Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Re: Porsche 996 Cabrio
uit nieuwsgierigheid: welke specialist? Jet cars?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 dec 2014 23:30 |
|
|
Pw250
964
|
Re: Porsche 996 Cabrio
+1 of AenD!?
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
02 dec 2014 10:35 |
|
|
sunnyfunny
|
Re: Porsche 996 Cabrio
Wellicht op Amerikaanse fora even rondneuzen, daar zijn veel DIY mensen actief met de 996. bv Pelican. Succes! Laat maar ff weten wat er aan scheelde. Zelf kom ik niet ver met electronische storingen. O en we zijn gek op plaatjes, zien is geloven!
_________________________________________ Life's to short not to live it up a little!
|
02 dec 2014 13:33 |
|
|
jason1
|
Re: Porsche 996 Cabrio
En daar gaan we weer, totaal respectloos, tegen het afzeikerige aan. Hoe kun je nou zo dom zijn? Daar hebben we er weer 1. Dit ga ik volgen . Op naar de volgende rel op het o zo gezellige PF. Laat Mike in zijn waarde, zeker als mede Porscheliefhebber. Zoals gezegd, iedereen heeft wel eens een mindere aankoop gehad en tweedehands auto's hebben altijd gebruikssporen. Help hem met tips of lees het topic niet. Hij heeft er nu niks meer aan om te horen van de 'experts' dat hij een miskoop heeft gedaan. Ten eerste omdat de 'experts' het niet kunnen weten of het een miskoop is omdat ze de auto niet kennen, wie weet hangen er 3 draadjes los. Ten tweede, mocht het tegenvallen, omdat er toch niks meer aan te doen is behalve het beste ervan maken. Mike, ik kan je helaas geen tips geven, maar ik wens je succes met de auto en ik wens je wel een hoop heerlijke probleemloze kilometers toe.
|
03 dec 2014 1:16 |
|
|
cambiocorsa
arnhem
|
Re: Porsche 996 Cabrio
Inderdaad Mike laat je niet gek maken, aan de slag met die auto.
|
03 dec 2014 13:55 |
|
|
bully
|
Re: Porsche 996 Cabrio
|
03 dec 2014 14:15 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: Porsche 996 Cabrio
Geen idee maar heeft wel een mening, dat Jet Cars een goede specialist is.
|
03 dec 2014 14:18 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Porsche 996 Cabrio
>off topic zo surf je nog eens naar een andere website, even op http://www.jetcars.nl/index.php?category=garantie gekeken.... >back on topic
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
03 dec 2014 15:14 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: Porsche 996 Cabrio
Iemand die 3x een post heeft geplaatst, die alle 3 dezelfde inhoud hebben.
|
03 dec 2014 15:30 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Porsche 996 Cabrio
Misschien VMO 020 onder een Andere nickname
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
03 dec 2014 19:13 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Porsche 996 Cabrio
Net als het verlengen van de garantie via de Porsche dealer dus, alleen daar gaat het per 12 maanden.
|
03 dec 2014 23:33 |
|
|
mikexraven
|
Re: Porsche 996 Cabrio
Goedenavond allen,
Maandag de Porsche naar een Specialist gebracht een hele nette garage en vandaag gehoord hoe ze aan zoon hele nette garage komen.
De Porsche specialist heeft een offerte neergelegd om de gehele 996 technisch netjes te maken van c.a. 10.000,- (mijn mond viel open).
Het Cabrio dak is weer gerepareerd en de ramen komen weer omhoog +1.
Het ernstigste is de tiptronic brein die kapot schijnt te zijn die wel liefst 3500,- gaat kosten. Ik hoop dat iemand voor mij een adres heeft waar ik deze kan laten repareren of reviseren of 2e hands ergens op de kop te tikken. Ik zal hierin niet de enigste zijn.
Dan komt de uitlaat die vervangen moet worden.
Een ventilator in de motor ruimte.
En een draagarm rubber wat een bekend probleem schijnt te zijn bij de 996'en
En dat allemaal voor 10.000,-
Ik hoop dat jullie misschien tips of ideeën hebben om tot een goedkopere oplossing te komen.
Groeten, Mike
P.S. Dankjewel Jason
|
10 dec 2014 19:14 |
|
|
cambiocorsa
arnhem
|
Re: Porsche 996 Cabrio
Ben je zelf handig/heb je zin en tijd om te sleutelen? Anders ben ik bang dat het niet veel goedkoper gaat worden.... Onderdelen zijn niet goedkoop.
|
10 dec 2014 19:21 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Re: Porsche 996 Cabrio
|
10 dec 2014 19:26 |
|
|
ErikP
997 S cabrio in Speedgelb,
Ex Boxster 986Schiedam
|
Re: Porsche 996 Cabrio
Mike, Ik zou overwegen om de auto niet bij Porsche zelf maar een onafhankelijke specialist neer te zetten. Scheelt heel veel geld en ook dan sleutelen er mensen aan de auto die gespecialiseerd zijn in Porsches en de juiste onderdelen gebruiken. Er zijn verschillende goed bekend staande bedrijven, en als je even aangeeft in welke regio dat moet zijn, zal je hier zat tips krijgen waar je naar toe kan voor een vergelijkende opgave. Die 10.000 moet volgens mij een heel stuk omlaag kunnen...
Succes!
|
10 dec 2014 19:42 |
|
|
arjan
|
Re: Porsche 996 Cabrio
Voor de automaat zou je eens met de koning transmissie techniek in Zuid-Beijerland kunnen bellen. Heeft geen website, maar met Google heb je z'n nummer zo te pakken. Staat goed bekend als het gaat om automaten
|
10 dec 2014 20:15 |
|
|
arjan
|
Re: Porsche 996 Cabrio
Het vervangen van een uitlaat en een ventilator is met enige sleutel kennis/ervaring goed zelf te doen. Als je op internet goed zoekt is er voldoende info en DIY met foto's en filmpjes hoe iets te demonteren/monteren.
|
10 dec 2014 20:19 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Porsche 996 Cabrio
Goed, dat wordt een DIY project neem ik aan... Ik denk dat je eerst het rijtje op prioriteit moet zetten. Je hebt al wat linkjes gekregen. Kan mij ook voorstellen dat je met gebruikte onderdelen een heel eind komt. Hoeveel sleutel ervaring heb je? Ondanks alle bangmaakverhalen is de 996 een vrij eenvoudige auto om aan te sleutelen. Het voordeel van een auto waarbij efficiency van productie een speerpunt was....
_________________________________________ rouge et noir
|
10 dec 2014 20:45 |
|
|
bully
|
Re: Porsche 996 Cabrio
Das een mooi tegeltje
|
10 dec 2014 21:12 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Porsche 996 Cabrio
Hahaha, klopt Maar ik heb aan heel wat auto's gesleuteld en deze zit verdomd slim in elkaar.
_________________________________________ rouge et noir
|
10 dec 2014 21:36 |
|
|
Bokicelli
996 C4 ''00
955 4.5 V8 Turbo ''03,
ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968Gelderland
|
Re: Porsche 996 Cabrio
Zo, dat is inderdaad denk ik schrikken voor je en natuurlijk ook flink balen. Ik hoop echt dat de prijs er naar was, anders is dit een goede les. Een goedkope Porsche bestaat niet. Neem even contact op met ATR Montfoort voor een goede diagnose en of een second opinion. Zijn echt specialisten wat betreft automatische transmissies. Daarna kun je altijd kijken waar je het laat vervangen en waar het prijs/kwaliteit technisch het beste is om het te doen. Een Originele Porsche uitlaat bij de dealer kost wel de nodige centen. Ook kun je een goede aftermarket uitlaat monteren voor een stuk minder. Wat is er precies met je huidige uitlaat aan de hand? Is die te lassen evt? Wat is er precies met de draagarmen? Kraken piepen deze? Hoe stuurt de auto? Ik dacht zelf dat bij de 996 het aangeraden wordt om de draagarmen in zijn geheel te vervangen. Als je zelf niet kan sleutelen aan je auto's, dan wordt dit een duur project. Ik persoonlijk zou 2 dingen overwegen. 1. Terug gaan naar het bedrijf waar je hem gekocht hebt en kijken of er een coulance regeling valt te treffen (reken hier absoluut niet op). 2. De auto inruilen voor een andere (of iets anders). 3. Mocht je budget niet oneindig zijn, doe dan nu de broodnodige reparaties. Stal de auto, en pak elke keer iets aan tot dat die helemaal goed is. Ga ook op zoek naar iemand die verstand van Porsches heeft en wellicht voor een vriendelijk tarief bijklust aan die dingen. De automaat zou ik wel bij een specialist laten doen. Heel veel succes en sterkte.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 dec 2014 0:25 |
|
|
Scooby-R
Een echte Nee-T3
|
Re: Porsche 996 Cabrio
10.000,- * Set gebruikte eind-dempers. € 400,- (Een setje nieuwe Dansk sportdempers kan natuurlijk ook. € 700,-) * Set nieuwe uitlaatklemmen. € 50,- * Setje nieuwe draagarmen voorzijde. € 350,- * Fan gebruikt € 100,- Dus voor € 900,- en drie/vier uurtjes sleutelen (is makkelijk zelf te doen, spreek uit ervaring) zijn deze problemen opgelost. Wat betreft het Tiptronic-brain, daar heb ik geen ervaring mee. Misschien kan Van Kessel of Van Zweeden je hiermee helpen. Anders biedt het internet (gebruikt exemplaar) wellicht uitkomst. Dit zou ik, als het mijn eigen 996 betrof, ook nog wel aandurven.
_________________________________________ I have sexdaily, I mean dyslexia, fcuk
|
11 dec 2014 8:51 |
|
|
mikexraven
|
Re: Porsche 996 Cabrio
Kijk dit zijn super antwoorden hier heb ik veel aan.
Vandaag de auto bij de Porsche specialist vandaan gehaald het gaat om een hydraulisch kleppen brein die kapot is de specialist adviseerde inderdaad ook het bedrijf atr daar gaan we het brein ook heen brengen als we hem in ons handen hebben om te laten repareren als hun dat kunnen voor een goede prijs.
Verder moeten de draagarmen vervangen worden incl rubbers.
Uitlaat gaan we waarschijnlijk lassen als dat nog mogelijk is.
De radiator is lek wat waarschijnlijk komt door de kapotte ventilator maar is hier nog een oplossing voor een soort folie krimpen of afknijpen of iets anders behalve zoon pil.
Er waren nog een paar dingetjes maar het blaadje heb ik niet bijdehand die komt morgen !
Groeten, Mike
|
11 dec 2014 23:51 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Porsche 996 Cabrio
Zo pak je het goed aan Mike Laat de moed niet zakken en als dat toch gebeurt -> verlies nemen en een belangrijke les wijzer...
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
12 dec 2014 0:00 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Porsche 996 Cabrio
Goed bezig. Maar pas op met de koeling en niet op bezuinigen. Dat is de oorzaak van het gevoelige IMS Lager van veel 996 motoren. Ik zou dan ook zeker de radiator vervangen. Iets van €170 nieuw: klikkerdeklik
_________________________________________ rouge et noir
|
12 dec 2014 0:11 |
|
|