Auteur |
Bericht |
Targa72
|
Splitsen carters
Hoe kan ik het motorblok splitsen alle bouten zijn er uit en heb met een kunstof hamer geklopt op de tapeindjes en het lipje maar breekt niet open ben ook bang dat het magnesium blok afbreekt of scheurt Wie heeft de oplossing ?
|
03 dec 2014 15:22 |
|
|
Ticcie
964 C2
|
Re: Splitsen carters
Nooit zelf gedaan, maar wel eerder es wat over gelezen hier. Blijkbaar zit er nog een moer in het distributiegedeelte die je over het hoofd kunt zien en je kan nog met een stanleymesje aan de gang: viewtopic.php?f=3&t=36093&hilit=carterhelften
|
03 dec 2014 16:00 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Splitsen carters
Veel geduld en blijven kloppen. Goed rond het blok. Beslist geen schroevendraaier oid ertussen steken, ookal is dit zo aantrekkelijk.
Check zeker even of je alle bouten/ moeren los hebt. Ook is de ruimte waar de oliekoeler overheen gaat en in de distributie huizen.
Ook geen stanleymesjes gebruiken bij de magnesium blokken. Gewoon goed kloppen rondom het blok. Op een gegeven moment moet hij loskomen.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
04 dec 2014 23:13 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Splitsen carters
daar is speciaal gereedschap voor, lijkt op een remzuiger terug steller:
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
05 dec 2014 0:23 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Splitsen carters
En waar ga je die tussen stoppen dan?
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
05 dec 2014 11:22 |
|
|
harryv8
911 -996 2004
|
Re: Splitsen carters
haaa sterker nog het lijkt niet op een remzuiger terugstel tool , het is er een! ( http://www.samstagsales.com/Porsche.htm#advertise)
_________________________________________ http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl
|
05 dec 2014 11:33 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Splitsen carters
Je hebt goed opgelet Bas, die kun je i.d.d. goed gebruiken
_________________________________________ Rebel engineering
|
05 dec 2014 13:27 |
|
|
Targa72
|
Re: Splitsen carters
Nu ben ik er nog niet Ik ben niet van plan om een schroevendraaier te gebruiken of Stanley mesjes dit om de afdichting vlak te beschadigen De 2 bouten achter de oliekoeler zijn ook verwijderd De tool voor de remtangen lijkt mij ook niet bevorderend en waar plaats je deze en is voor eenmalig gebruik los is los
|
05 dec 2014 13:42 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: Splitsen carters
|
05 dec 2014 13:59 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Splitsen carters
Lijkt me dat dat alleen kan aan de bovenkant van het blok bij de oil breather cover ( weet even het nederlandse woord niet) en aan de onderkant bij het carter gat. Nog steeds met veel beleid lijkt me. Wat spanning erop en dan toch weer kloppen.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
05 dec 2014 17:39 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: Splitsen carters
Een magnesium blok zeg je? Dan heb ik van Erwin Jansen van Rebel geleerd dat je die twee helften maar zelden weer recht tegen elkaar aan krijgt omdat ze met het losmaken van de bouten kromtrekken. Hij heeft beschreven wat hij aan een magnesium blok heeft moeten laten doen om het weer recht gemonteerd te krijgen na revisie. Dan ben je een paar duizend euro en veel vakmanschap verder.
|
05 dec 2014 22:31 |
|
|
DHB
Met wielen en benzine
Ex. 912-1968 en Cayman S
Nu iets met een sterDordrecht
|
Re: Splitsen carters
Een ouderwetse krik tussen de tapeinden van de bak voor wat spanning werkte op mijn '12 blokje prima.
Beleid is het toverwoord !
_________________________________________ Onderschrift : Een stukje tekst die je optioneel aan al je berichten kunt toevoegen. Er is een limiet van 255 tekens.
|
05 dec 2014 22:33 |
|
|
Kjtronic
|
Re: Splitsen carters
Inderdaad geduld is een schone zaak zelf met kloppen mijn blok gesplitst altijd daarna de grondboring controleren door de twee blok helften weer op moment in elkaar te zetten en daarna te meten. Als dan het blok scheef is moet deze inlijn geboord worden ( dure klus ) als je dit niet goed doet kan je de revisie beter vergeten want dan kan je grote problemen krijgen.
|
05 jan 2015 20:27 |
|
|
lagunamak
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen
|
Re: Splitsen carters
Dit is een tricky situatie. Er kan veel fout gaan. Waarom breng je het short block niet naar een specialist voor alleen dit klusje?
|
05 jan 2015 23:08 |
|
|
piewie
911 T 2.2 targa 1971
964 c2 1990 ////////
911 S 2.2 targa 1971baarle Nassau Hertog nl/be
|
Re: Splitsen carters
Misschien het moertje vergeten bij de distrebutie ketting opening Word baak vergeten
|
05 jan 2015 23:40 |
|
|