Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 21:21



Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooiski
Bericht 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Zo.. zaterdag naar munchen geweest om een auto te bekijken, erg weinig KM's ziet er gloedje nieuw uit, fabrieksgarantie etc..

Nu is het "probleem" dat ik ben vergeten te kijken naar de CO2 uitstoot, sterker nog, ik kan het op de fotos die ik gemaakt heb van de papieren niet terugvinden.
In de orginele aanbieding staat echter 254g CO2 .. qua "BPM" behoorlijk aan de beurt natuurlijk..

Wat ik mij nu afvraag.. hoe kan het zijn dat vrijwel elke aangeboden auto (met of zonder powerpack) een behoorlijk verschillende CO2 uitstoot aangeeft??
Ik kom zelfs aangeboden 4S'en met X51 tegen die staan voor 217g/KM ..?!?
Is dit daadwerkelijk gemeten en zo ja.. waar gaat de RDW/Belastingdienst mee werken.. de uitstoot opgegeven door de fabriek of.. deze waardes, waar ze ook vandaag mogen komen..

Iemand een idee hoe dit zit? (ik wil natuurlijk zo gunstig mogelijk de auto invoeren)


23 nov 2014 14:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Kijk :cheers: Ik begrijp dat de kogel door de kerk is!

Gefeliciteerd :ba: Nu nog ff aftikken die Euro's en dan ben je de gelukkige eigenaar, gelukkig is er niemand hier jaloers :roll:

Helaas kan ik je niet helpen met de vraag over de CO2 waarde.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


23 nov 2014 14:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooiski
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Bedankt outletvalve, ik kijk er zeer naar uit!

Ik heb nog eens even (nou ja even) zitten googlen en bij de rdw zitten kijken, maar ik geloof dat de BPM simpelweg bepaald kan worden aan de hand van (onder andere) de CVO? Dit is meen ik de typegoedkeuring etc en ik ga er dus vanuit dat de CO2 uitstoot destijds is vastgelegd en dus een "vast" iets is?

Ik zal de verkopende partij vragen om dit document, maar iemand die mij met zekerheid kan zeggen met welke CO2 uitstoot ik rekening moet houden volgens de CVO van deze autos? (als dit voor elk zelfde type gelijk is dan)


23 nov 2014 17:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
In principe kan je er eentje configureren op de Porsche site en daar de CO2 lezen.
Weet wel niet of de X51 configureerbaar is.
Een Targa 4S manueel zonder X51 zit al op 237. De PDK is in principe een 15 "zuiniger"
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


23 nov 2014 21:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Als ik zou moeten gokken dan zou ik zeggen dat het CVO leidend is.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


23 nov 2014 21:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooiski
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Ik heb een kopie van de CVO aangevraagd bij de huidige eigenaar.. zal wel morgen worden..
Indien aanwezig is dat in principe inderdaad waar de RDW naar kijkt.. zonder CVO schijnt het lastig te worden..

237 of zelfs 15g zuiniger scheelt me meteen al +/- 8000,- tov de 254g/KM die het nu lijkt te zijn.
Ik hoop ten zeerste dat die CVO's gewoon allemaal dezelfde waardes hebben (voor het type).. zou een boel geld schelen..


23 nov 2014 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Voor wat beteeft die uitstoot geen idee, maar alvast gefeliciteerd. Gisteren nog heerlijk open gereden. Nog steeds een feestje met dit weer. Zo, nu stop ik weer met het vervuilen van dit topic. Excuses.
_________________________________________
992 4S Cabrio / Taycan 4S


23 nov 2014 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooiski
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Bedankt ArnoM, maar over vervuilen gesproken... wat staat er dan in jouw papieren qua Co2 ? :mrgreen:


23 nov 2014 23:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Alles wordt bij de RDW direkt van het CVO overgenomen.

Volgens de specs heeft een 2013 991 Carrera 4S cabrio PDK 217 g/km uitstoot. Dezelfde auto handgeschakeld: 236 g/km. Voor zover ik weet heeft de 991 Carrera S met 430 pk geen hogere uitstoot dan een normale 991 Carrera S met 400 pk.

Rest Bpm voor een 991 Carrera 4S cabrio van 1-2013 zal ongeveer 10K zijn.


24 nov 2014 2:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Nog even het kenteken van een bekende van me gechecked. Porsche 991 Carrera 4S PDK met powerpack: 215 g/km.


24 nov 2014 2:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooiski
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Hartelijk dank Evo, dat zou geweldig zijn, ik ging initieel namelijk uit van +/- 10k en nu leek het plots richting de 20k te gaan op basis van die 254g/km (bouwen ze toch alleen maar windmolens van... grrr).

Top! Morgen alles rond proberen te krijgen.. vrijdag naar Munchen de auto terugrijden (kijk plots niet meer op tegen de lange rit, ik weet ook niet hoe het komt :mrgreen: )

(@EVO: wat een prachtige GT3 !!)


24 nov 2014 2:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Ik wil met alle plezier nog even kijken heb alleeen geen idee waar ik dat kan vinden. Op het kentekenbewijs zie ik het zo snel niet staan. De info van EVO lijkt mij echter betrouwbaarder omdat ik maar een simpele uitvoering heb en geen powerpack :shock: :D Vlieg je er vrijdag naartoe? Spannend hoor. Volgens mij wordt het prima weer om een stukje te sturen.
_________________________________________
992 4S Cabrio / Taycan 4S


24 nov 2014 9:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Geen dank. Ik zou het voor de zekerheid nog wel even checken op de CVO van die auto. Kan haast niet anders dat er 217 g/km op staat (voor de Cabrio versie). EU typegoedkeuring voor dit model hoort hetzelfde te zijn, maar beter op voorhand zeker zijn van je zaak.

Heel veel succes vrijdag. Hoe rijd je de auto terug naar Nederland? Op een Duits exportkenteken?


Laatst bijgewerkt door EVO op 24 nov 2014 12:03, in totaal 1 keer bewerkt.



24 nov 2014 11:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
De 2 g/km verschil komt waarschijnlijk doordat de cabrio versie iets minder zuinig is dan de gesloten versie door het hogere gewicht en de iets minder gunstige stroomlijn.

Opgave 991 Carrera 4S PDK: 215 g/km.

Opgave 991 Carrera 4S Cabrio PDK: 217 g/km.


24 nov 2014 12:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Op voorhand alvast van harte.
De RDW neemt de waarde van de CVO over. De CO2 uitstoot is namenlijk gebaseerd op de typegoedkeuring voor het basismodel en wordt daarna berekend aan de hand van de uiteindelijk geconfigureerde auto. Zo zijn bijvoorbeeld de geleverde wielen (19/20" en breedte van de banden), transmissie en luxe optiepakketen van invloed op de CO2 waarde die op het kenteken/CVO komen te staan. De waarde die op de CVO komt te staan is zoals de auto ooit van de band is afgerold.
Bovenstaande is ook de reden dat als je 10 'dezelfde' auto's op een rij zet ze allemaal een andere CO2 waarde kunnen hebben. Ook de reden dat zakelijke auto's nogal eens op standaard velgen worden aangeschaft en pas na kentekenstelling van andere velgen worden voorzien.
Succes ermee. Ik hoop dat het aftikken een beetje mee valt want het blijft zonde geld.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


24 nov 2014 12:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
voor mijn 997 S cabrio uit Italie 2006 was het al € 7800 dus ik denk iets meer :thumleft:
_________________________________________
het hebben van de zaak is ????


24 nov 2014 22:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooiski
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Vandaag de EG-Ubereinstimmungsbescheinigung gehad van de beste duitsert.
Hierin staat inderdaad gecombineerd 217g/km.

@EVO ja, nog wat rondgebeld wat betreft de kentekenplaten.. wat een land toch dat nederland..
Ik kom uit munchen gereden dus kan onmogelijk voor 12 uur in NL zijn.. technisch gezien moet ik mijn 5 daagse DE export platen aan de NL grens wisselen voor de 1-dags RDW platen en direct naar de RDW rijden, maar dat kan dus pas op maandag..
In principe kan je dus nooit volledig legaal (zonder auto-ambulance e.d.) naar je woning rijden om vervolgens de weg te vervolgen naar het RDW/Douane ??!?

Als welwillende burger die BPM wil komen afdragen wordt het je nog lastig gemaakt... belachelijk.. maargoed..

We zien wel :) Voorlopig voel ik mij zo: :cheers: :ba: :mrgreen:

(ik zie nog het meeste op tegen de auto op de oprit en dan moeten wachten (5 dagen?) op het kenteken - haha wat erg moet dat zijn)

Wederom bedankt allemaal!

@Wolffman het ziet er naar uit dat het zo'n 9800,- wordt (ik meen dat de uitstoot van de 991 ook wat omlaag is tov 997 ?)


24 nov 2014 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
991 PDK is aanzienlijk zuiniger dan de 997.

Als je een Duits exportkenteken (met een rode band rechts op de plaat, niet te verwarren met het Kurzkenzeichen met een gele band rechts) zou kunnen regelen kan je de auto op die platen naar Nederland rijden. Dan moet je wel bij de belastingdienst een ontheffing aanvragen voor de BPM (max 2 weken). Dit kan heel eenvoudig online. Ik adviseer je wel om de auto voor de zekerheid ook bij je Nederlandse verzekeringsmaatschappij op chassisnummer te verzekeren.

Succes vrijdag en geniet van de terugreis.


Laatst bijgewerkt door EVO op 25 nov 2014 2:33, in totaal 1 keer bewerkt.



25 nov 2014 2:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooiski
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Kijk... ontheffing aanvragen... dat hoor ik voor het eerst en klinkt alsof dat de missende schakel is..
Ik ga meteen eens even kijken Evo, bedankt maar weer ;)

------

Net gekeken.. het lijkt de perfecte oplossing, behalve dan:

"De vrijstelling voor bpm en mrb bij kortstondig gebruik geldt alleen onder de volgende voorwaarden:
Het gaat om een personenauto, motor of bestelauto (motorrijtuig) die een buitenlands kenteken heeft en in het buitenland is gehuurd, geleaset of geleend."

Hij is natuurlijk niet gehuurd, geleased of geleend ? :scratch:

---

Ik zie nu dat ze het op een andere pagina simpelweg verwoorden (en direct naar de link verwijzen, dus DIE volg ik) als "met buitenlands kentekenplaat max 2 weken in NL rijden?" - geregeld lijkt me..!


Laatst bijgewerkt door bassraf op 25 nov 2014 2:42, in totaal 1 keer bewerkt.



25 nov 2014 2:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Het Duitse exportkenteken maken ze ter plekke in Duitsland. Zodra je de kentekencombinatie weet kan je op de website van de belastingdienst online de tijdelijke vrijstelling bpm aanvragen. Ik raad je aan dat in Duitsland te doen en de bevestiging uit te printen zodat mocht je aangehouden worden door een overijverige diender je alles kunt laten zien. Bij de Duitse exportplaten zit een verzekering maar volgens sommigen is die verzekering alleen geldig in Duitsland. Om problemen te voorkomen zou ik de auto op chassisnummer verzekeren bij je Nederlandse verzekeringsmaatschappij. Zorg ook dat je hier een bevestiging van hebt die je uit kunt printen en kunt laten zien.

Lijkt allemaal erg ingewikkeld maar stelt maar weinig voor.

Nogmaals succes. Dat worden nog 3 lange dagen wachten!


25 nov 2014 2:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooiski
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Nog zo'n nachtbraker, fijn :)

Ik lees toch net weer bij het daadwerkelijke aanvraagformulier:

Het gaat om een personenauto, motor of bestelauto (motorrijtuig) die een buitenlands kenteken heeft en in het buitenland is gehuurd, geleaset of geleend.

Jij hebt de ervaring dat dit (importeren) hier ook onder valt Evo?


25 nov 2014 2:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Dat is voor mij ook onbekende informatie.

In het ergste geval een huurovereenkomst opstellen met de verkopende (verhurende) partij met een optie tot koop?!?

Er is nog nergens bekend als jij de auto terugrijdt dat ie van jou is. Het Duitse exportkenteken staat vaak niet op jouw naam maar op die van de verkopende partij (in mijn geval de Duitse Porsche dealer). Dit komt doordat bij het op naam zetten van het exportkenteken de instantie die dit verzorgd een verifieerbaar adres nodig heeft. Op onze Nederlandse legitimatiebewijzen staat dit in tegenstelling tot een Duits legitimatiebewijs niet vermeldt. Vandaar dat vaak de verkopende partij het exportkenten op zijn of haar naam laat zetten.


25 nov 2014 2:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooiski
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Wat een geloel.. ik krijg het gewoon niet sluitend :)


25 nov 2014 2:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Ik heb het met de GT3 exact zo gedaan als hierboven beschreven. Ik ben niet aangehouden.

Vriend van me is 2 maanden geleden wel aangehouden en kon alles laten zien en mocht zonder problemen zijn weg vervolgen.


25 nov 2014 2:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooiski
Bericht Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Ik ga gewoon alles aanvragen, meer kan ik niet doen.
Het wordt nu bijna een principe kwestie met die overheid en regeltjes, mocht ik nu nog problemen krijgen dan gaan we dat process wel in.

Dank!


25 nov 2014 3:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hans44


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.