Re: Verzekering transport overzee
Hoi Guido,
hou er rekening mee dat de uiteindelijke schipper niet hetzelfde bedrijf hoeft te zijn als de transporter die jij inhuurt.
Zo had ik met SCL in Rotterdasm een contract afgesloten, maar ging de auto met Hoegh Autoliners naar Melbourne.
Da's prima, maar in geval van schade heb je automatisch een probleem, want
ik heb een contract met de vervoerder, niet de uiteindelijke schipper, ondanks dat die de schade kan hebben veroorzaakt.
Let er ook op dat het eigen risoco vaak al 1,000 euro of zo is, wat je zowiezo dus al niet kan verhalen. Verder zijn een hoop zaken uitgesloten. In mijn geval raakten ze mijn autosleutel kwijt en werd me verteld dat als het niet als 'individueel te vervoeren onderdeel' werd aangegeven, het ook niet als vermist kon worden opgegeven.
Wat leo63 zegt is waar, maar aangezien je zelf misschien niet de persoon bent die de auto naar de schipper/tranporteur brengt, kan je geen garanties afgeven/bewijs leveren.
Anyway,
Het gaat in 99% van de gevallen goed, dus laat je niet gek maken door onze ervaringen, maar ben bewust van de risico's die er zijn en probeer sommige risico's (reserve sleutels bv
) te voorkomen.
Succes!