Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:48



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Onderstel afstelling 997.2 GT3 circuitgebruik 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 GT3
Rotterdam
Bericht Onderstel afstelling 997.2 GT3 circuitgebruik
Mijn 997.2 GT3 zal de komende periode, op het moment dat er ook nieuwe banden ondergaan, uitgelijnd moeten worden.
Het instructieboekje geeft aan dat het onderstel voor circuitgebruik anders ingesteld kan worden.
Wat is het effect van zo'n circuitafstelling? Wat doet de auto wel of juist niet?
En is met een dergelijke afstelling ook op de openbare weg te rijden?


Laatst bijgewerkt door Ark op 24 nov 2014 22:38, in totaal 1 keer bewerkt.



23 nov 2014 11:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Onderstelinstellg 997.2 GT3 circuitgebruik
Een circuitafstelling is het onderstel dusdanig aanpassen, dat deze optimaal functioneert op een bepaald circuit. Voor elk circuit geldt een apart afgesteld onderstel.
Het ene circuit heeft veel linkse bochten, het andere veel rechtse, of een combinatie ervan met lange stukken. Een racewagen zal voor Zandvoort, anders afgesteld
zijn dan voor de Ring.

Ik ben van mening dat er wel een middenweg te vinden is, die voor de meeste circuits wel een verbetering oplevert. Zolang men als hobbyist of minder ervaren coureur,
een keer per jaar een circuit op rijdt...

Afhankelijk van hoe agressief je het onderstel afstelt, zal de auto meer of minder geschikt zijn voor straatgebruikt. Een stukje verlagen etc. zal prima zijn voor de
openbare weg, maar ga je de camber zo negatief zetten dat de banden op het binnenvlak rijden, wordt rechtuitrijden wel wat minder fijn :thumleft:


23 nov 2014 14:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Onderstelinstellg 997.2 GT3 circuitgebruik
Mijn auto staat op een GT2 onderstel met "circuit" afstelling. Zoals LiQuiD als schrijft is bij serieus circuit werk voor elk circuit wel een optimale afstelling te vinden maar de gulden middenweg is om vooral op de voorwielen de camber een paar graden meer negatief te zetten.
Nadeel is wel dat je banden aan de binnenzijde harder slijten en je aan een nieuw setje toe bent voordat je het aan de buitenzijde van de band ziet.
Overigens moet ik zeggen dat op mijn auto het weggedrag met deze afstelling wel fabuleus is.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


24 nov 2014 12:36
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.