Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 20:49

Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
993 gekocht in Japan, eindelijk aangekomen! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 993 gekocht in Japan, eindelijk aangekomen!
Hoi allemaal,

Ik ben Matthijs, 33 jaar en woon in Brabant. Ben de afgelopen jaren bezig geweest met luchtgekoelde Volkswagens, en nu ik mijn laatste project gister aan het Duitser verkocht heb (een kever cabrio met 2276cc luchtgekoelde motor met dik 150pk, zelf gerestaureerd en opgebouwd) nu echt concreet op zoek naar een Porsche. Heb overigens ook nog een Jeep Wagoneer uit 1978, als hobbywerkpaard.

Mijn eerste voorkeur was een 964, maar gezien de ontwikkelingen qua prijzen ben ik verder gaan kijken, en een 996TT staat nu bovenaan het lijstje. Want zoveel auto voor hetzelfde geld, plus het feit dat het een 911 TURBO is maakt het toch wel heel aantrekkelijk. Plus de looks van een 996TT staan mij echt aan. Maar een keuze heb ik nog niet gemaakt hoor, aangezien ik enkel achterin een 911 3.2 heb gezeten als ventje... Eerst maar eens voelen wat mijn voorkeur heeft. Een Cayman S wil ik ook nog aan de tand voelen, maar gezien het ontbreken van de achterbank moet die wel echt pluspunten zien te scoren dan. Overigens is het jammer dat Cloaca zijn matte 964 niet een weekje later te koop zette, anders had ik die zeer waarschijnlijk dezelfde dag nog opgehaald... Ach, je kan niet alles hebben.

En nu begint de echte zoektocht dus, tot nu toe was het enkel (fanatiek) internetten. Heb er zin in :)

Laatst bijgewerkt door Bocaloco op 16 apr 2015 9:29, in totaal 4 keer bewerkt.

04 dec 2014 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Bericht Re: Ook nieuw en op zoek
Welkom, en succes met je zoektocht.
Hou ons op de hoogte!

04 dec 2014 15:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Almere
Welkom Matthijs, een 996 turbo is een beest van een auto, mijn keuze zou snel gemaakt zijn :thumleft:

04 dec 2014 17:38
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Welkom!
Een 996Turbo is leuk natuurlijk, dikke bak. (Als ik voor een 996 zou gaan alleen een Turbo of een GT3)
maar kan natuurlijk niet tippen aan een 964.... ! ;)
(Zit ook wel eens te kijken naar een 996Turbo voor erbij...)

04 dec 2014 18:29
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo is een beest van een auto! Als ik de recente publicaties mag geloven ook nog de investering....
Maar onderschat die 3.2 nou niet :mrgreen:

Hoe dan ook; succes met de speurtocht!

04 dec 2014 19:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Tja, we zullen zien wat het uiteindelijk wordt. Een 964 heeft meer stijl, en bied veel plezier zonder echt hard te hoeven gaan. Maar sprintjes trekken vind ik ook erg leuk, en daar is de Turbo weer koning in. En die kont, mmmm :)

De waardeontwikkeling neem ik ook wel mee in mijn beslissing. Ik denk eerlijk gezegd dat de prijzen van de lufties wel weer gaan zakken, het heeft echt alles van een klassieke zeepbel. En 996 met Mezger motoren zullen nog wel gaan stijgen in de toekomst denk ik. Buy low, sell high... Maar, ik koop de auto om plezier aan te beleven, niet als belegging, laat dat duidelijk zijn.

Zodra ik wat concreter ben geworden post ik wel weer wat updates!

05 dec 2014 15:38
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Welkom en succes met de zoektocht. Komt vast een zeker een mooie voorbij.

06 dec 2014 11:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Welkom! Leuk dilemma :)

Ga je vooral touren op de B-wegen in NL op de mooie zondag? Dan 964. houd je van hard rijden op de snelweg/autobahn? ->turbo (ook voor echt lange ritten is het comfortabeler).
zo iets ongeveer is de keuze :) met een 964 gaat het misschien niet zo heel hard maar in NL kan je toch niet veel echt hard rijden...al blijft het leuk dat het kán....dan hóeft het niet...

Ik deel overigens niet je mening dat een 964 méér stijl heeft dan een 996 turbo. Ik deel wel je mening dat het een ándere stijl is.

Als je beide leuk vindt dan is een Cayman S wellicht toch een goed idee want dat gaat én hard én goed geluid (beleving) én is echt super op B wegen (al gaat het dan ook wel wat te hard misschien)

06 dec 2014 12:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Prima keus een 996 turbo, mooi model met prachtige heupen :thumleft:

06 dec 2014 12:15
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Probeer wel je hand te leggen op een handgeschakeld exemplaar.. :!:

09 dec 2014 15:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Yep, dat is sowieso een vereiste!

09 dec 2014 17:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Heb je oranje kever diverse malen gezien, maar wat was er mis met de passing van de zijruiten? Aan de ene kant een soort foam om op te vullen?

Desalniettemin, welkom op dit forum en succes met de zoektocht. Ik zou persoonlijk voor de Cayman gaan. Ik vind de 964 zwaar overrated qua prijs (maar dat is een 912 ook :mrgreen: ). 996 vind ik weer teveel GT, tenminste, zo heb ik het ervaren bij een Turbo. Cayman lijkt mij de ideale middenweg, handgeschakelde S is naar mijn mening een prima keuze.

Edit: trouwens, je spreekt jezelf op keversite wel ontzettend tegen...: De TT motoren zijn wel goed, staan op het carter van de 993. Maar, het 996 turbo plan is al getorpedeerd door vrouwlief. Die wil niet in zo'n 'pauperbak' gezien worden zegt ze :) Eerlijk is eerlijk, de 996 is het lelijkste zusje uit de familie, en metde turbo uitmonstering gaat het wel een beetje de Pamela Anderson kant op haha. Dan maar geen supercar voorlopig.

:popcorn:

09 dec 2014 17:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Tja, meningen veranderen he ;) Plus het subtiel en geduldig hersenspoelen doet wonderen (vooral het issue veiligheid scoort punten :))

Met de cabrio was inderdaad iets, maar wat heb ik nooit kunnen achterhalen. het kapframe zat achter goed, kwam mooi bij de raamstijl uit, en toch zat er een centimeter tussen het klapruitframe en de A stijl. Deuren zaten ook goed. Geen idee dus, maar goed, de kever is weg dus dat is een zorg voor de nieuwe eigenaar.

Nu weer even over Porsches: Gisteren en vandaag bij verschillende aanbieders langs geweest, en veel moois gezien. Ga heel breed vergelijken, neem alles mee, van 1975 tot en met 996. Ik ben tot mijn spijt er echter achter gekomen dat ik te lang ben voor de vroegere modellen... Moet nog een 964 passen, maar 911SC (met schuifdak, targadak ook) is te laag voor me - of mijn hoofd te groot, dat kan ook. Zit in elke wagen met mijn kruin tegen het dak, of minimaal mijn haar, en dat is gewoon irritant. Ergo, deze kunnen dus van mijn lijst. Ik weet niet of je dieper zit in een 964, als dat niet zo is maakt het de zoektocht wel meteen wat makkelijker :mrgreen:

Ook nog een 996 Turbo bekeken, mooi ding, interieur vond ik veel mooier dan wat je op foto's op internet ziet. Supermooi afgewerkt, prachtige materialen. Hij was alleen al 'in bedenktijd' bij iemand, en mocht dat niks worden, had iemand anders al een nummertje voor me getrokken, oftewel, die zal wel weg zijn straks.

Ik probeer van het weekend een 964 te 'passen', en heb ook nog een mooie Cayman S gezien in de buurt. Zal na het kijken weer wat updates posten :thumleft:

Laatst bijgewerkt door Bocaloco op 14 dec 2014 16:12, in totaal 1 keer bewerkt.

11 dec 2014 14:25
Profiel
ex 993 ex 996
welkom hier en veel succes met je zoektocht :cheers:

hier een heel mooie 996 non turbo viewtopic.php?f=10&t=43182 :mrgreen:

12 dec 2014 10:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ook nieuw en niet meer op zoek - 993 gekocht!
De zoektocht is geslaagd, en heb toch wat anders gekocht dan dat ik in eerste instantie dacht: Een 993 c2 tip uit 1994, getooid met dikke GT2 spoiler. Hij staat nu nog in Japan maar is over een paar weekjes hier. Ik was eerst overtuigd dat het een handbak moest worden, maar na in een tip gereden te hebben beviel me dat eigenlijk prima. Laat ik het zo zeggen, een handbak was nog steeds een meerwaarde, maar een mooie auto met tip laat ik er niet voor staan. En dat heb ik dus ook niet gedaan:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Foto's zijn van de auction sheet zoals ik hem op de veiling gekocht heb. Altijd spannend, maar gezien het feit dat het een dealer car is met historie durf ik wel een gokje te wagen. Prijs was ook netjes.

Auto is getuned, daar houden ze in Japan wel van. Ik vind de spoilerkit ook fantastisch, al zet ik de achterspoiler wel weer op de juiste hoogte. Verder is het onderstel aangepakt, zijn er grotere Brembo's gemonteerd, sportuitlaat en zitten er Recaro sportstoelen en een Momo stuurtje in. De auto heeft nog geen 60.000km gelopen! Al blijft het altijd een beetje te betwijfelen, aangezien er geen carpass of zo bestaat. Maar we zullen het zien in de boekjes & facturen, nogmaals, het is een dealer auto met historie. Zou dus moeten kloppen :).

Ik krijg binnenkort wat meer foto's binnen als hij klaar staat voor het transport naar Rotterdam, kan niet wachten tot hij hier in NL aankomt! :cheers:

Ga overigens ook nog op zoek naar een setje normale voorstoelen. Heb Hardbacks op MP zien staan, maar die zijn vrij (understatement :salut: ) duur... Misschien als de auto echt helemaal goed is en weinig nieuwe onderdelen nodig heeft bij aankomst en ze staan er nog, wie weet :) Als iemand nog 'gewone' zwart leder voorstoelen heeft staan houd ik me aanbevolen.

13 jan 2015 12:20
Profiel
993 4S
So, best een ruig ding :thumleft:
En gedurfd, van een japanse veiligsite kopen

Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 13 jan 2015 21:55, in totaal 1 keer bewerkt.

13 jan 2015 12:31
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Leuk ding. Wel een gokje zo via een veiling in Japan! En bereid je vast voor, vlgs mij ruikt ie van binnen wat minder fris :D

13 jan 2015 12:32
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Een tip, waarom niet?!
Ik heb met dezelfde gedachte een tip gekocht destijds. Beter een mooie tip dan een handbak met een verhaal/werk.

Spoilers zijn persoonlijk maar lijkt verder een mooie auto.
Stoelen zou ik ook direct wisselen.

Hopen dat hij snel in NL komt.
Iig gefeliciteerd!

13 jan 2015 12:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Een echte Nee-T3
Fraai !! :thumleft:

Bij mij in de buurt staat nog een setje stoelen.

Afbeelding

Leren Stoelen

(Mag je die rooie meteen bij mij afgooien. :wink: )

13 jan 2015 13:13
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Gefeliciteerd!!!
Vette auto zeg, inderdaad flink (en goed) aangepakt. Prachtige kleur trouwens. Welke kleur is het?
Wel groot gelijk dat je die spoiler nog even aanpakt, die is wat overdreven. De wielen lijken nogal ver naar binnen te staan. Hebben er bredere onder gezeten?
Stoere actie, zoiets min of meer ongezien op een veiling kopen die zo ver weg is. Respect daarvoor. Eventueel verhaal halen bij een vorige eigenaar lijkt me niet heel makkelijk (en ook niet verstandig :rambo: ).

13 jan 2015 13:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Mooie stoelen, maar van wat ik gelezen heb is de zitting hoger dan die van de 993 stoelen -> weet niet of mijn hoofd dan nog past :)

13 jan 2015 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Volgens mij is het ocean blue. Het zou me inderdaad niks verbazen als er andere wielen onder gezeten hebben. Setje BBS met gouden hart lijkt me zelf wel mooi bij de wagen staan. Allemaal leuke dingen om straks mee aan de slag te gaan :mrgreen:

Tja, een gokje is het wel, maar gezien het prijsverschil durf ik het wel aan. Kan aardig wat versleutelen voor het geld wat ik ten opzichte van de NL wagens die ik heb gezien in mijn zak gehouden heb. Had ook wel geluk denk ik dat ik hem met de feestdagen gekocht heb, het was rustig op de veilingen.

13 jan 2015 13:28
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Met een mooie 993 is niets mis mee. Gefeliciteerd. Persoonlijk zou ik die over-the-top spoiler gelijk bij het grof vuil zetten.

Veel plezier straks met jouw 993!

13 jan 2015 13:39
Profiel
Een echte need for speed bak :wink:

13 jan 2015 13:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik ben ook van de NFS generatie he :thumleft:

13 jan 2015 14:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende