Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:55



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Splitsen carters 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Splitsen carters
Hoe kan ik het motorblok splitsen alle bouten zijn er uit en heb met een kunstof hamer geklopt op de tapeindjes en het lipje maar breekt niet open ben ook bang dat het magnesium blok afbreekt of scheurt
Wie heeft de oplossing ? :roll:


03 dec 2014 15:22
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Splitsen carters
Nooit zelf gedaan, maar wel eerder es wat over gelezen hier. Blijkbaar zit er nog een moer in het distributiegedeelte die je over het hoofd kunt zien en je kan nog met een stanleymesje aan de gang:

viewtopic.php?f=3&t=36093&hilit=carterhelften


03 dec 2014 16:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Splitsen carters
Veel geduld en blijven kloppen. Goed rond het blok. Beslist geen schroevendraaier oid ertussen steken, ookal is dit zo aantrekkelijk.

Check zeker even of je alle bouten/ moeren los hebt. Ook is de ruimte waar de oliekoeler overheen gaat en in de distributie huizen.

Ook geen stanleymesjes gebruiken bij de magnesium blokken. Gewoon goed kloppen rondom het blok. Op een gegeven moment moet hij loskomen.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


04 dec 2014 23:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
Bericht Re: Splitsen carters
daar is speciaal gereedschap voor, lijkt op een remzuiger terug steller:

Afbeelding
_________________________________________
Www.924forum.nl
Het 924 forum van nederland


05 dec 2014 0:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: Splitsen carters
En waar ga je die tussen stoppen dan?
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


05 dec 2014 11:22
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Splitsen carters
haaa sterker nog het lijkt niet op een remzuiger terugstel tool , het is er een! (http://www.samstagsales.com/Porsche.htm#advertise)
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


05 dec 2014 11:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: Splitsen carters
Je hebt goed opgelet Bas, die kun je i.d.d. goed gebruiken :thumleft:
_________________________________________
Rebel engineering


05 dec 2014 13:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Splitsen carters
Nu ben ik er nog niet
Ik ben niet van plan om een schroevendraaier te gebruiken of Stanley mesjes dit om de afdichting vlak te beschadigen
De 2 bouten achter de oliekoeler zijn ook verwijderd
De tool voor de remtangen lijkt mij ook niet bevorderend en waar plaats je deze en is voor eenmalig gebruik los is los


05 dec 2014 13:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Splitsen carters
geen 911, wel luchtgekoeld.
https://www.youtube.com/watch?v=NoWB51sGj7o


05 dec 2014 13:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Splitsen carters
Targa72 schreef:
Nu ben ik er nog niet
Ik ben niet van plan om een schroevendraaier te gebruiken of Stanley mesjes dit om de afdichting vlak te beschadigen
De 2 bouten achter de oliekoeler zijn ook verwijderd
De tool voor de remtangen lijkt mij ook niet bevorderend en waar plaats je deze en is voor eenmalig gebruik los is los


Lijkt me dat dat alleen kan aan de bovenkant van het blok bij de oil breather cover ( weet even het nederlandse woord niet) en aan de onderkant bij het carter gat. Nog steeds met veel beleid lijkt me. Wat spanning erop en dan toch weer kloppen.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


05 dec 2014 17:39
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Bericht Re: Splitsen carters
Een magnesium blok zeg je? Dan heb ik van Erwin Jansen van Rebel geleerd dat je die twee helften maar zelden weer recht tegen elkaar aan krijgt omdat ze met het losmaken van de bouten kromtrekken. Hij heeft beschreven wat hij aan een magnesium blok heeft moeten laten doen om het weer recht gemonteerd te krijgen na revisie. Dan ben je een paar duizend euro en veel vakmanschap verder.


05 dec 2014 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Met wielen en benzine Ex. 912-1968 en Cayman S Nu iets met een ster
Dordrecht
Bericht Re: Splitsen carters
Een ouderwetse krik tussen de tapeinden van de bak voor wat spanning werkte op mijn '12 blokje prima.

Beleid is het toverwoord !
_________________________________________
Onderschrift : Een stukje tekst die je optioneel aan al je berichten kunt toevoegen. Er is een limiet van 255 tekens.


05 dec 2014 22:33
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Splitsen carters
Inderdaad geduld is een schone zaak zelf met kloppen mijn blok gesplitst altijd daarna de grondboring controleren door de twee blok helften weer op moment in elkaar te zetten en daarna te meten. Als dan het blok scheef is moet deze inlijn geboord worden ( dure klus ) als je dit niet goed doet kan je de revisie beter vergeten want dan kan je grote problemen krijgen.


05 jan 2015 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Splitsen carters
Dit is een tricky situatie. Er kan veel fout gaan. Waarom breng je het short block niet naar een specialist voor alleen dit klusje?


05 jan 2015 23:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Re: Splitsen carters
Misschien het moertje vergeten bij de distrebutie ketting opening
Word baak vergeten


05 jan 2015 23:40
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.