Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:45

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Het past niet ........ Schrik 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Het past niet ........ Schrik
Mijn naam is Ron en ik woon aan de Zeeuwse kust, ik kijk al een tijdje mee maar heb me nog niet voorgesteld. Zoals velen hier op het forum ben ik ook van kleins af aan autogek met name Porsche.

Bij aankoop van mijn eerste auto, een VW Golf GTD eind jaren negentig stond er ook een Porsche 911 te koop die was omgebouwd naar model 964. Aan de verkoper gevraagd of ik even in mijn droomauto mocht gaan zitten. Tot mijn grote schrik paste dat met mijn lengte van 1.98 van geen kanten, benen klem, hoofd tegen het schuifdak ....... daar ging mijn jongensdroom. :cry:

Twee jaar geleden op een classic beurs ben ik wederom in een Porsche 964 gaan zitten, eentje zonder schuifdak ........... GEWELDIG het past toch!! :cheers: ...... de zoektocht kon beginnen.....en gelijk heb ik me ingeschreven bij dit leuke forum.

Eerst was ik op zoek naar een 964 ...... de mooie exemplaren zonder schuifdak waren echter zeer snel verkocht. Wel vijf keer net te laat....... en dat in tijd van crisis! In tussen veel informatie lezen en dagelijks het forum bekijken. Jullie info heeft ook mij enorm geholpen!

Begin 2014 mijn zoektocht uitgebreid, ook een 993 had mijn interesse met name een 2s of 4s. Alleen zijn er weinig zonder schuifdak. Begin 2014 kwam ik via het forum erachter dat er een 993 4s, zwart zwart, zonder schuifdak en met sportstoelen te koop werd aangeboden. Na wat twijfel ben ik tot aankoop overgegaan, de motor is inmiddels volledig gereviseerd en in het voorjaar 2015 rijdt die weer rond.

Omdat ik na een intensieve zoektocht de slechte eigenschap heb om te blijven kijken naar te koop staande Porsche en de 993 4s volledig uit elkaar lag...... ben ik verder gaan zoeken naar mijn jongensdroom een 964. Vorige maand ook deze gevonden! Het is een 964 c2, model 1990, zonder wisser en zonder schuifdak in de kleur diamondbluemetallic geworden. Nu ben ik gelijk een beetje doorgeslagen en eigenlijk veeeeel te laat naar een Porsche gaan zoeken in het jaar dat de 911 vijftig jaar werd en de prijzen tot ongekende hoogte stegen. Maar ja ik moest iets inhalen.

Zal er in 2015 ervan gaan genieten :drive: ...... foto's volgen.

30 nov 2014 11:08
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Het past niet ........ Schrik
Mooi verhaal, en gaaf dat je zo door pakt! Welkom! En inderdaad snel foto's! Zijn we hier gek op. :drive:

En wat heb je met de die 993 allemaal gedaan?

30 nov 2014 11:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Welkom Ron en gaaf verhaal.

Ik heb zelf nog geen Porsche en ook nog nooit gehad maar wel al in veel leuke Porsche's meegereden. Laatst meegereden in een 964 waarna ik weer wat meer hier op het forum ben gaan lezen.

Groeten van nog een Zeeuw. :)

30 nov 2014 12:45
Profiel
PorscheForum Junkie
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
+1 benieuwd naar je klussen tav 993 4s

30 nov 2014 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bij aankoop van de 993 wist ik dat de Porsche een koprevisie nodig had. Nu de motor er toch uit moest gelijk maar voor een volledige revisie gekozen :lol: . Motor is volledig uit elkaar geweest en versleten of beschadigde onderdelen zijn vervangen: o.a.
Krukas lagerset, Drijfstang lagerset, Drijfstangmoer, Tussentandwiel lagers
Koppeling (plaat, drukgroep en treklager), Gaffelas lagers, Oliepomp
Tuimelaars inclusief assen, Klepstoters, Temperatuurvoeler cilinderkop
Bougiekabelset, nieuwe ringkappen distributiehuis, Airco reinigen, velgen herstellen en opnieuw spuiten, nieuwe originele achter schokbrekers enz.. enz …

De 993 4s moet er de eerste jaren weer tegen kunnen …… :drive:

@porsche911: je moet hem hebben gezien bij Elfer. Het is die zwarte zonder motor………..

30 nov 2014 13:30
Profiel
PorscheForum Junkie
@lech: ik dacht al dat het die bij Elfer is. Zoveel 993 S-en zijn niet een jaar uit elkaar. Mooie auto. Hing er gisteren nog netjes bij en inderdaad motor is bijna klaar ze waren er mee bezig. Ik was zelf gisteren bij hen om andere stoelen er in te sleutelen. Leuk bezig zijn tussen de kenners, lekker knutselen aan mijn eigen projectje. Af en toe advies van ze. :-)

30 nov 2014 19:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Inderdaad altijd leuk om even naar Arnhem te rijden. Ik ben pas ook een dag gaan klussen, leuk sfeertje en inderdaad de kennis aanwezig als je een vraag hebt. Zag het T-je begin oktober bij Elfer staan wat een prachtig exemplaar! :thumleft:

30 nov 2014 20:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Hij staat er nu ook weer, ga er komend weekend nog andere stoel in zetten. En Elfer fixed voor mij nog een lekkage.

30 nov 2014 20:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Carrera 3.0 en 993 4S
Hoi Ron,

Ben erg benieuwd naar jouw 993 4S, kunnen we eens in onze buurt een vergelijk houden in 2015.
Heb namelijk geen vergelijkingsmateriaal met andere 4S-en. Even 0-100 enzo (al doe ik liever 10-100) :wink:

grtz
Riemert

30 nov 2014 23:39
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 1989
Breda
Mooi verhaal en je weet wel van aanpakken zeg!! Heel tof en veel rijplezier gewenst.

01 dec 2014 23:37
Profiel
PorscheForum Rakker
De 964 is aangekomen :D

Eerst een klus lijstje opstellen en vanaf maart genieten :drive:

Afbeelding

Tevens is de 993 gereed, nu eerst rustig inrijden :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

06 jan 2015 23:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik heb de foto's in je album bekeken, zien er goed uit! je bent duidelijk bezig met een inhaalslag! :D

07 jan 2015 0:01
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Mooie 964, aparte kleur! :thumleft:

07 jan 2015 16:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]