Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 1:25

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Verzekering transport overzee 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Bericht Verzekering transport overzee
Ik ben bezig een auto in USA te kopen en wil deze laten vervoeren in een container naar NL.
De vervoerders bieden zelf geen verzekering tegen schade of verlies tijdens het transport.

Daarom ben ik opzoek naar een verzekering voor het transport overzee.
Wie kan mij een tussenpersoon of verzekeringsmaatschappij aanbevelen?

Welke ervaringen hebben jullie zelf met deze verzekeringen gehad.

Vriendelijke groet,

Guido

11 dec 2014 19:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 993 ex 996
Bericht Re: Verzekering transport overzee
ff googlen https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=aut ... ng&spell=1 :salut:

hoop datje de auto goed laat nakijken (akk) want als je hier op het forum wat gaat spitten
zul je zien dat ze het in amerika niet altijd zo nauw nemen met bv plaat/spuitwerk
en ook de off dealers hebben er iets andere normen als hier :bang:

veel succes met je aankoop

11 dec 2014 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik ben zelf erg goed geholpen door Vlad van mtlworld:

Vlad Kulyak, MTL, Ro-Ro, Air and Project
roro@mtlworld.com
63 New Hook Rd., Bayonne, NJ, 07002
Off. tel: 201-858-8600 ext.113;
Direct tel: 201-977-1254

Ik heb mijn auto via hun met Roll on Roll off naar Nederland laten vervoeren, maar ze doen ook per container. Ze zijn ook tussenpersoon voor de verzekeraar. Vond het ook niet duur, $950 per auto (voor zelf auto aanbieden bij de haven en zelf weer ophalen in NL) + 1% voor de verzekering.

11 dec 2014 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Hoi Guido,

Vergeet niet alles goed vast te laten leggen qua staat van de auto en alle accesoires die aan of op de auto zitten.
Echt alles met foto's vast laten leggen.
Hier spreekt een ervaringsdeskundige, haha. (kan er nu om lachen)
Ooit een container met SL's laten komen, in Rotterdam aangekomen bleek er bij 1 auto de boordcomputer te zijn verdwenen en bij de andere auto was de cabriokap gescheurd.
Shipper in Rotterdam gaf USA shipper de schuld en andersom, had geen poot om op te staan.

11 dec 2014 21:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Hoi Guido,

hou er rekening mee dat de uiteindelijke schipper niet hetzelfde bedrijf hoeft te zijn als de transporter die jij inhuurt.
Zo had ik met SCL in Rotterdasm een contract afgesloten, maar ging de auto met Hoegh Autoliners naar Melbourne.

Da's prima, maar in geval van schade heb je automatisch een probleem, want ik heb een contract met de vervoerder, niet de uiteindelijke schipper, ondanks dat die de schade kan hebben veroorzaakt.

Let er ook op dat het eigen risoco vaak al 1,000 euro of zo is, wat je zowiezo dus al niet kan verhalen. Verder zijn een hoop zaken uitgesloten. In mijn geval raakten ze mijn autosleutel kwijt en werd me verteld dat als het niet als 'individueel te vervoeren onderdeel' werd aangegeven, het ook niet als vermist kon worden opgegeven.

Wat leo63 zegt is waar, maar aangezien je zelf misschien niet de persoon bent die de auto naar de schipper/tranporteur brengt, kan je geen garanties afgeven/bewijs leveren.

Anyway,
Het gaat in 99% van de gevallen goed, dus laat je niet gek maken door onze ervaringen, maar ben bewust van de risico's die er zijn en probeer sommige risico's (reserve sleutels bv :lol: ) te voorkomen.

Succes!

12 dec 2014 2:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Het gaat om een restauratieproject, lees: totaalrestauratie dus een deuk of kras meer of minder makt niet uit.Met name het risico van totaal schade of verlies wil ik verzekeren.

Bedankt voor jullie reacties.

12 dec 2014 12:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]