Auteur |
Bericht |
rvdbee
3.2 '89 carrera coupeden haag
|
twijfel, voor aankoop!
Heren ( en dames natuurlijk ook )
Ben nu zo'n 9 maanden opzoek naar MIJN Porsche. 3.0 of 3.2
Heb een 3.0 uit '81 op het oog, gisteren gekeken en natuurlik gereden ( foto's gemaakt, maar zijn te groot...! krijg ze niet in het album...) 208.000 km op de teller, bij 150.000 motor en versnellingsbak gereviseerd, historie bekend, (met foto's van de revisie) MAAR een lelijke roestplek rond de slotvangers en verder naar de dorpel, heb inmiddels de foto's gezien hoe dat gemaakt moet worden op het forum en ook hoe groot het gat dan is..... Ook bij de laatste apk was de afstelling voor de meting maar net goed te zetten, iets met een membraam in de brandstofpomp...! Hoorde dat zo'n pomp erg duur is. Verder natuurlijk wat gebruikssporen maar niets schokkends. Hoop dat hij deze week nog voor de aankoopkeuring kan! Wat ik me afvroeg is of jullie mij globaal kunnen vertellen wat zo'n roestbehandeling ( uitslijpen en nieuw stuk erin +spuiten ) kost en ook die brandstofpomp baart mij dan zorgen. Heb nog wel budget om na de aankoop dit te laten herstellen.
|
24 aug 2005 17:50 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
krijg je neem ik aan bij de AKK een idee van
_________________________________________ Got coffee?
|
24 aug 2005 19:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Foto's kan je verkleinen met het windows programma'tje paint.
... lengte en hoogte naar 70% moet IMO volstaan - dan weer opslaan als .jpg en vervolgens uploaden naar je personal-album en linken naar dit topic
Ik denk dat de prijs van de 81'er wel mee moet vallen wil je het laswerk (en de andere mogelijke werkzaamheden) voor lief nemen
Geen idee wat je budget is, maar mss is het verstandiger om even verder te kijken er zijn genoeg 3.0'tjes en 3.2'tjes te koop
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
24 aug 2005 20:15 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Alle Porsche's na 1976 zijn gedeeltelijk tot geheel van verzinkt plaatwerk gemaakt.
Maar dat wil niet zeggen dat ze niet kunnen roesten.
De zwakste plek bij een 911 is vooral de slotplaat waar de slotvanger op gemonteerd zit. Vaak is het zo dat als roest zichtbaar wordt op de slotplaat, er ingrijpende reparatie's nodig zijn. Achter de slotplaat zit een verstevigingsbalkje die ook slecht kan zijn. Of het niet zichtbare gedeelte van de kokerbalk.
Het is verstandig om de carrosserie goed te bekijken van af het achterwiel naar voren toe. Onder het achterscherm dus.
Ook zie je regelmatig roest bij de binnenschermen aan de voorkant. Vooral waar het voorscherm aan de carrosserie zit gemonteerd.
Aan de bovenkant tegen de binnenschermen zitten links en rechts leidingen waarachter het zand zich ophoopt waardoor roest eenvoudig kan beginnen.
_________________________________________ Rebel engineering
|
24 aug 2005 20:32 |
|
|
rvdbee
3.2 '89 carrera coupeden haag
|
|
24 aug 2005 22:54 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Wil je niet ontmoedigen maar het ziet er alles behalve twijfelachtig uit.
Het zou me verbazen als dit het enige stuk wat vervangen moet worden.
|
24 aug 2005 23:00 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Er is ook al eerder aan geplamuurd aan de foto te zien.
Sterkte met je keuze!
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
24 aug 2005 23:01 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
dat dacht ik ook
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
24 aug 2005 23:18 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
|
24 aug 2005 23:19 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Ik zou hem ook laten staan of je moet hem voor heel weinig kunnen kopen maar een keuze moet je altijd zelf maken dat is het leuke van keuze's
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
24 aug 2005 23:32 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik sluit me hier volledig bij aan. Zoek rustig verder. Je wilt niet weten hoeveel Porsches ik in mijn leven al bekeken heb. Ooit komt de goede Succes met je zoektocht (en dat is zeker zo leuk is dan een Porsche te bezitten )
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 aug 2005 23:35 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
24 aug 2005 23:50 |
|
|
spike-993
|
laten staan zou mijn advies zijn
|
25 aug 2005 1:40 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
laat ik ook maar een duit in het zakje doen:
ROTZOOI, lekker verder kijken/sparen.....
en gezien de algehele conditie van de auto zoals je haar beschrijft heb ik mijn twijfels over wat er bij de motorrevisie is gedaan.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
25 aug 2005 7:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Topje van een ijsberg .....
Als je even het lijstje van paSCal invult en je budget kenbaar maakt zijn er ongetwijfeld Forummers die je even verder helpen in je zoektocht naar een knappe 3.0 (of 3.2) ....
KLIKKERDEKLIK OP DE FOTO'TJES
RVDBEE 't is al te vaak gezegd, maar schijnbaar nog steeds noodzakelijk: KR KB'tje met de K van AKK
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
Laatst bijgewerkt door Olaf op 25 aug 2005 11:46, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 aug 2005 9:01 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
De roest die je hier ziet is echt het topje van de ijsberg . Hier past maar een advies: Laten staan en lekker verder zoeken
Lekker verder zoeken en je komt vanzelf de Porsche van je dromen tegen
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
25 aug 2005 10:41 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
In dit geval zeker goedkoop=duurkoop!!!!!
_________________________________________ NPC 0577
|
25 aug 2005 12:00 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Nou ik sluit me bij de reacties aan. Je gaat toch geen roest KOPEN
Zijn er vast wel te vinden die er beter uit zien. Tis moeilijk maar lekker verder kijken
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
25 aug 2005 13:46 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
rvdbee,
Als je serieus aandacht aan deze Porsche wilt schenken, vrees ik dat je twee fouten maakt.
Eén: je besteedt zinloze tijd aan een auto die waarschijnlijk een rijdende roestbult is en nauwelijks meer door de APK te krijgen.
Twee: je hebt nog niet in de gaten dat Porsche rijden gewoon veel geld kost en je loopt daardoor een groot risico om met de hakken over de sloot de aankoop te financieren maar de auto weg te moeten doen als de eerste reparaties en het eerste onderhoud er aan komen.
Advies:
Zet op een rijtje of je minimaal € 18.000 over hebt voor de aankoop van een 3.0 of 3.2 en of je dan ook nog eens € 5.000 achter de hand hebt en bereid bent uit te geven voor komende reparaties en onderhoud (of praat ik nu onzin?).
Nicolò
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
25 aug 2005 19:34 |
|
|
horn
PF #57
|
ik heb het topic nog even snel doorgelezen, maar ik zie nergens een verkoopprijs staan.
Het lijkt hier wel vol met specialisten te zitten. Wat nou als je eigen Porsche hier roest blijkt te hebben? Erwin geeft aan dat dit een veel voorkomende plaats is voor roest. Vraag aan een goede specialist wat het kost om dit te repareren en stel, als de verdere keuring geen rare dingen aan het licht brengt, aan de verkoper voor om de herstelkosten te verwerken in de verkoopprijs. Misschien heb je dan een witte met overzichtelijk werk voor een goede prijs.
Niet te hard van stapel lopen - kijken wat je er van vindt - als het je wat lijkt, bij een goed adres laten keuren en met de keuringsuitslag in de hand aan de onderhandelingstafel gaan zitten.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 aug 2005 19:59 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Waarom moeilijk doen als het ook wat makkelijker kan? Het is net wat Olaf al eerder postte, er is meer dan keus genoeg in deze klasse. Uiteindelijk pakt het 9 van de 10 keer toch veel duurder uit als je zo'n aangetast exemplaar koopt. Prijsopgave lijkt me in dit geval ook moeilijk omdat je de daadwerkelijke schade pas kunt zien als alles is verwijderd en kaal gemaakt.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
25 aug 2005 21:01 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Dat is toch een andere insteek Horn. Als ik morgen aan mijn P een roestplekje zou vinden zou ik ten eerste knap de pest in hebben en dat natuurlijk laten repareren. Maar nogmaals er is keuze genoeg, dus waarom een auto met roest bewust aanschaffen? Vind ik niet logisch
hoor. Je koopt toch ook geen zure melk of een schoen met een gat in de zool
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
25 aug 2005 23:13 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 aug 2005 23:15 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Dan zou ik de gok maar eens nemen,dat brengt ie altijd weer op
_________________________________________ t beste maar weer...
|
25 aug 2005 23:22 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Lijkt me niet echt reël.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
26 aug 2005 0:06 |
|
|