Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:02

Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
trillend stuur 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: trillend stuur / finale
Inmiddels ben ik er 100% achter wat de reden is van het trillende stuur. De velgen blijken slechte imitatievelgen te zijn helaas. De wielen werden niet gecentreerd dmv van de flenzen waar je het wiel overheen schuift maar door de bouten. Dat werkt natuurlijk niet goed. Verder bleek de ET waarde van de velgen anders te zijn dan de originele velgen. De velgen leken wel echt op de originelen maar als je ze uiteindelijk naast elkaar zet klopt t niet.
Ben uiteindelijk op zoek gegaan naar goede originele 2e hands. Echter je weet nooit wat ermee is gebeurd. Ik had een set gevonden en een mail gestuurd maar kreeg geen respons. Dus besloten om nieuwe te bestellen bij Porsche. Kost n paar centen maar de auto is nu 100% goed en daar ben ik blij mee. Boxster rijdt echt super nu.
Dit onderwerp kan worden afgesloten.
Wel heb ik nog een vraag; ik kan deze velgen niet verkopen aan iemand anders met een Boxster. Maar misschien passen de velgen op een andere auto. Hoe zou ik hier achter kunnen komen?
Bedankt voor t advies een meedenken.

30 nov 2014 15:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Bericht Re: trillend stuur / finale
Bob01 schreef:
Wel heb ik nog een vraag; ik kan deze velgen niet verkopen aan iemand anders met een Boxster. Maar misschien passen de velgen op een andere auto. Hoe zou ik hier achter kunnen komen?

Ik zie met grote regelmaat Porsche velgen op VW producten, kennelijk (eventueel met spacers) past dit op de een of andere manier.

Wellicht dat een bandenboer . . . eeeh leverancier, hier uitsluitsel over heeft.

30 nov 2014 16:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht Re: trillend stuur
Als de naafgaten niet goed zijn (en je een schoon geweten wilt houden) dan horen ze gewoon in de afvalbak :wink:

02 dec 2014 23:08
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
op http://www.steekmaat.nl kun je kijken op welke auto ze wel passen.

Een (zware) aanhangwagenas heeft normaal gesproken geen opstaande rand waar je naaf omheen valt, een aanhanger met een mtm van 3500 KG (vaak) ook niet dus.
Er zit wel een blikken (vet)dop in het midden, maar die is meestal kleiner dan de naafgat van het wiel.
Dat is dus volkomen veilig om daar mee te rijden. (en dus met een schoon geweten)
:arrow: http://www.mammuth.nl/remtrommels/remtr ... 25-3464x37

Afbeelding

Het centreren is wel even een bezigheidje :wink:

02 dec 2014 23:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Een echte Nee-T3
Ervan uitgaande dat je "verkeerde" velgen toch nog een aardige bedrag waard zijn kun
je overwegen het naafgat te laten uitdraaien zodat er een centreer-ring met de juiste
maat in past.
Volgens mij waren de kosten hiervan ongeveer € 50,- per wiel, dus voor zo'n € 200,-
heb je een goed passende set die je met een "schoon geweten" kan verkopen.
(200 euro minder "winst" maar in ieder geval geen gezeur aan de deur)

Of je gooit er een setje winterbanden omheen en houdt ze zelf.

03 dec 2014 8:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bedankt voor de adviezen.
Inmiddels heb ik een originele P set wielen gekocht. Ik ben wel armer geworden maar ik word er wel blij van want de auto rijdt super.
Ik zal natuurlijk nooit de 'verkeerde' velgen verkopen als ik niet weet onder welke auto ze passen. Ik ga dat proberen uit te zoeken. Aan de binnenkant van de velg zouden wat codes staan en daar ga ik mee aan de slag.
Het zijn inderdaad mooie velgen en schadevrij, dus ook wat waard.

03 dec 2014 9:12
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Bob, heb je nog contact gehad met de dealer die je de auto heeft verkocht. Zie je startpost.
Eigenlijk heeft deze je een auto met defecte velgen verkocht. Nu heb jij een nieuwe set moeten kopen om de Porsche goed te laten rijden .
Dealer heeft dus het aangekaarte probleem niet opgelost onder garantie
Zou het in ieder geval bespreekbaar maken
Succes, René

03 dec 2014 9:49
Profiel
PorscheForum Rakker
heb inderdaad contact gehad met de dealer. Hij heeft de auto zo ingekocht en er verder niets aan gedaan behalve paar keer balanceren.
Zij vonden het goed. Maar je hebt een punt. Ik ga toch mijn rechtsbijstandsverzekeraar eens inschakelen. Kijken of ik er wat mee kan
Bedankt

03 dec 2014 9:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Een echte Nee-T3
Nog even over het aanpassen van het naafgat van je "oude" velgen, ik kwam er bij het wisselen naar
winterbanden achter dat mijn Chip Foose wielen ook niet het juiste naafgat hebben. (73 ipv 71,6mm)
(Tijdens het rijden nooit gemerkt, waarschijnlijk gecentreerd op de bouten.)

Omdat ik dit toch in orde wil hebben gaan m'n velgen binnenkort naar Wielenrichten.nl
Naafgat uitdraaien en centreeringen plaatsen.

Aanpassen naafgat

10 dec 2014 9:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4