Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 18:45

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Wie heeft zijn PCM vervangen door een product van SwissAudio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Wie heeft zijn PCM vervangen door een product van SwissAudio
Hallo beste PF'ers,

Zoals zoveel Porsche eigenaren met een ouder PCM systeem, wil ik Bluetooth voor zowel handsfree als audio streaming hebben. De Dension 500S BT gw52mo2 heeft mijn interesse, maar een andere optie is het vervangen van de PCM door iets anders, in dit geval een unit van SwissAudio. Heeft iemand daar ervaring mee?

Meer info over het apparaat:

http://www.navaudio.nl/products/Porsche ... tooth.html

Of kan ik beter voor de Dension gaan (en mogelijk langs Porsche Centrum Amsterdam moeten gaan om het aan de praat/geprogrammeerd te krijgen)?

Alvast bedankt voor de reacties!

04 dec 2014 0:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Een echte Nee-T3
Bericht Re: Wie heeft zijn PCM vervangen door een product van SwissA
Wat betreft de webshop "NavAudio", zeer goede ervaringen mee.
Regelmatig spulletjes besteld voor zowel mezelf als voor collega's en vrienden.
Snelle en juiste levering, goed bereikbaar voor eventuele vragen.

Het merk SwissAudio zegt me niets, de goedkopere merken zijn vaak kopieen van de
bekende merken.
Laat je hier niet door afschrikken, mijn X-tron :shock: heb ik 6 jaar geleden daar
gekocht, en verhuist elke keer mee naar m'n "nieuwe" auto.

Kortom, een super apparaat dat al jaren doet wat het moet doen.
Radio, Navi, bluetooth, DVD (MP4, DivX, VOB etc.) I-pod, USB, Video-in, twee SD readers enz.

CD/DVD's die al jaren zonder hoesje rondslingeren.....no problem.

04 dec 2014 9:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Gewoon even googelen op chinese dubbel din autoradio en je weet meer. Dan kun je zelf bepalen of het wat voor je is...

04 dec 2014 9:07
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Ik heb er een parrot 9200 in zitten ,perfect streamen van geluid van de iphone

04 dec 2014 10:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Ziet er best goed uit.
En als hij in een 996 past, dan gaat dat vast ook lukken in een 986. Ik navigeer nu vanaf ei feun, wat ook wel werkt maar in het buitenland kostbaar kan zijn. Daarbij is het bleutooth bellen en ipod aansluiting wel handig...

04 dec 2014 10:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Een echte Nee-T3
Meteen een passend inbouwsetje erbij kopen en een middagje knutselen.

Dubbeldin inbouwset 996

Afbeelding

04 dec 2014 11:14
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bij deze navigatie autoradio wordt het automerk en type precies passende dashboard paneel erbij geleverd. :wink:
Het inbouwframe dat NavAudio levert is zwart. Via eBay is ook een inbouwframe te koop in (vrijwel?) dezelfde kleur als de rest van het dashboard :idea:

ErikP schreef:
Ik navigeer nu vanaf ei feun, wat ook wel werkt maar in het buitenland kostbaar kan zijn.

Voor navigatie heb je alleen GPS-signaal nodig, dus welke navigatiesoftware gebruik je dan op jouw iPhone? :scratch:

04 dec 2014 11:20
Profiel
PorscheForum Rakker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Hier een ervaringsdeskundige met 2 apparaten: niet aan beginnen. Het geluid was best aardig en de navi-module bevatte veel detailkaarten van geheel Europa en werkte wel goed (behalve files vermijden, zie onder) maar voor mij waren enkele essentiele dingen niet goed.

Uit mijn hoofd (en dan mis ik vast iets):
- bluetooth van zeer matige kwaliteit. Mensen konden mij slecht verstaan. Met Pioneer en origineel Audi heb ik daar geen last van
- TMC werkte bij 1 van de 2 toestellen zeer slecht. Navaudio heeft toen een nieuwe TMC antenne gestuurd maar zonder resultaat. TMC was voor mij een eis om de file's te kunnen ontwijken
- toestel heeft een enkele tuner. Bij zwak signaal (en de ontvanger is van mindere kwaliteit dan ik in de Porsche, mijn OEM Audi navi en mijn huidige Pioneer gewend ben) gaat de tuner zoeken en dan valt je signaal weg. Daar heb je met origineel Porsche, Audi en Pioneer geen last van omdat er een 2e tuner inzit die dat werk doet en ongemerkt overschakelt wanneer een sterker signaal gevonden is. Ik vond dat op zijn zachtst gezegd irritant omdat het zeer vaak optreedt bij zwakkere zenders (en dat waren ook 538, slamfm, provinciale omroepen e.d.). Extra antenneversterker en andere antenne boden geen soelaas. Bij Pioneer-navi met zelfde antennekabel en antenne had ik het probleem niet. De antennekabel zat er nogal gammel aan en ik vond op het internet dat iemand met een Passat hetzelfde probleem had.

Een toestel had TV-ontvangst (van matige kwaliteit), maar die TV gebruikte ik nooit. Behalve toen ik een keer goed vaststond in een file in de winter een een ijshockeywedstrijd van de Olympische spelen live kon zien :thumleft: . Doordat ik stilstond was het beeld en ontvangst wel OK.

De producten hebben een niet-premium prijs en dat merkte ik aan de kwaliteit van de producten alsook de service. Bij Navaudio bestel ik ook niet meer; service vond ik aan de magere kant. Navi was niet leverbaar terwijl op site 'in voorraad' stond, toen na een maand of 2 eindelijk vervangend product terwijl in tussentijd niet op hoogte werd gehouden van voortgang, duurde lang voordat TMC-module geleverd werd en dat was dan weer de verkeerde. Ik betaal liever wat meer voor een beter product en betere service. Het verschil met een bv Pioneer is ook weer niet zo groot. Bij de 'chinezen' moet je inbouwraampje, TMC-antenne e.d. vaak extra bijbestellen terwijl die bij Pioneer er bij zit (maar dan wel een universele, die bij mij prima past).

04 dec 2014 12:00
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Citaat:
Voor navigatie heb je alleen GPS-signaal nodig, dus welke navigatiesoftware gebruik je dan op jouw iPhone? :scratch:

Google maps tot nu toe. Eenmaal rijdend klopt wat je zegt, maar als hij een route moet (her)berekenen kon dat niet zonder dataroaming.

04 dec 2014 14:06
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Tja, dan zou ik navigatiesoftware installeren die speciaal voor dat doel is gemaakt: navigeren ;)
Daarvoor is ook gratis software beschikbaar :idea:

Johndc schreef:
Hier een ervaringsdeskundige met 2 apparaten: niet aan beginnen.

Zinvolle informatie en goed onderbouwde mening :thumleft:

04 dec 2014 14:44
Profiel
Johndc schreef:
Hier een ervaringsdeskundige met 2 apparaten: niet aan beginnen.

Dit.
Voor een paar 100 Euro meer heb je 'n Kenwood die WEL werkt zoals het hoort. Tenzij je graag je GPS gebruikt, en eens je GPS programma opgestart is, je graag ook nog op talloze knopjes duwt om tegelijkertijd ook muziek te hebben. Eén van de talloze quirks van zo'n cheap modelletje :salut:

04 dec 2014 15:34
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Als je het dan al doet, koop m dan gewoon op ebay voor iets meer dan 100€... :idea:

04 dec 2014 18:08
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Turbo Ex 981S, Ex 997 C2, Ex 996 TT, Ex 993 C2 (2x) Ex 996 C2
Heb er een dubbel din Pioneer AVIC F910BT inzitten. werkt goed en niet teveel knoppen en bling bling, moet niet in een 996.
Was zo aangesloten op een PCM systeem met Bose.
Inderdaad een dubbel din met fascia setje bijkopen. Let wel op of je een cupholder (na 2002) of ervoor, zit verschil in voor de fascia

07 dec 2014 15:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]