Auteur |
Bericht |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Advies gevraagd - Auto laten spuiten
En vanaf het moment dat ze zijn gaan verzinken dachten ze ook een goedkopere (slechtere) staalsoort te kunnen gebruiken
|
13 dec 2014 6:49 |
|
|
horn
PF #57
|
"met alle respect" en dan een conclusie trekken die nergens op gebaseerd is
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 dec 2014 8:22 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Tip Plekjes ontroesten behandelen en bij lakken dan voorkom je extra laswerk voor later.
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
13 dec 2014 9:54 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Pauper
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
13 dec 2014 10:19 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Dan zou ik de vraag ook niet stellen wat te doen.
|
13 dec 2014 11:23 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Ligt volgens mij heel anders: Op het basis probleem (bijwerken) -> extreem verschillende oplossingen met dito prijskaartjes -> vraag is dus: waarom zo uiteenlopend? Vraag is dan ook niet wat te doen; hij is best instaat om zelf een besluit te nemen maar hij wil gewoon niet verrast worden doordat hij iets mist en is (denk ik) op zoek naar ervaringen met mensen die in dezelfde situatie verkeerden en hoe hun beslissing toen heeft uitgepakt (als dat niet zo is corrigeert Johann mij vast wel ).
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
13 dec 2014 12:00 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Bel je mij dan wel even? on topic: Ga voor optie 3 gaan maar dan wel al in het achterhoofd houden dat als er zaken toch een beetje tegenvallen (jou kennende) het dan toch blijft knagen en je dus geld moet reserveren om verder door te pakken.
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
Laatst bijgewerkt door Michiel911 op 13 dec 2014 22:26, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 dec 2014 12:10 |
|
|
erwin964c4
|
Ik denk dat de roest van buiten naar binnen komt , dus bijv bij een lak beschadiging door steenslag uitgedroogde rubbers die de lak wegechuren en dergelijke, verzinken is mijn inziens meer bedoeld om te beschermen tegen roest van binnenuit
Maar Johan als je advies wilt hebben van hoe ik het gedaan heb dan geef maar een pb dan zal ik je zoveel mogelijk behulpzaam zijn , want ik las ergens dat iemand 2500 euro kwijt zou zijn aan matariaal ???
Zal wel met goud en diamanten gebeurd zijn dan
Porsche rijden is duur maar dit lijkt mij absurde bedragen
100 euro kleur lak 150 blanke lak wat schuurpapier zonder goud en diamant korrels lijkt me geen 2k te moeten kosten en wat ontvetters
|
13 dec 2014 12:17 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Probleem is juist dat ze van binnenuit roesten. Vandaar dat een klein roestplekje vaak het beruchte topje van de ijsberg is...
_________________________________________ rouge et noir
|
13 dec 2014 12:23 |
|
|
Rescue911
|
|
13 dec 2014 12:54 |
|
|
bully
|
Auto kaal halen, schuren, stralen, spuiten, overal nieuwe rubbers, preventieve volledige motor, bak, en remmenrevisie, een nieuw interieur, nieuwe ophanging, banden enz. En dat omdat er twee kleine plekjes zijn maar je moet alles voor zijn.
|
13 dec 2014 13:37 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Yep, the PF way...
_________________________________________ rouge et noir
|
13 dec 2014 13:51 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
die auto is 25 jaar oud. ik zou een volledige roestcheck laten doen met endoscoop enzo. als daar niks uitkomt dan spotrepair.
_________________________________________ oud is beter
|
13 dec 2014 14:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Andre maakt een geintje, vandaar de smiley. Jij trekt een conclusie die obv de geposte info niet correct is.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 dec 2014 15:34 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Nogmaals bedankt voor alle adviezen. Ik heb inmiddels contact met enkele mensen gehad die mij weer adresjes hebben voorgesteld. Het komt wel goed met mijn wagen.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
13 dec 2014 15:48 |
|
|
porschefabian
Projectleider
|
Kijk eens op de site van crop non paints.. en praat dan eens verder.. Goed resultaat haal je niet met karwei schuurpapier en een kannetje terpentine goede kit en coating enz kost gewoon aardig wat duiten voor een hele auto. en voor dat je die erop zet moet alles eerst goed in de primer enz
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
13 dec 2014 16:38 |
|
|
erwin964c4
|
Ik weet dat het veel werk is ja ,want heb de mijne net laten doen
Maar 2500 euro puur aan materiaal is mijn inziens zwaar overdreven
|
13 dec 2014 17:58 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Ik kan me wel voorstellen dat jouw project veel meer materiaal nodig heeft dan het repareren van mijn wagen. Als jij nu opschiet met jouw wagen, kan je de mijne ook aanpakken
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
13 dec 2014 18:02 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Johann, ga maar eens praten met de kennis van Hans. Marc is een aardige kerel (en een klant van mij ) en als hij je de kans geeft een hoop zelf te doen dan leer je gelijk waarom de offerte's zo verschillen
|
13 dec 2014 18:51 |
|
|
richard356
|
Ik zit ook redelijk in de buurt van Hans zijn opgave. Rond de 5 k maar dan wel inclusief spuiten binnenzijde, spatborden binnen en buitenkant, rolkooi etc. Exclusief alle vervangingen van rubbers, bouten, moertjes etc. Mijn 911 wordt dan ook volledig gedaan en omgebouwd. Als je een bertje werk hebt zou ik ook gaan voor optie drie. Als je gaat volledig gaat beginnen met uit elkaar halen ben je er niet met optie 1. Het valt altijd tegen
_________________________________________ Ex. 911T, 914/6, 356 4x C, T6 Gulf, B T5 racer, 964 C2, huidig 356B T6 sunroof, 911 www.facebook.com/richard.schuth.7
|
13 dec 2014 22:11 |
|
|
Gijbels
|
Mijn 996 die werd beschadigd door een vallend voorwerp 5 kilo ongeveer, dak a stijl deur koffer deksel en spatbord beschadigd, Wordt op dit moment hersteld en geheel gestript ,dus gespoten zoals ik denk dat t moet zijn Voor €6000,-
Bij een A bedrijf Rietjens autoschade te Stramproy
|
14 dec 2014 2:11 |
|
|
ErikP
997 S cabrio in Speedgelb,
Ex Boxster 986Schiedam
|
Ik zou eens informeren bij dit bedrijf: http://www.autoschadevanderende.nl/spuitwerkKwalitatief gaat dat helemaal goedkomen; de mensen van dat bedrijf hebben meerdere malen Europesche kampioenschappen autospuiten gewonnen (ik wist niet eens dat zo'n wedstrijd bestond). Laatst met mijn Boxster geweest om een richtprijs voor overspuiten, dat viel mij toen mee, zat rond de 3K. Enne; de eigenaar rijdt ook een P.
|
14 dec 2014 17:21 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Dat is ook toevallig, heb daar twee weken geleden de randen van de voorschermen, zijskirts, en achterbumper van m'n GT3'tje laten spuiten. Inderdaad vakwerk en geen kleurverschil met de rest van de carrosserie.
_________________________________________ Boxer power.
|
14 dec 2014 18:09 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Maar in dit: viewtopic.php?f=1&t=43069&p=1126152#p1126152 topic schijf je: Als 2 spatschermen, voorklep en 2 bumpers al 4200,- (want bij die 5000, zat ook nieuwe reflectorbalk in) moet kosten, dan is het toch niet zo raar dat een auto volledig demonteren, volledig kaalschuren, roest verhelpen, complete lak opnieuw opbouwen (incl alle grondlagen) en weer monteren 12k Kost? Wat was je trouwens bij je eigen auto kwijt aan spuitkosten?
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
14 dec 2014 23:11 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Als je voor optie 3 gaat zou ik de auto wel goed laten ML-en.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 dec 2014 11:14 |
|
|