Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2025 13:53

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 100  Volgende
Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar)
3-daagse in Frankrijk en 1.500 km heerlijk gereden snelweg en binnendoor. Teruggekomen en de dag nadien de winterbanden laten steken. bandendruk OK maar de eerste dagen een paar keer het gevoel gehad dat ik een lekke band had. Dat het maar snel weer lente wordt :wink:

01 dec 2014 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Runflats hebben geen negatieve invloed op de wegligging. Het onderstel van de non-M's is er namelijk op afgestemd. De stugge wang van de band zorgt er juist voor dat deze in bochten minder wringt. Comfortabeler zijn ze niet, en goedkoper ook niet, dus daar zal de keuze m.i. op gebaseerd moeten worden.

01 dec 2014 21:09
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Door die hardere wangen geven ze minder mee met het wegdek, waardoor ze minder grip hebben.
De technologie van RFT's staan evenwel niet stil waardoor hun grip/verbruik/comfort steeds verbetert. Maar ik denk dat we nog een zeer lange weg te gaan hebben eer deze evenwaardig zijn aan non-RFT's (afgezien van de veiligheid bij klapband).

De meeste (misschien zelfs alle?) M modellen rijden trouwens op non-RFT's.
En BMW zou misschien terugkomen op zijn beslissing om standaard RFT's te leveren en weer beginnen met reservewielen.

01 dec 2014 21:19
Profiel
‘64 Kever
Goodyear RFT's onder de 1-serie gehad, onder de 3 weer eronder. Heerlijke banden, comfy waar het moest, grip waar je wilde... En nee, rij hem niet op het randje, maar zeker die 1 ging akelig hard door de bocht ;)

02 dec 2014 21:42
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
RFT suck. Vroeger. En de nieuwe RFT's nog steeds :twisted:

02 dec 2014 23:29
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Paar weken geleden met het gezin in DL, parkeer ik mijn 320i en bij het weglopen zie ik iets bij mijn voorbanden: het canvas komt er doorheen, aan de zijkant van het oppervlak! :shock: Wel even schrikken. Direct naar een dealer gereden (voorzichtig), ik mocht geen meter meer rijden. Ik snapte er niks van hoe dat nu ineens kon. Gewoon keurig de bandenwissel zomer/winter gehad waarbij ook even naar het aantal mm's wordt gekeken. Toen kwam iemand met de theorie dat de banden mogelijk te zacht zijn geweest, en dat ze door de harde wangen (want RFT) daar extreem snel zijn gaan slijten. Iemand enig idee of dit mogelijk is?

03 dec 2014 0:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Laat je de banden zomer-winter wisselen maw gebruik je 1 velgenset? Heb nl. ook wel eens gehoord dat banden (binnen wang) beschadigd waren tijdens wisselen. Schijnt ook dat rft's lastiger te wisselen zijn. Ik heb een extra set velgen voor de winterbanden genomen. Kan aan het merk liggen maar mijn huidige winter rft's rijden overigens nog veeel slechter dan vorige set en dan zomer versie, maar dat terzijde...

03 dec 2014 0:42
Profiel
Nee heb 2 sets velgen.

03 dec 2014 1:26
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bij RFT's kan het inderdaad zijn dat ze veel harder slijten aan het wangedeelte die de grond raken dan in de midden van het loopvlak.
Maar ik dacht dat dit enkel bij de oudere RFT's waren, hoe oud zijn je banden?
RFT's slijten wel nog steeds veel sneller dan gewone banden. In 1 onderzoek heb ik eens gelezen dat ze gemiddeld 9000km minder lang meegaan dan non-RFT's.

03 dec 2014 7:50
Profiel
Die van mij zijn ruim 2,5 jaar oud.

03 dec 2014 10:08
Profiel
‘64 Kever
Ik snap dat slijten niet zo... Zou best kunnen dat ze harder slijten, en ik rij natuurlijk alleen maar snelweg, maar ik doe gemiddeld gewoon 80.000km op een setje hoor... (binnen 2 jaar, dat dan weer wel)...

04 dec 2014 13:01
Profiel Facebook 
Maar jij rijdt dan ook als een oud wijf! :twisted: :wink:

04 dec 2014 13:11
Profiel
‘64 Kever
Dat klopt zeker ;)... Ga niet "stoer" alle bochtjes met piepende bandjes door, trek geen strepen bij de verkeerslichten en probeer niet op onmogelijke plaatsen in te halen. Maar klaverbladen gaan met relatief hoge snelheid (merk ik te vaak aan de auto's voor me ;) )

06 dec 2014 22:05
Profiel Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Heb nu 25 K gereden met de BMW en ze zijn aardig aan het eind :oops:
Zal wel net als met de 911 zijn, geen wilde rijder maar de pk's doen hun werk en met name op de achterbandjes :shock:

06 dec 2014 23:12
Profiel
Sint-Niklaas (B)
BMW terug na 4 dagen carrosserie voor herstelling hagelschade, meer dan 500 putjes :shock:
Gelukkig panoramisch dak, anders was het nog veel meer geweest :x

vervangwagen was een nieuwe Golf 7 1.6TDI, prima auto en dat verbruik ... 4,2 liter /100 km bij "normaal" rijden, bij rustig rijden gaat die dus vlot onder de 4 liter.

Toch blij dat ik mijn 3-tje terug heb :D

06 dec 2014 23:57
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Ik ben eigenlijk wel happy met mijn runflat banden onder de 3er. Zijn ContiSportContact en hebben erg veel grip onder alle omstandigheden eigenlijk. Had hiervoor non-runflat ContiSportContacts onder 2 liter turbo Scirocco en hoewel die ook erg goed waren heb ik niet het idee dat de RF's onder de BMW slechter zijn. Alleen de winter banden variant is wel echt substantieel slechter onder de meeste omstandigheden, behalve sneeuw. Maar ook dat gold voor de non-RF eigenlijk ook....

07 dec 2014 10:59
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
2.2VTEC schreef:
BMW terug na 4 dagen carrosserie voor herstelling hagelschade, meer dan 500 putjes :shock:
Gelukkig panoramisch dak, anders was het nog veel meer geweest

Waar gebeurd? In België?

07 dec 2014 13:27
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Ja Targa Floriaan - 9 juni en nu pas aan de beurt voor herstelling...hier in de buurt zijn trouwens nog ettelijke daken van huizen met noodherstelllingen in afwachting van een dakwerker die tijd heeft.

En 10 juni was er iemand tegen mijn rechter achterdeur gereden - gelukkig wel briefje gelaten, dat heb je wel met Nissan eigenaars :thumleft:

07 dec 2014 14:12
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Deukjes maken je auto aerodynamischer, net als een golfbal :mrgreen: Zal nu dus wel meer gaan verbruiken ;-)

07 dec 2014 18:30
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Vandaag zag ik dat er een nieuwe velg rechtsachter was geplaatst, was me dit weekend niet opgevallen omdat de auto na het uitdeuken door de carwash was gegaan.

Even gebeld met de lease maatschappij : ik had ook een optische schade aan de rechter achterdeur die tegelijk met de hagelschade hersteld is (aanrijding op parking door een Primera - geen deuk gewoon geschampt door de Nissan bumper). Aan de velg was er niks te zien en ook bij de wissel naar winterbanden was er geen opmerking over gekomen, niks gemerkt,tijdens het rijden de voorbije 15.000 km... Vond de expert van de verzekeringsmaatschappij dat die velg ook nodeloos moest vervangen worden :bang:

En dan maar klagen dat de verzekeringen zo duur zijn :?

09 dec 2014 0:04
Profiel
3.2S
010
Heb de BMW 325 coupe bijna een jaar in bezit en moest voor het eerst langs bij de garage omdat er een lamp kapot was. Zelf kon ik geen kapotte lamp ontdekken. Bij de garage aangekomen vroeg de receptionist of hij mijn sleutel kon krijgen. Die deed hij in een uitleesapparaat. Tot mijn grote verbazing had hij meteen alle info te pakken De KM-stand, kenteken en een diagnose wat er allemaal aan de hand was. Er moesten 2 lampjes vervangen worden. Kosten 20 euries. :thumleft:

14 dec 2014 17:25
Profiel WWW
‘64 Kever
Mooi he, ben je dat soort handige dingen niet gewend? :)
Ook oliepeil en misdragingen met je blok kunnen ze uitlezen. En je telefoon... ;)

14 dec 2014 20:57
Profiel Facebook 
Da's al een tijdje Barolo ;-)

Ik heb trouwens veel last van lampen die vervangen moeten worden. Best irritant.

14 dec 2014 21:51
Profiel
Moderator
PF #57
En bij inmiddels hoe ik mijn koffie drink. Ben daar de laatste maanden echt veel te vaak geweest.
Collega heeft gisteren zijn 1-serie cabrio ingeruild voor een 4-serie cabrio. Wat een waanzinnig mooie kar. :shock: 8)

15 dec 2014 0:39
Profiel
993 4S
Heb de 5 nu 1 jaar.
Alleen bij de dealer geweest om de kentekenomlijsting te laten verwijderen.
Was van een Audi-dealer :evil: :mrgreen:

15 dec 2014 11:11
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 100  Volgende