Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 6:49

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Even voorstellen..Rene1969 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Even voorstellen..Rene1969
Dag allemaal,

Na een tijdje hier meegelezen te hebben, tijdens mijn zoektocht om een jongensdroom te realiseren om ooit eens een porsche te mogen berijden, is het tijd geworden mijzelf even voor te stellen.
Afgelopen week een mooi exemplaar aangeschaft, een zilvergrijze boxter uit 1997 met 102.000km op de klok.
Wilde eigenlijk een zwarte met hardtop maar wat ik bekeken had viel tegen. Vind de staat van de auto uiteindelijk belangrijker dan de kleur en een hardtop tikken we ook wel op de kop.
Optisch is er niet beknibbeld op de auto door de vorige eigenaar, de stoelen zijn bv opnieuw bekleed net als het leer rond de versnellingspook, nieuwe kap, matten etc.
Voor mij een indicatie dat het met het technische gedeelte ook redelijk goed moet zitten, daar je doorgaans eerst daar de centjes in stopt alvorens met het cosmetische aan de gang te gaan.
Met de auto naar Porsche centrum Twente in enter gegaan voor een (achteraf) aankoop keuring en daar waren ze gelukkig erg enthousiast over de auto en vonden ze 'm in een erg mooie staat verkeren.
Wel paar scheurtjes in bobines gevonden en dit word deze week nog aangepakt icm nieuwe bougies. De draai uren zijn vergeleken met de km stand en deze is aannemelijk dus dat is ook goed nieuws.
Moet zeggen dat ik wat moeilijk in de auto pas met mijn 1.86mtr en fors postuur maar dat kan de pret niet drukken. We gaan gewoon lekker rijden!
Zal zo wat fotootjes toevoegen.

Laatst bijgewerkt door Rene1969 op 26 nov 2014 13:16, in totaal 2 keer bewerkt.

26 nov 2014 13:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even voorstellen..Rene1969
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

26 nov 2014 13:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Almere
Welkom Rene, gelijk heb je... lekker rijden.
Foto's worden hier enorm op prijs gesteld, dus laat ze maar komen :cheers:

26 nov 2014 13:46
Profiel
PorscheForum Rakker
914 2.0 ´71, 987S '05
Welkom Rene en gefeliciteerd met je aankoop! Ziet er zo op de foto's in ieder geval erg netjes uit en zo te lezen is de vorige eigenaar er inderdaad zuinig op geweest. uit ervaring weet ik dat je een fijne auto gekocht hebt, veel rijplezier gewenst :drive:

26 nov 2014 13:49
Profiel
PorscheForum Rakker
iets met geld en gezondheid
verre oosten
Mooi hoor, feli dus!

Lijkt wel wat op de mijne, alleen heb ik reeds een andere hardtop dan origineel, en rode lederen stoelen en wat met voorzijde koplampen geknutseld.

Ergens in twente lijkt me, gezien PCE.

Mooi want kunnen we hopelijk wat vaker een extra boxster verwelkomen, qua ritjes/evenementen erg magertjes deze kant van 't land!

gr John :D :D :D :D

Afbeelding

26 nov 2014 14:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Welkom Rene, veel :drive: plezier met je Boxter en aan op dit forum natuurlijk :wink: :salut:

26 nov 2014 15:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
LEEUWARDEN
Welkom Rene,
Mooi bouwjaar 1969 :mrgreen:
Als ik een hardtop zou nemen zou ik de cayman versie nemen. Dat ding vind ik er super uitzien op een Boxster.

26 nov 2014 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Welkom Rene, en gefeliciteerd met je aankoop. Heeeeeerlijke auto weet ik uit ervaring.
Aan de kentekenverkichting te zien is het een USA import geloof ik? Ga je de auto ook in de winter rijden trouwens, gezien je hardtop-wens?
Heel veel rijplezier!

26 nov 2014 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
verre oosten
A-Line schreef:
Welkom Rene,
Als ik een hardtop zou nemen zou ik de cayman versie nemen. Dat ding vind ik er super uitzien op een Boxster.

:D :D :D :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:

Afbeelding

26 nov 2014 23:33
Profiel
PorscheForum Rakker
duc11 schreef:
Mooi hoor, feli dus!

Lijkt wel wat op de mijne, alleen heb ik reeds een andere hardtop dan origineel, en rode lederen stoelen en wat met voorzijde koplampen geknutseld.

Ergens in twente lijkt me, gezien PCE.

Mooi want kunnen we hopelijk wat vaker een extra boxster verwelkomen, qua ritjes/evenementen erg magertjes deze kant van 't land!

gr John :D :D :D :D

Afbeelding

Ja klopt omgeving Deventer.

27 nov 2014 10:02
Profiel
PorscheForum Rakker
ErikP schreef:
Welkom Rene, en gefeliciteerd met je aankoop. Heeeeeerlijke auto weet ik uit ervaring.
Aan de kentekenverkichting te zien is het een USA import geloof ik? Ga je de auto ook in de winter rijden trouwens, gezien je hardtop-wens?
Heel veel rijplezier!

Dat is idd wel de bedoeling, de auto is welliswaar als 3e auto maar als het weer het toelaat dan wil ik zeker beetje doorrijden. Daarnaast heb ik geen garage(is verbouwd naar kantoor) dus voor behoud van de kap lijkt mij dat ook beter.
De boxster is idd een Amerikaanse import, auto is in 2007 naar Nederland gekomen en was sinds 2008 bij de laatste eigenaar.

27 nov 2014 10:05
Profiel
PorscheForum Rakker
duc11 schreef:
A-Line schreef:
Welkom Rene,

:D :D :D :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:

Afbeelding

Dat staat zeker geweldig! Voor dit soort informatie heb ik mij dus aangemeld op het forum. Ben een hartstikke newbee en weet nog erg weinig van mogelijkheden etc.

27 nov 2014 10:09
Profiel
PorscheForum Rakker
verre oosten
Deze hardtop is vroeger onder naam Zeintop/Zeintec geleverd door overzees bedrijf.

Nu slechts op verzoek leverbaar, dient uiteraard pasklaar op jouw boxster (millimeter werk) en naar wens berijder gemaakt. Denk aan de kleur, binnenbekleding hemel (spuitwerk dan wel bekleding). Logo op achterklep. Rubbers.... Al met al vrij kostbaar maar voor mij was het zeer de moeite waard.

Bedrijf zit in Peize, genaamd MH. Deze heeft naar volle tevredenheid de klus geklaard. Zo ook de voorzijde roosters, koplamp gespoten zodat de spiegeleieren zijn verdwenen en de ronde Porsch koplamp "look" meer naar voren komt. Vond ik een goed alternatief voor de mijns inziens te duur aangeboden tweedehands/nieuwe led lampen zonder "eigeel" (ca 1000 euro...)

Bij vragen stuur anders maar pb-tje

Hier nog een plaatje

Afbeelding

gr John

27 nov 2014 10:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Verder wil ik ook de anderen bedanken voor het welkom heten. Zal nog wat meer info over mezelf geven en mijn beweegredenen om een porsche te gaan rijden.
Bouwjaar is dus 1969 en dat maakt een 45 jaren jong. Ben altijd een autoliefhebber geweest en heb 15 jaar bmw gereden. Paar 5-series van sedan en tourings tot een X5. Hier maakte ik veelal zakelijke km mee, een 60.000 op jaarbasis.
Prive hebben wij een Jeep compass. Jeep is het voorkeursmerk van mijn vrouw en daar zij de meeste km in de prive auto rijd kan die keuze het best door haar gemaakt worden, al sta ik daar helemaal achter want kan dat merk ook prima waarderen.
Een jaar of 3 geleden besloten om de zakelijke km in een nieuwe vw caddy te gaan maken(ik reed inmiddels aardig wat minder km, rond 30.000) en heb deze helemaal naar mijn zin uit laten rusten met dsg automaat, groot navi scherm, etc. Rijd ontzettend plezierig en heb de bmw's geen seconde gemist.
Denk ook dat met de loop der jaren het auto virus wat minder was geworden. Waarom heb ik dat nu weer zo terug dat ik tot aanschaf van een porsche over ben gegaan en de oude jongensdroom wilde verwezenlijken?
Het is een beetje op therapeutische basis. Wij hebben 1,5 jaar geleden een zwaar auto ongeluk gehad waar we met het gezin(deel ervan tenminste) op een provinciale weg met de volle 80km op een tegenligger, die opeens op onze weghelft was, zijn geknald.
Wonder boven wonder geen doden maar ik kamp nog steeds met veel pijn in rug, nek en nog wat andere klachten als concentratie, oriëntatie etc.
Zit ook met een flinke trauma tijdens het autorijden maar daar ik altijd erg veel plezier in autorijden heb gehad weiger ik er ook maar 1 km minder om te rijden.
Wel om mezelf het extra zetje te geven om weer het plezier de boventoon te laten voeren ipv angst dus de porsche.

Groet, Rene

27 nov 2014 10:30
Profiel
993 4S
Pff heftig, goed hoe je er mee omgaat :thumleft:

27 nov 2014 11:00
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Heftig verhaal René. En een stijlvolle manier om zoiets achter je te laten. :thumleft: :drive:

27 nov 2014 13:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Welkom Rene en veel plezier met de Boxster.
Wel heftig wat jullie overkomen is, hopelijk helpt de Porsche therapie om een en ander te verwerken.

27 nov 2014 13:51
Profiel
PorscheForum Rakker
verre oosten
Nick66 schreef:
Welkom Rene en veel plezier met de Boxster.
Wel heftig wat jullie overkomen is, hopelijk helpt de Porsche therapie om een en ander te verwerken.

Sluit ik me helemaal bij aan :D :D :D :drive: :drive: :drive: :drive:

27 nov 2014 19:32
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Goed verhaal man en veel rijplezier met je BoxSter.... 8)

27 nov 2014 19:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]