

Dat heb ik niet zo gezegd. Wel als een buitenlander schade veroorzaakt. Simpel! En zeker als er een schuldvraag ligt.

23 nov 2014 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
Traveller69 schreef:
En nog erger, die mensen die tussen de 60 en 70 rijden buiten de bebouwde kom, en dan met dezelfde snelheid doorkachelen als ze een dorp binnenrijden - liefst zo'n dorpje waar je gelijk de winkelstraat inrijdt met veel voetgangers en fietsers.

Dit maak ik bijna dagelijks mee op de N236, A9 naar Weesp. Dit is een 80 weg, maar er wordt vaak 65/70 gereden. Maar als ze dan het dorpje Driemond in rijden behouden ze die snelheid gewoon. Terwijl het daar dus weer 50 is. Hypocriet vind ik dat, maar ik denk dat het vooral mensen zijn die autorijden als truckje geleerd hebben, en het dus niet echt kunnen :mrgreen:

Mijn grootste ergernissen in het verkeer zijn toch wel:

- Onnodig links rijden, zoals op de A2 gebruikelijk is
- Geen RAW gebruiken bij het verlaten v/d rotonde, met als variant erop het links knipperen voordat je de rotonde op rijdt :scratch:

Zijn er hier eigenlijk mensen die De Slechtste Chauffeur van Nederland volgen? :mrgreen:

23 nov 2014 21:56
Profiel WWW
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Wisten jullie dat links knipperen bij een rotonde verplicht is in Frankrijk?

23 nov 2014 22:02
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Archiebald schreef:
[Mijn grootste ergernissen in het verkeer zijn toch wel:

- Geen RAW gebruiken bij het verlaten v/d rotonde, met als variant erop het links knipperen voordat je de rotonde op rijdt :scratch:

Bij verlaten rotonde geen RAW inderdaad vreselijk lastig, maar links knipperen voor rotonde heb ik geen last van, ze knipperen maar een eind weg.... Heb jij ook niet echt last van toch? :scratch:

23 nov 2014 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
MickRS schreef:
Wisten jullie dat links knipperen bij een rotonde verplicht is in Frankrijk?

AfbeeldingAfbeelding

Elferhenkie2 schreef:

Bij verlaten rotonde geen RAW inderdaad vreselijk lastig, maar links knipperen voor rotonde heb ik geen last van, ze knipperen maar een eind weg.... Heb jij ook niet echt last van toch? :scratch:

Nee klopt, daar heb je ook geen last van. Het is meer de combinatie van wel links knipperen VOOR de rotonde, maar dan daarna niet rechts knipperen als ze eraf gaan. Als je dit ziet rij je er zelf achter en heb je er ook geen last van. Maar gewoon het gebrek aan inzicht/interesse/kennis is gewoon schokkend :wink:

23 nov 2014 22:43
Profiel WWW
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
ArnoM schreef:
Waar ik mij voorzichtig gezegd aan stoor is het feit dat zodra er, in dit geval een Pool bij betrokken is, er al snel wordt geconcludeerd dat deze wel gedronken zou hebben. Het kan ook goed zo zijn dat hij als gevolg van voor hem onverklaarbare omstandigheden in de slip is geraakt. Dat hij dan vervolgens geen contact legt met de nabestaanden komt inderdaad niet netjes over, maar wie weet kan hij dat simpelweg emotioneel niet aan. Ik heb zelf ook in mijn jonge jaren een keer letsel toegebracht aan een kind. De drempel om dan contact te zoeken is bijzonder hoog. Daarbij komt dat de vraag of hij contact heeft gelegd en al dan niet spijt betuigt, niets zegt over de vraag of hij strafrechtelijk een overtreding heeft gemaakt. Dit laatste blijft uiteindelijk bepalend voor de vraag of hij ook veroordeeld moet worden, en zo ja, tot welke straf.

Eén op de zes Polen die betrokken zijn geweest bij een ongeval in 2009 hadden teveel gedronken, en dat aantal blijft stijgen volgens een onderzoek van het toenmalige Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Dus je kan je er aan storen maar zo'n rare gedachte is dat dus blijkbaar niet. Maar die conclusie zie ik hier door niemand getrokken worden dus ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe je daar ineens op komt? Daarbij staat ook vermeld in het artikel dat onderzoek uitgewezen heeft dat de bestuurder niet onder invloed van alcohol of drugs was tijdens het ongeluk.
Maar waar het mij in eerste instantie om ging was dat ik me de reactie van de vader wel kan voorstellen. En ik begrijp ook wel dat de Poolse bestuurder niet met opzet deze mensen dood heeft gereden. Maar als onderzoek uitwijst dat je met een vergelijkbare auto de bocht probleemloos met 130 kunt nemen en er geen technische problemen waren met de auto dan mag je concluderen dat de bestuurder het ongeval veroorzaakt heeft. En als het politieonderzoek uitgewezen heeft dat de man in kwestie minimaal 120 km p/u gereden zou hebben en de getuigen van het ongeval het hadden over roekeloos rijgedrag dan kan ik de uitspraak niet rijmen met de uitkomst van het onderzoek en getuigenverklaringen. En een bestuurder die niets los wil laten over de reden van het uitbreken van de auto en het feit dat de man ook nooit op wat voor manier dan ook contact gezocht heeft met de nabestaanden mag wat mij betreft ook wel wat zwaarder meetellen. Niet dat deze bestuurder een hoge celstraf had moeten krijgen maar ik heb hier toch een beetje rare nasmaak van. Maar, zoveel meningen........

24 nov 2014 0:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6