Re: 991 C4S Cabrio + X51 217/221/230...254g CO2 ???!
Haha, eerst het goede nieuws: De auto staat veilig en wel thuis in NEDERLAND! En ik weet nu wat het is om ECHT te rijden in zo'n auto, man man ik kom erachter, je moet het nog durven ook!
Maar.. waarom ik niet vrijdag thuis was...
Afgelopen maandag 15x gechecked met de Rabobank (bedrijven desk/private banking) of een spoed overboeking naar een Duits IBAN nummer net als in NL
direct aankomt. Ik nog een keer melden dat ik op vrijdag naar Munchen zou vliegen en dat het dus echt heel erg ellendig zou zijn als dit niet zou werken. Maar, er werd mij
verzekerd dat het door IBAN en binnen de EU nu hetzelfde zou zijn als binnen Nederland, DIRECT dus.
Maarja... banken he? wat weten zij nu van betalingsverkeer...
Wij vrijdag naar Muchen, komen daar aan bij de particulier en die bleek met het Porsche Center geregeld te hebben alle papieren in orde te maken, de beste man kocht al 35+ jaar porsche bij de dealer om de hoek. Wij dus naar de Porsche dealert en eenmaal daar nogmaals alles gechecked en alles bleek nog steeds in orde. Dus.. de laptop erbij om het geld over te maken, MET SPOED... en dan even wachten... 5 minuten... 10 minuten... ..1 uur ...
Dealer meldt mij nogmaals dat hij verbaasd is dat het zo snel zou moeten gaan.. duurt in DE normaal 2 of 3 dagen hoe je het ook doet..
Ik vertel hem.. nee/nein/njet EU, IBAN, Rabobank sehr gut, kein problem 15x gechecktgemachtgeputzt...
Maar geen geld....
Ik bedrijven desk bellen... "oh dat is vreemd, zou moeten werken" ... ja daar "zou" daar koop ik in dit geval letterlijk niks voor natuurlijk..
Na een keer of wat gehoord te hebben dat het er bij mij af was en "het zou moeten werken" dan maar naar de account manager gevraagd..
"Zou moeten werken, hoofdkantoor zegt het is de deur uit.. tja.. vervelend.. moet werken binnen EU" waarop ik meld dat de duitse dealert nog nooit heeft meegemaakt dat dit kan.. en als antwoord krijg "Ja, duitsland loopt wat dat betreft achter op NL" .. mijn klumpf breekt natuurlijk...! "Tja wat kunnen we nu doen...?" ... ik opper... de duitse bank eens bellen misschien?!?!?
"Oh ja" dat was een goed idee...
Nou ja.. betaling bleek binnen bij hoofdkantoor van de duitse bank, maar pas om 12 uur snachts zou de betaling definitief op de rekening van klant staan en kon tot die tijd in theorie geannuleerd worden dus technisch gezien had de klant nog niks 100%
Bassie dus met goede vriend Wouter een nacht in Munchen doorgebracht... eigenlijk ook niet heel erg
en we hadden toevallig vd week nog een schone onderbroek aangetrokken dus de onverwachte overnachting kon er ook nog wel bij.
Zaterdag troffen we bij de P dealert een veel minder nerveuze verkopende partij aan, het geld was binnen en de duitsers hadden plots hier en daar zelfs wat humor
Nou! Eind goed al goed en om 11:40 maakte ik mijn eerste kilometers door het centrum van Munchen op weg naar huis.
Haha, wat zijn al die andere auto's op de weg dan plots vervelend en wat komen ze af en toe dichtbij, soms wel tot binnen enkele tientallen meters!! Het zweet stond in mn handen, maar eenmaal de (zeer drukke zaterdag) stad uit... begon het genieten...
Op de snelweg een tijdje rustig wennen en na 30 minuten dat Sport Plus knopje eens ingedrukt.. "RRRRROOOOARRRR!!!" - "ik kijk naar Wouter..." eh.. ok, knopje maar weer uitgezet... nog maar even wennen.. ... haha - geweldig!
Later nog veel (en hard) gereden in sport (toch maar niet plus) stand, precies goed en ik weet nu eigenlijk pas echt wat een geweldig gevoel het is om in zo'n beest van een machine te rijden, onbeschrijfelijk. Ik had niet verwacht dat het
zoveel voldoening zou geven.
Ik vind het een prachtige wagen en hij komt daadwerkelijk in nieuwstaat (ook KM's) van een "oud dametje", in dit geval een heer van 75 die traditiegetrouw elke paar jaar een nieuwe Porsche kocht, maar er kort na deze achterkwam dat hij er nu toch
echt niet meer uit kon komen als hij zich eenmaal in de stoel had laten vallen. De beste man kocht na ontvangst van betaling overigens letterlijk dezelfde ochtend en bij dezelfde dealer een nieuwe volledig compleet uitgeruste Macan S. Als ik toch zo de 75 mag halen...
Nou.. het was niet echt op een middagje geregeld, maar wat zijn we nu blij. Maandag naar de RDW en dan geduldig (NIET!) op het kenteken wachten. Ik ga nog even naar hem kijken
en dan kapot, maar voldaan... nach bett.
Iedereen nogmaals bedankt voor de hulp en de fijne reacties!! (ik zal morgen nog wat fotos proberen te uploaden)
Bas