Auteur |
Bericht |
svenaircooled
ex 964 c2 coupe 1991,
ex 911 3.2coupe 1988
|
Re: WA+Casco afsluiten op chassisnr bij import? [gevonden!]
zozo die Gjalt. Hij verdiend een bonus voor het einde van het jaar. Jos doe je best
|
27 nov 2014 19:06 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Re: WA+Casco afsluiten op chassisnr bij import? [gevonden!]
Even een domme vraag, waar haal je vandaan dat je niet met die tijdelijke platen in NL zou mogen rijden? Het is een doodnormaal EU kenteken met verzekering zover ik weet. Ik heb destijds (2010) gewoon lekker 4 dagen rondgetoerd met t kenteken zonder Problemen. Ja ik weet dat de helft van de ambtenaren aan de telefoon bij RDW slecht op de hoogte is van de regels, Maar dat is mijn ervaring
gr. P
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
27 nov 2014 19:17 |
|
|
bassraf
't Gooiski
|
Re: WA+Casco afsluiten op chassisnr bij import? [gevonden!]
Ik heb de RDW en de Belastingdienst gesproken welke inderdaad beide aangeven dat het simpelweg niet toegestaan is met de export platen te rijden, maar slechts met een 1-dags plaat + "afspraak" richting RDW.
Het is dus best mogelijk met tijdelijke platen naar nederland te rijden, maar bij de grens moet je dan platen wisselen naar NL 1-dags platen en direct door naar de RDW.
In een geval zoals de mijne waarbij ik uit Munchen kom kan ik in nederland dus officieel niet naar platen wisselen die daadwerkelijk 100% in orde zijn (RDW is namelijk gesloten.. en ben ik dus niet naar onderweg). Als ik bij de grens wacht tot maandag, dan mijn platen wissel voor de "RDW platen" en dan naar de RDW rijd, dan was het ook weer in orde geweest.
Als je de stukken bij de RDW en belastingdienst bekijkt staat er letterlijk dat de platen zoals de duitse exportplaten NIET legaal zijn in nederland. (bij pech, boete van 400 euro + niet verder rijden / wegslepen / auto ambulance)
Laatst bijgewerkt door bassraf op 27 nov 2014 22:00, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 nov 2014 19:29 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: WA+Casco afsluiten op chassisnr bij import? [gevonden!]
Maar ik neem aan dat je het stukje in NL niet verzekerd bent? Want je bent dan met een ongeldig kenteken op pad.
Stel je raakt betrokken bij een (ernstig) ongeval, beroept de verzekering zich dan niet opeens op de kleine lettertjes?
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
27 nov 2014 21:36 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Re: WA+Casco afsluiten op chassisnr bij import? [gevonden!]
Waarom dan geen Duits (rood) export kenteken erop?
Daarmee kun je, na het aanvragen van een tijdelijke ontheffing max een maand probleemloos mee rond blijven rijden.
_________________________________________ Boxer power.
|
27 nov 2014 21:50 |
|
|
bassraf
't Gooiski
|
Re: WA+Casco afsluiten op chassisnr bij import? [gevonden!]
De WA verzekering is op chassisnummer en staat los van het/een kenteken. Je kan een boete krijgen voor je kenteken, maar verzekerd ben je wel. Tijdelijke ontheffing is alleen geldig voor gehuurde, geleende en nogwat auto's, maar niet voor eigendom/gekochte auto's. Staat direct in de eerste alinea van de aanvraag. Kijk het zal allemaal wel helpen als je aangehouden wordt, maar volgens de letter mag het na al die moeite dus nog steeds niet Het is te triest voor woorden allemaal, maargoed..
|
27 nov 2014 21:55 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: WA+Casco afsluiten op chassisnr bij import? [gevonden!]
Maar ik lees op de site's die verzekeringen op chassisnummer aanbieden, dat je wel een geldig export/import kenteken moet hebben Verz.maatschappij waar ik account bij heb voor exportkentekens heeft dat ook in de polisvoorwaarden staan
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
Laatst bijgewerkt door Elferhenkie2 op 27 nov 2014 22:02, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 nov 2014 22:00 |
|
|
bassraf
't Gooiski
|
Re: WA+Casco afsluiten op chassisnr bij import? [gevonden!]
Nou ja, dat moet je ook, maar daardoor vervalt je verzekering nog niet?
(tenzij jij mij aanwijst dat dit wel zo is natuurlijk)
|
27 nov 2014 22:01 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: WA+Casco afsluiten op chassisnr bij import? [gevonden!]
Kenteken is in NL niet geldig, dus niet verzekerd in NL lijkt mij?
Zo is het mij uitgelegd.
Ik had je anders ook wel WA verzekering voor 14 dagen kunnen regelen.... (+/-80,- = kostprijs)
Maar niet geldig in NL op Duitse exportplaten!!
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
27 nov 2014 22:04 |
|
|
bassraf
't Gooiski
|
Re: WA+Casco afsluiten op chassisnr bij import? [gevonden!]
Ik kan dat nergens vinden in de polisvoorwaarden hoor. Het lijkt mij ook vreemd, het kenteken heeft technisch gezien niks met een verzekering te maken. Wel is het zo dat het kenteken op de groene kaart vermeld wordt ter identificatie voor derden (en het zoeken in een database, het chassisnummer zal daar ook gevonden worden en ook deze staat op de groene kaart). Een RDW kentekenplaat die je simpelweg via het WEB aanvraagt, daar zit geen eens een verzekering bij. Mocht de WA alleen gelden op dat kenteken en je neemt een verkeerde afslag "meneer u was niet onderweg naar de RDW" dan zou je dus PLOTS onverzekerd rijden... dat zou een ongewenste juridische chaos opleveren lijkt me. Maar.. afgezien van het feit dat ik het niet kan vinden in de voorwaarden, vertrouw ik de boel echt niet 100% hoor (ik weet wel dat ik een volgende auto lekker laat importeren op een ambulance .. maarja mn eerste Porsche zelf terugrijden is natuurlijk een must )
|
27 nov 2014 22:15 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: WA+Casco afsluiten op chassisnr bij import? [gevonden!]
Ik dacht datde duitse platen in heel europa geldig zijn, althans dat zegt duitsland toch??
Je mag in NL als Nederlander niet met buitendlandse platen rijden, maar dat is mee een fiscale zaak dan verzekeringstechnisch... Zouden de nederlanders bpm kunnen ontduiken....
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
27 nov 2014 22:47 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Re: WA+Casco afsluiten op chassisnr bij import? [gevonden!]
Verzekeren bepaald in dit geval de verzekeraar. Deze geeft hierin, al dan niet als uitzondering dat het voertuig onder deze omstandigheden verzekerd is. En aldus geschiede
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
27 nov 2014 23:08 |
|
|
bassraf
't Gooiski
|
Re: WA+Casco afsluiten op chassisnr bij import? [gevonden!]
Kan ik toch nog slapen zo!
|
27 nov 2014 23:19 |
|
|
bully
|
Re: WA+Casco afsluiten op chassisnr bij import? [gevonden!]
Daarom, je kan het er gewoon op wagen. Appeltje eitje. Succes morgen.
|
28 nov 2014 0:03 |
|
|